GreenGoblin Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Har tenkt til å kjøpe min første HD sykkel til sommeren og har i den forbindelse noen spørsmål:1) Er kostnaden den samme for 2016 modeller uavhengig av hvilken forhandler i Norge man velger? Og kan garantien benyttes hos alle uavhengig av hvem man har kjøpt hos? Er prisen på de nye modellene satt eller er det vanlig å forhandle på pris? 2) Hvor lang er leveringstiden typisk på en sportster i Norge? Hvor tidlig ute bør man bestille?3) Er det penger å spare på å kjøpe fabrikkny i Norge også bestille inn og montere på offisielle HD modifikasjoner på den første langturen, feks i polen, eller er HD deler stort sett prissatt det samme uansett? Tenker på ny sal, vance and hignes, fuel indicator, lyktkåpe, sissy bar og passasjer pegs, kanskje mini apes - ikke verdens største modifikasjoner men blir vel fort 15 tusen+. Ser frem til sesongstart Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Tror nok kanskje jeg ville forhørt meg andre steder enn her inne da MC delen og aktiviteten rundt MC generelt her inne er ganske laber. Går mest på mopeder etc. Men mulig jeg kan svare på noe av det du spør om: Hvis du snakker helt ny sykkel så tror jeg hovedforskjellen i priser ligger i frakten. Jeg tipper det er hakket rimeligere å kjøpe MC i Oslo området kontra Alta feks. Men generelt sett er prisene de samme vil jeg tro ja. Å forhandle pris på en klin ny HD tror jeg du kan glemme. Er ikke mye å prute på på helt nye sykler, så sant du da ikke kjøper en demosykkel etc. som dem vil bli kvitt eller noe. Skal sykkelen bestilles fabrikkny så tror jeg du kan glemme å prute. Leveringtiden vet jeg dog ingenting om. Send mail til forhandler å spør. Kan nok hende du kan spare noen kroner på og montere deler selv utenlands, men pass på at du ikek får problemer med garantien etc. Jepp... sesongen er snart her nå 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Eneste anbefaling jeg kan komme med er "Ikke kjøp" Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Eneste anbefaling jeg kan komme med er "Ikke kjøp" Regner med at TS også vil ha en begrunnelse? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Eneste anbefaling jeg kan komme med er "Ikke kjøp" Regner med at TS også vil ha en begrunnelse? 1. veiens mest hatete 2. veldig kort sesong 3. regn 4. kulde Anbefales å flytte til California for kjøp av motorsykkel Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 1. Folk hater gjerne folkene OPPÅ sykkelen og ikek syklene i seg selv. 2. Dermed mer kan man glede seg når sesongen faktisk kommer. 3. Må jo ikke kjøre i regnvær... 4. Er vel strengt tatt ikke kaldt om sommeren. 5. Delvis enig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Trodde HD var svindyrt jeg, men er visst "bare" 135k+ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Trodde HD var svindyrt jeg, men er visst "bare" 135k+ Om det er svindyrt kommer vel an på hvilken sykkel man velger etc. Men man får vel en HD fra den prisen muligens hvis man kikker langt ned på skalaen, men da må det vel bli en Sportster eller noe tenker jeg. En totalt sjeleløs sykkel med kjip motor i mine øyne. Er selv ikke noe fan av HD i det hele tatt, men det har ikke med pris å gjøre. Det har heller med det at jeg synes det er litt "harry". Liker liksom ikke stilen, men det er en helt annen ting. Dog har jeg kjørt en HD V-Rod 1450cc Screaming Eagle CVO og den jeg kjørte finnes det i følge eier kun to av i Norge. Dette er helt noe annet. Ikke en sykkel JEG hadde kjøpt, men utrolig artig sykkel. Men den blir for tung og klumpete i forhold til min kjørestil. Lenke til kommentar
GreenGoblin Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 (endret) Nye blacked out serien til HD er dritsexy og jeg skal gå for en iron 883. Sportsterene får mye pepper for både små motorer og tung vekt, men det er disse som er de mest originale HD og det er ikke mange tiår siden 900 kubikk ble sett på som veldig stort. Har ikke behov for å ha en mye kraftigere motor enn jeg noensinne lovlig kan få nytte av kun for å kunne skryte av hvor stor den er. Og er nok alt for glad i å kjøre fort til å gå for en sportssykkel, kjører nå en på bare 400 cc men det skal ikke mer til enn et lite glis og en vridning på håndleddet så holder jeg på å miste lappen eller kjøre meg ihjel. Endret 23. februar 2016 av GreenGoblin Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Iron 883 er helt greie dem. Men har kjørt sammens med en som har en slik og han blir ofte hengende igjen bak. Rett og slett ikke krefter nok til å foreta kjappe nok forbikjøringer. Men man TRENGER jo ikke noe mer så klart. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå