Malmern Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Kjøpte en Multicom Kunshan P375S 15.08.2013,og nå har det ene skjermkortet begynt å ta kvelden,det nekter å starte spill når jeg kjører duplisert skjermbilde på TVen,dukker også opp "scanlines" i spill selvom Crossfire er skrudd av,så tror ikke skjermkort Nr.1 holder så fryktelig mye lenger heller.Tror ikke det er snakk om driverproblemer, da jeg har brukt Display Driver Uninstaller for å fjerne driveren og så innstallert nyeste driver tilgjengelig på amd.com.PCen er heller ikke treg, den er faktisk så og si like rask som da den var ny,så har mer eller mindre utelukket at det er Windows som er problemet,men kan selvfølgelig ikke si det for sikkert med mindre jeg reinstallerer,som jeg kommer til å gjøre viss PCen er utenfor reklamasjonstiden. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 En laptop er ment å vare vesentlig lenger enn to år, så ja. Da er reklamasjonsfristen fem år. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 En laptop er ment å vare vesentlig lenger enn to år, så ja. Da er reklamasjonsfristen fem år. Så bra, kommer til å sende en e-post til Multicom der jeg prøver å forklare situasjonen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Kan vel være vanskeligere å komme unna hvis viftene ryker og det blir bevist at det er årsaken til maskinen er ødlagt. De fleste deler pleier vel å ha overopphetingsvern som slår maskinen av hvis tempraturen er kritisk men vet skjermkort\PSU ofte i billig segmentet ofte er dårlig på det. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) Kan vel være vanskeligere å komme unna hvis viftene ryker og det blir bevist at det er årsaken til maskinen er ødlagt. De fleste deler pleier vel å ha overopphetingsvern som slår maskinen av hvis tempraturen er kritisk men vet skjermkort\PSU ofte i billig segmentet ofte er dårlig på det. Billig å billig fru Blom, PCen kosta 15k, den har tross alt 2x 8970M. Dessuten så har ikke viftene ryket, og temperaturen er ikke veldig høy, makstemperaturen er rundt 60 grader. Endret 22. februar 2016 av Malmern Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Reinstaller først, før du leverer den inn. Programvarefeil går ikke på reklamasjon. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 (endret) Reinstaller først, før du leverer den inn. Programvarefeil går ikke på reklamasjon. Selv ikke når jeg betalte de for å innstallere Windows og drivere? Laster uansett ned Windows 7 nå fra MS sine sider. Endret 23. februar 2016 av Malmern Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Selv ikke da. Selger kan ikke ta ansvar for alt som skjer med programvaren etter levering. https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 (endret) Siden dette ligger under Forbrukerrett, er vel svaret enkelt.. JA du har reklamasjonsrett på den laptoppen.. Så sant den er kjøpt av en forbruker og ikke av en bedrift eller noe enkeltmannsforetak... Endret 23. februar 2016 av Krozmar Lenke til kommentar
Merko Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Last også ned drivere før du reinstallerer, slik at du får nett igjen etter reinstallasjon, da man som regel ikke har nettverktilgang ved en clean install. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Last også ned drivere før du reinstallerer, slik at du får nett igjen etter reinstallasjon, da man som regel ikke har nettverktilgang ved en clean install. Hmm, gikk inn på Dropboxen til Multicom, ikke lett å finne ut hvilke drivere jeg skal ha, PCen min heter Kunshan P375S, men på Dropbox har de både P375SM og P375SM-A. Har sendt de en melding på Facebook, håper jeg får svar der snart så jeg kan begynne formateringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå