Der Kaiser Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Hei! Har veldig tørr hud og sliter med store eksemutslett over hele kroppen om jeg lar huden gå ubehandlet. Måtte for noen år siden ta i bruk kortison, men etter første behandling gikk jeg over til fuktighetskrem og har klart meg med det siden. Med en gang jeg slutter å smøre, kommer dog utslettene fort tilbake og jeg er avhengig av å smøre jevnlig om jeg vil unngå dette. Dette har etter hvert blitt en nokså stor økonomisk belastning og jeg bruker nærmere 500,- kroner per måned på dette. Har regnet ut at jeg de siste to årene har bruk litt i overkant av 10 000,- kroner på fuktighetskrem av typen Canoderm. For øvrig det eneste som har virket for meg. Har prøvd billigere alternativ uten hell. Det jeg lurer på er om det er mulig å få økonomisk støtte til dette. Noen som har en formening om det? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Bruk kortisonkreme og fuktihetskrem. Jeg tror ikke du kan få dekket fuktighetskremer, men dersom du bruker over 2000 i året på resepter og legetimer pga dette kan du få det på frikort(mener jeg det het). Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg kuttet kortison etter anbefaling fra hudlege. Kroppen var ikke veldig glad i det. Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg kuttet kortison etter anbefaling fra hudlege. Kroppen var ikke veldig glad i det. Bruk mye fuktighetskremmer. Baby-kremmene er milde for eksempel. Pass på å bruk en mild en. Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Det er egentlig ikke behandlingstips jeg er ute etter, men takk uansett. Det jeg lurer på er om det er mulig å få økonomisk støtte til utgiftene jeg har ifm denne sykdommen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Svaret på det er nei. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Det jeg lurer på er om det er mulig å få økonomisk støtte til dette. Noen som har en formening om det? Beklager, jeg tok feil. Du kan få støtte etter folketrygdloven §5-22. Last ned skjema her: https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-for-bandasjemateriell-forbruksmateriell-og-reseptfrie-legemidler Lenke til kommentar
OPL Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Har du prøvd fungoral krem, har hudlegen anbefalt det? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 http://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/05/13/eksem-krem-pa-bla-resept/ Statens legemiddelverk har gitt forhåndsgodkjent refusjon for Canoderm 5% krem (karbamid) til forebygging av moderat og alvorlig atopisk eksem. Blåreseptgodkjenningen gjelder fra 1. april i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå