TKongen Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Lurer på om disse S-View coverne fungerer med always-on display? Altså at ting som klokka kan lyse igjennom hele tiden eller om man må droppe "flip-cover" fullstendig for å ha glede av always-on display. Jeg trodde det var poenget med slike offisielle cover, at de skulle gjøre det. http://www.androidcentral.com/galaxy-s7-edge-s-view-flip-cover Med tanke på at den tilpasser seg og andre ting som dette fungerer med det så ville jeg anta det. LG sitt cover støtter det hvertfall. Ang. design er denne litt morsom: Hint: Det er ikke samme mobil! :o Skriver personen som kjøper Sony mobil, helt lik i 5 generasjon på rad nå? Men helt seriøst, det er jo blitt standarden å hvertfall beholde så godt som samme design i to år nå. Er jo ikke så mye nytt du kan lage heller, så om du har bra design så vil du ikke ødelegge det bare for å få noe nytt. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Interessant modell, jeg la nettopp inn en forhåndsbestilling og får bruke ventetiden på å teste ut en Huawei Mate 8 som skal hentes på postkontoret i ettermiddag. Det jeg likte spesielt godt med denne er at den tåler en regnsprut, at den veier nesten 40 gram mindre enn iPhone 6S Plus'en min med samme skjermstørrelse og at den er fysisk mindre. Tilsynelatende bedre kamera er også en bonus og jeg håper virkelig de har fått kontroll på Touchwiz i forhold til stabilitet (S6'en min lukker apps på Lollipop som om den har 1 gb minne) og bra batteritid. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Du har en iPhone 6s Plus, Galaxy S6 og skal hente en Huawei Mate 8 og topper det med en bestilling av S7 ? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Du har en iPhone 6s Plus, Galaxy S6 og skal hente en Huawei Mate 8 og topper det med en bestilling av S7 ? Og en Nexus 6P Jeg har dog en følelse av at Huawei Mate 8'en kommer til å gå i retur på angrerett da S7 Edge'en virker en god del mer spennende og jeg kan klare meg fint med 5,5" vs 6" skjerm. Jeg veksler daglig mellom Nexus 6P og iPhone 6S Plus'en mens S6'en er en jobbmobil jeg bruker minimalt. Om S7 Edge blir en suksess for min bruk så vil jeg nok selge 6P'en. Jeg liker å ha minst en Android- og en iOs-mobil å veksle mellom da jeg er fan av begge plattformene og aldri klare å holde meg i ro med kun en av dem i bruk over lengre tid. On topic; Jeg venter i spenning på litt mer brukererfaringer hos andre nettsteder/youtube'ere som er såpass heldig å ha fått mobilen allerede for testing når det gjelder ting som batteritid, kamerakvaliteten, varmeutvikling ved tung bruk, multitasking med mer. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Fun fact vedr. varmeutvikling, det er vannkjøling i S7.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Det er vel strengtatt en tradisjonell heatpipeløsning og ikke "vannkjøling", hvertfall ikke i den definisjonen de fleste forbinder med vannkjøling. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Fun fact vedr. varmeutvikling, det er vannkjøling i S7.. Media har lett for å trekke raske konklusjoner og feiltolke i mangel av kunnskap, deriblant oversette "liquid cooling" til "water cooling". Siden det skrives ulikt på ulike steder så kan det være snakk om en journalistfeil her. Vanlige væsker for slike systemer er ofte alkoholer som metanol og etanol. Det kan også være vann, men vann er et ganske ineffektivt kjølemedie ved normale temperaturer. Er det bekreftet av Samsung noe sted at det faktisk er vann? Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Tipper det er gass under trykk slik som Vapor-X til Sapphire eller lignende, men hadde vært gøy med en bekreftelse på hva slags kjøling det faktisk er Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/deksler-og-etui-til-mobiltelefon/EFNG935PBEGWW/samsung-led-view-flip-deksel-til-galaxy-s7-edge-sort Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Ingen anelse, jeg hørte om "vannkjøling" fra en mobilpusher i forbifarten, har ikke lest meg opp. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 (endret) Litt mer info her, veskefylt heatpipes: http://www.zdnet.com/article/how-samsung-plans-to-keep-the-galaxy-s7-cool/ Endret 23. februar 2016 av thklinge Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Væskefylte heatpipes har vel på mange måten blitt normalen. Er vel å dra det litt langt å kalle dette vannkjøling. Samme tullballet hadde vi jo også med Lumia 950 XL som også mange kalte "vannkjølt". Er vel i utgangspunktet ingenting spesielt med dette, eneste grunnen til at vi ikke har fått dette tidligere har vel vært fordi behovet ikke har eksistert før nå. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 De har vel hovedsaklig lagt det inn for å kunne ha høy GPU ytelse over langt tid. Mulig pga av den TurboBoost lignende funksjonen og. CPU ytelse er noe de fleste (ehm SD 810, 808) klarer å holde på høyeste nivå så lenge de vil. GPU derimot har en veldig stor tendens til å falle av etter si 30 minutter eller lignende. Så enten er det for å score høyere i benchmarks, eller så er det for å holde den høye scoren i benchmarks over lang tid. Og bruke opp hele telefonens batteri på sånn 90 minutter selvfølgelig. Alternativt også til bruke for "TurboBoost" . Samsung kan la en eller to kjerner booste opp helt til 2,6 Ghz, om det ikke er noe last som helst på de andre kjernene. På den måten kan den oppnå veldig høy single-core ytelse, eller dual for den del og konkurrere med Sanpdragon 820 på single/dual core. Usikker hvor mye strøm den bruker ved 2.6 Ghz. Blir spennende å se Anandtech sine resultater, og spesielt strømforbruk. Jeg synes (anandtech og forøvrig) ikke at dette virker som et positivt tegn. Det er en mobil, den skal vanligvis ikke brukes til ekstreme oppgaver. Det at den har heatpipe muliggjør høyere frekvenser for både GPU og CPU, og altså høyere strømforbruk. Jeg ser derimot ikke det som noe positivt, jeg har egentlig ingen grunn til å la telefonen min bruke veldig mye strøm. Men sånn går det vel når alle er så opptatt av ytelse og benchmarks. Lenke til kommentar
Znerox Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Artig at dere gir den minus for ikke å ha USB Type C. Da dere testet Nexus 5X i November fikk den minus nettopp for å ha USB Type C Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Artig at dere gir den minus for ikke å ha USB Type C. Da dere testet Nexus 5X i November fikk den minus nettopp for å ha USB Type C Det å ha USB type C og det å ikke ha er både et pluss og et minus. Pluss for at det er en ny og bedre standard som støttes. Samtidig minus fordi den er ny og ikke veldig utbredt. Alle ikke-Apple telefoner kan lades med akkurat samme lader. Nå også med unntak av USB type-C telefoner. Så det å gi både pluss og minus for det er helt riktig, selv om det kan virke merkelig. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Er også skeptisk til CPU-bruk og batterilevetid. S6 Edge Plus var en katastrofe på batteritid, så jeg er skeptisk til å trekke i triggeren på S7 Edge. Men Z5 Premium sliter med CPU/temp/lag/batteri den også, men håper på bedring med Android 6. Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Ikke en plass nevnes det at den er dyr. Er dette bare blitt allment akseptert, at en telefon koster opp mot 10k og det er helt greit. Jeg liker å ha de flaggskips modellene, men dette begynner bare å bli helt latterlig. 2 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Er også skeptisk til CPU-bruk og batterilevetid. S6 Edge Plus var en katastrofe på batteritid, så jeg er skeptisk til å trekke i triggeren på S7 Edge. Men Z5 Premium sliter med CPU/temp/lag/batteri den også, men håper på bedring med Android 6. Jeg er spent på det samme, Nexus 6P'en min har grei batteritid men burde gjort det bedre med 3400 mah batteri. Hovedproblemet er vel samme som med Z5 Premium, Snapdragon 810 og dens utfordringer med varmgang o.l. Ikke en plass nevnes det at den er dyr. Er dette bare blitt allment akseptert, at en telefon koster opp mot 10k og det er helt greit. Jeg liker å ha de flaggskips modellene, men dette begynner bare å bli helt latterlig. En del av det skyldes vel en svak norsk krone men det begynner å bli dyrt om du skal velge det nyeste og beste. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Er også skeptisk til CPU-bruk og batterilevetid. S6 Edge Plus var en katastrofe på batteritid, så jeg er skeptisk til å trekke i triggeren på S7 Edge. Men Z5 Premium sliter med CPU/temp/lag/batteri den også, men håper på bedring med Android 6. Ved vanlig bruk er jo heatpipe eller ikke irrelevant, den vil jo aldri bli så varm at den trenger det. Grunnen til at S6 Edge plus hadde dårligere batteritid enn Sony sin Z3 var jo grunnet forskjell i batteristørrelse. Grunnen til at Z5 gjør det dårlig er Snapdragon 810. Exynos derimot begynte aldri å bruke mer strøm. Den har alltid gått nedover. 8890 fortsetter med all sannsynlighet den trenden med lavere forbruk enn 7420. Sammen med andre effektforbedringer + langt større batteri i S7 Edge og en skjerm som er mindre, så er det ingenting som skulle tilsi at den skal være dårligere enn sony på batteri. S7 Edge har jo fått en stor oppgradering i batteritid sammenlignet med S6 Edge +. S7 Edge har faktisk 170 mAh mer batteri enn Z5 premium, og et strømforbruk som er klart lavere. Det er nettopp det de har gjort med S7 serien. De har hørt på folk som deg som sier at batteritiden i S6 Edge + var helt forferdelig, og de har gjort noe med det. Mer enn bare litt. Android 6 betyr jo noe, men ikke veldig mye. Spesielt ikke til ditt bruk, da slår ikke doze inn engang. Men for all del, vent på mer tester og brukererfaringer om du har tenkt å kjøpe. Det som i teorien burde være bra trenger ikke å være bra i virkeligheten. På papiret bør den ha batteritid ikke ulikt fra Sony Z3, men det trenger ikke å stemme i virkeligheten. Men en ting er sikkert: Hverken Exynos 8890 eller SD 820 har samme varme/strømproblemer som SD 810. Det hadde ikke Exynos 7420 heller. SD 810 er et spesialtilfelle der det meste som kunne gå galt skjedde og sammenfalt som resulterte i et usedvanlig dårlig produkt. Engangstilfelle, ikke noe annet. Ikke en plass nevnes det at den er dyr. Er dette bare blitt allment akseptert, at en telefon koster opp mot 10k og det er helt greit. Jeg liker å ha de flaggskips modellene, men dette begynner bare å bli helt latterlig. Den koster det samme som Apple/Sony/HTC mobiler. Den er ikke spesielt dyr. Den er bare dyr, i likhet med resten. Skal du ha mobil til en grei pris nå om dagen så er toppmodell utelukket. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Er også skeptisk til CPU-bruk og batterilevetid. S6 Edge Plus var en katastrofe på batteritid, så jeg er skeptisk til å trekke i triggeren på S7 Edge. Men Z5 Premium sliter med CPU/temp/lag/batteri den også, men håper på bedring med Android 6. Jeg er spent på det samme, Nexus 6P'en min har grei batteritid men burde gjort det bedre med 3400 mah batteri. Hovedproblemet er vel samme som med Z5 Premium, Snapdragon 810 og dens utfordringer med varmgang o.l. Ikke en plass nevnes det at den er dyr. Er dette bare blitt allment akseptert, at en telefon koster opp mot 10k og det er helt greit. Jeg liker å ha de flaggskips modellene, men dette begynner bare å bli helt latterlig.En del av det skyldes vel en svak norsk krone men det begynner å bli dyrt om du skal velge det nyeste og beste.En del? Når krona går fra 5 på det laveste til 8.5 mot dollaren så blir det ganske mange lapper ekstra man må betale for import varer i denne prisstørelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg