glaserud Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Bruker overstående, med en hayden 676 radiator og to 120 mm vifter (papst 4412fgl). CPU Athlon 1200, HK A7V133. Etter å ha satt det sammen, klarer BIOS å rapportere 55 grader på CPU (idle). Hva i huleste er det jeg gjør galt? BTW: Når jeg tar blokka av CPU og kjører uten varme, blir det is på coldplate, så det virker som om den er kald. Goop (arctic silver) er litt ujevn på undersiden, ser ut som om blokk har kontakt med mer av den ene halvdelen av CPU, men at det skal ha så mye å si? _________________ -- Christopher Pharo Glæserud [ Denne Melding var redigert av: glaserud på 2001-10-21 22:43 ] Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Det kan ha ganske mye å si ja. Har egentlig ikke noe erfaring med bruka v peltier, men når jeg kjørte med hjemmelaga vannblokk + festemekanisme så fikk jeg ujevnt trykk på CPU. Skrudde av maskina når jeg oppdaget at Duron750'en min lå på over 60 grader etter å ha loada windows. Gjorde noen justeringer og la på arctic silver riktig, så lå den på 50 grader under full load (fortsatt høyt, men tror det har en sammenheng med dårlig plansliping og litt for jallaløsning på blokka :smile:) Prøv å justere trykket på de fire skruene som du fester blokka med (er det ikke sånn det funker på swiftech blokkene?) sånn at det blir helt likt trykk over hele cpu. Kan jo hende det hjelper med en shim også, hvis du ikke har det fra før. Ellers så kan det jo hende at peltiern ikke får nok strøm/er for liten sånn at den ikke klarer å transportere vekk all varmen? Som sagt har jeg ingen erfaringer med peltier, bare tipper :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå