Gå til innhold

Trenger ny cpu kjøper (AMD FX-8150)

ole.h1

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har kjøpt ny cpu nå, og er kjempe fornøyd med denne. Problemet er bare at viften som følger med bråker noe forferdelig mye!

Er det noen som kan anbefale meg en bra vifte til denne prosessoren? Vet ikke om jeg trenger noe spesielt bedre siden det er 8 kjerner? 

Jeg må vel også bytte pasta, så hvilken anbefaler dere?

Tusen takk på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok bare det at den er noen år gammel og blir veldig varm, og den klarer ikke helt og forsvare ytelsen den "burde" hatt med 8 kjerner :)

Men jeg regner med du bytta til den fordi du hadde et am3+ hk fra før ;)

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Okei. Den har jo fått veldig god kritikk av det jeg har lest. Den har hvertfall mere en nok ytelse for min del, og har ikke opplevd at den blir for varm. Problemet er viften som bråker noe sykt bare! Ser at flere har klagd på varme+støy fra kjøler, men at en bedre vifte løser det problemet. Derfor jeg lurte på om dere ville anbefale meg en :)

Endret av ole.h1
Lenke til kommentar

Jeg gikk for Cooler Master Hyper 212 EVO, alikevel. Synes denne virker grei, og billig.

Det jeg reagerte litt på er at kjøleren kan vris på, den sitter ikke fast. Jeg merket dette først, tok den av, og monterte på nytt, men ikke noe bedre. Skal den være sånn? Har monternt alt riktig, helt sikkert. Noen som har samme som kan svare på dette?

men fy, så digg med en stille vifte! Helt himmelsk :D Før hørtes det ut som pcen min skulle ta av, med engang jeg pressa cpuen litt. 

Skjønner fortsatt ikke problemet med denne cpuen? Jeg opplever ikke noe problemer med varmen. Den ligger stabilt på 38-41 til vanlig, og på spill så ligger den fra 45-54 grader. Har så og si kun lest positive anmeldelser, noen som klagde på varme, men at amd viften var dårlig, og at å kjøpe ny skulle løse problemet. Dette er hvertfall den beste cupen jeg har hatt, og den yter mere enn nok for mitt bruk!

Endret av ole.h1
Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke problemet med denne cpuen? Jeg opplever ikke noe problemer med varmen. Den ligger stabilt på 38-41 til vanlig, og på spill så ligger den fra 45-54 grader. Har så og si kun lest positive anmeldelser, noen som klagde på varme, men at amd viften var dårlig, og at å kjøpe ny skulle løse problemet. Dette er hvertfall den beste cupen jeg har hatt, og den yter mere enn nok for mitt bruk!

Det er ingenting galt med AMD, det er bare at Intel er bedre. Noen brukere får det dessverre til å høres ut som at PCen blir totalt ubrukelig det sekundet du har en AMD CPU i den.

Merker at jeg kan vri litt på min 212 Evo også, men ikke spesielt mye. Veldig god kjøler, og sammenlignet med den ubrukelige stockvifta til FX så tipper jeg det ble som natt og dag ja.

Lenke til kommentar

Så lenge du selv er fornøyd er det vel ikke mer å tenke på da? :)

Jeg er absolutt fornøyd, ja! men vil bare vite hvorfor du mener jeg ikke burde ha kjøpt denne? Siden du spurte først. Du forstår vel at de fleste har forkjellig behov, og ikke alle trenger det beste? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...