ole.h1 Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Hei. Har kjøpt ny cpu nå, og er kjempe fornøyd med denne. Problemet er bare at viften som følger med bråker noe forferdelig mye! Er det noen som kan anbefale meg en bra vifte til denne prosessoren? Vet ikke om jeg trenger noe spesielt bedre siden det er 8 kjerner? Jeg må vel også bytte pasta, så hvilken anbefaler dere? Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Hvorfor kjøpte du den CPU-en? Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Det hjalp jo ikke tråd tarter mye, uansett hva han svarer der så kommer det til og komme usakelige svar. Kjøp en AIO vannkjøler og noen stillegående vifter (noctura?) så har du hvertfall håp om og holde deg under 50 grader på idle Lenke til kommentar
ole.h1 Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Er det noe galt med den prosessoren? siden du lurer på hvorfor jeg kjøpte den. Edit* Jeg vet den er et par år gammel, men fikk den for 400 kr helt ny Endret 21. februar 2016 av ole.h1 Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Det er nok bare det at den er noen år gammel og blir veldig varm, og den klarer ikke helt og forsvare ytelsen den "burde" hatt med 8 kjerner Men jeg regner med du bytta til den fordi du hadde et am3+ hk fra før Endret 21. februar 2016 av Trondz1 Lenke til kommentar
ole.h1 Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Okei. Den har jo fått veldig god kritikk av det jeg har lest. Den har hvertfall mere en nok ytelse for min del, og har ikke opplevd at den blir for varm. Problemet er viften som bråker noe sykt bare! Ser at flere har klagd på varme+støy fra kjøler, men at en bedre vifte løser det problemet. Derfor jeg lurte på om dere ville anbefale meg en Endret 21. februar 2016 av ole.h1 Lenke til kommentar
prsk Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Hva med Cooler Master Hyper 212 EVO? Lenke til kommentar
.Winter Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Tja. det meste fra Noctua er jo en sikker vinner. Har selv AMD 9590 å en Noctua NH-D15 CPU kjøler. Det varmeste jeg har fått CPU'en er 53 grader. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Dersom du har plass til radiator så fungerer også corsair hydro eller lignende løsninger bra også. Kremt du spør andre om hvorfor de kjøpte den prosessoren, er ikke alle som har behov for å svi av 11k+ på prosessor som du har gjort. Lenke til kommentar
ole.h1 Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Takk for hjelp! Da ble det en Noctua! Kan jeg forresten bruke kondensfjerner til å få vekk den gamle kjølepastaen? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) som regel bruker jeg kun å tørke med papir men du kan også bruke rødsprit som fordamper fort for å rense overflatene. Kondensfjerner har jeg ikke brukt til rensing av overflater så er usikker på det. Endret 21. februar 2016 av Lugmeister 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg ser sjelden rødsprit bli anbefalt. Det er nok mer som "i nøden spiser fanden fluer" man sier det er greit. Kondens fjerner kjøpt på bensinstasjon er godt nok. Diskuteres litt her. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Ok som jeg så i posten så er nok muligens ikke rødsprit å anbefale.tror jeg har brukt væske for å rense overflaten 2 ganger i min byggekarriere og hadde kun rødsprit tilgjengelig. fungerer som regel greit med papir å fjerne pastaen. Lenke til kommentar
mna Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Har en 8350 @4.6ghz med nh d14 å ligger sjeldent over 60° under folding på cpu og gpu. Ligger da ganske nert 100% resursbruk av cpu Lenke til kommentar
ole.h1 Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) Jeg gikk for Cooler Master Hyper 212 EVO, alikevel. Synes denne virker grei, og billig. Det jeg reagerte litt på er at kjøleren kan vris på, den sitter ikke fast. Jeg merket dette først, tok den av, og monterte på nytt, men ikke noe bedre. Skal den være sånn? Har monternt alt riktig, helt sikkert. Noen som har samme som kan svare på dette? men fy, så digg med en stille vifte! Helt himmelsk Før hørtes det ut som pcen min skulle ta av, med engang jeg pressa cpuen litt. Skjønner fortsatt ikke problemet med denne cpuen? Jeg opplever ikke noe problemer med varmen. Den ligger stabilt på 38-41 til vanlig, og på spill så ligger den fra 45-54 grader. Har så og si kun lest positive anmeldelser, noen som klagde på varme, men at amd viften var dårlig, og at å kjøpe ny skulle løse problemet. Dette er hvertfall den beste cupen jeg har hatt, og den yter mere enn nok for mitt bruk! Endret 22. februar 2016 av ole.h1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Så lenge du selv er fornøyd er det vel ikke mer å tenke på da? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Skjønner fortsatt ikke problemet med denne cpuen? Jeg opplever ikke noe problemer med varmen. Den ligger stabilt på 38-41 til vanlig, og på spill så ligger den fra 45-54 grader. Har så og si kun lest positive anmeldelser, noen som klagde på varme, men at amd viften var dårlig, og at å kjøpe ny skulle løse problemet. Dette er hvertfall den beste cupen jeg har hatt, og den yter mere enn nok for mitt bruk! Det er ingenting galt med AMD, det er bare at Intel er bedre. Noen brukere får det dessverre til å høres ut som at PCen blir totalt ubrukelig det sekundet du har en AMD CPU i den. Merker at jeg kan vri litt på min 212 Evo også, men ikke spesielt mye. Veldig god kjøler, og sammenlignet med den ubrukelige stockvifta til FX så tipper jeg det ble som natt og dag ja. Lenke til kommentar
ole.h1 Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Så lenge du selv er fornøyd er det vel ikke mer å tenke på da? Jeg er absolutt fornøyd, ja! men vil bare vite hvorfor du mener jeg ikke burde ha kjøpt denne? Siden du spurte først. Du forstår vel at de fleste har forkjellig behov, og ikke alle trenger det beste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå