Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama rota seg opp i en ufrivillig trekant


Anbefalte innlegg

 

Han skal visstnok komme med en unnskyldning til dama mi, ifølge venninna til dama mi som har kjefta huden full på han osv.

Det har ikke skjedd enda men beviser hvertfall at han er skyldig i noe dersom det skjer?

Nei, det beviser bare at han vil få fred i huset.

 

 

Det er ikke noe bevis ja, eneste det tyder på er at han legger seg flat og prøver å desarmere situasjonen. Det værste han kan gjør er å eskalere denne saken. 

Endret av Dracoknight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydelig at det er en del kommunikasjon frem og tilbake med noen planer om diverse "beklagelser" og slikt for å roe situasjonen... du har lovet å ikke være voldelig så det kan jo hende han fyren går med på det... 

 

"muntlig advarsel".... enten så må du gjøre noe ordentlig, ellers så må du holde deg unna. En sånn "du altså, en gang til altså, jeg sier det bare altså, pass deg".... blir bare flaut og ydmykende for deg, du er som du sier selv ikke typen til å holde på sånn og det er en bra ting... . Ikke møt disse folka mer, i alle fall ikke så tidlig etter som en uke.... 

 

Hadde fyren respektert deg hadde han unngått deg for alltid. Hvis du er på fest så kommer ikke han osv.... var en gammel kompis av meg som prøvde seg på dama mi for mange år siden, ingenting skjedde men han var ganske ufin mot henne, han fikk vite at jeg visste det og siden har jeg ikke sett han, ikke på fest, ikke på byen, har sett han snike seg ut av en matbutikk og sette igjen handlevogna 3 år etter det skjedde..... hvis denne fyren tror han kan sitte og glise til deg på andre siden av bordet om en uke så har du tapt altså... skulle ikke forundre meg om dama di vil finne deg svært usexy hvis du lar så skje også.... 



Anonymous poster hash: 9e194...9e3
Lenke til kommentar

Tydelig at det er en del kommunikasjon frem og tilbake med noen planer om diverse "beklagelser" og slikt for å roe situasjonen... du har lovet å ikke være voldelig så det kan jo hende han fyren går med på det... 

 

"muntlig advarsel".... enten så må du gjøre noe ordentlig, ellers så må du holde deg unna. En sånn "du altså, en gang til altså, jeg sier det bare altså, pass deg".... blir bare flaut og ydmykende for deg, du er som du sier selv ikke typen til å holde på sånn og det er en bra ting... . Ikke møt disse folka mer, i alle fall ikke så tidlig etter som en uke.... 

 

Hadde fyren respektert deg hadde han unngått deg for alltid. Hvis du er på fest så kommer ikke han osv.... var en gammel kompis av meg som prøvde seg på dama mi for mange år siden, ingenting skjedde men han var ganske ufin mot henne, han fikk vite at jeg visste det og siden har jeg ikke sett han, ikke på fest, ikke på byen, har sett han snike seg ut av en matbutikk og sette igjen handlevogna 3 år etter det skjedde..... hvis denne fyren tror han kan sitte og glise til deg på andre siden av bordet om en uke så har du tapt altså... skulle ikke forundre meg om dama di vil finne deg svært usexy hvis du lar så skje også.... 

 

 

Anonymous poster hash: 9e194...9e3

Denne mangelen på ryggrad kan også være noe av grunnen til at dama hans befant seg til sengs med et vennepar i utgangspunktet.
Lenke til kommentar

 

Så hvis man blir voldtatt en gang, og gjør feilen å ikke anmelde det med en gang. Er det å forvente at de gjør samme feilen neste gang også?

 

Ja. Voldtektsofre har betydelig høyere risiko for å bli utsatt for overgrep på ny. For komplisert til å legge ut om fra mobil, men Google litt og bli informert.

 

Ta gjerne å svar på det jeg sa, jeg snakket ikke om å bli offer men om å ikke anmelde med en gang i etterkant.

 

Redigert:

Tilbake til saken, hvorfor ville venninna fortsette å være sammen med en voldtektsmann som forgrep seg mot hennes venn, høres ut som om det er noen problemer med historien...

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

 

Tydelig at det er en del kommunikasjon frem og tilbake med noen planer om diverse "beklagelser" og slikt for å roe situasjonen... du har lovet å ikke være voldelig så det kan jo hende han fyren går med på det...  "muntlig advarsel".... enten så må du gjøre noe ordentlig, ellers så må du holde deg unna. En sånn "du altså, en gang til altså, jeg sier det bare altså, pass deg".... blir bare flaut og ydmykende for deg, du er som du sier selv ikke typen til å holde på sånn og det er en bra ting... . Ikke møt disse folka mer, i alle fall ikke så tidlig etter som en uke....  Hadde fyren respektert deg hadde han unngått deg for alltid. Hvis du er på fest så kommer ikke han osv.... var en gammel kompis av meg som prøvde seg på dama mi for mange år siden, ingenting skjedde men han var ganske ufin mot henne, han fikk vite at jeg visste det og siden har jeg ikke sett han, ikke på fest, ikke på byen, har sett han snike seg ut av en matbutikk og sette igjen handlevogna 3 år etter det skjedde..... hvis denne fyren tror han kan sitte og glise til deg på andre siden av bordet om en uke så har du tapt altså... skulle ikke forundre meg om dama di vil finne deg svært usexy hvis du lar så skje også.... Anonymous poster hash: 9e194...9e3

Denne mangelen på ryggrad kan også være noe av grunnen til at dama hans befant seg til sengs med et vennepar i utgangspunktet.

Jeg liker litt kynisk tankegang.

Mulig jeg er for godtroende.

 

Men dama mi har tidligere sagt, lenge før dette, at hun synes han er veldig uattraktiv / ekkel. Og en svært sjalu/usikker person i forholdet ifølge venninna.

Hvorfor de er sammen enda? Har ikke peiling, hun er veldig attraktiv og har jo gutter på løpende bånd dersom det ble slutt. Men hun er veldig rar. Spesiell, litt sånn fucka.

 

Så det er ikke noe motiv som ligger til grunn for at hun skulle hatt LYST til å bli tatt på av han.

 

Anonymous poster hash: 372b2...e9a

Lenke til kommentar

Hadde fyren respektert deg hadde han unngått deg for alltid. Hvis du er på fest så kommer ikke han osv.... var en gammel kompis av meg som prøvde seg på dama mi for mange år siden, ingenting skjedde men han var ganske ufin mot henne, han fikk vite at jeg visste det og siden har jeg ikke sett han, ikke på fest, ikke på byen, har sett han snike seg ut av en matbutikk og sette igjen handlevogna 3 år etter det skjedde..... hvis denne fyren tror han kan sitte og glise til deg på andre siden av bordet om en uke så har du tapt altså... skulle ikke forundre meg om dama di vil finne deg svært usexy hvis du lar så skje også.... 

 

Anonymous poster hash: 9e194...9e3

 

Jøss skal si at du er barsk, sitter her og skryter på deg at du har skremt vekk en person i 3 år, er du sikker på at han er redd deg? Kan det ikke være at han er dritt lei sutringen din og orker ikke å se tryne ditt? Stemmer for den siste der.

 

Til TS, om forklaringen du har gitt her og dama din har blitt utsatt for et voldtektsforsøk så er det veldig lavmål å dumpe henne og du kan glemme respekt hos noen om det kommer ut at du har dumpet noen etter voldtektsforsøk. Anbefaler deg og dama din å se litt på dixi.no og eventuelt å ringe dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde fyren respektert deg hadde han unngått deg for alltid. Hvis du er på fest så kommer ikke han osv.... var en gammel kompis av meg som prøvde seg på dama mi for mange år siden, ingenting skjedde men han var ganske ufin mot henne, han fikk vite at jeg visste det og siden har jeg ikke sett han, ikke på fest, ikke på byen, har sett han snike seg ut av en matbutikk og sette igjen handlevogna 3 år etter det skjedde..... hvis denne fyren tror han kan sitte og glise til deg på andre siden av bordet om en uke så har du tapt altså... skulle ikke forundre meg om dama di vil finne deg svært usexy hvis du lar så skje også.... 

 

Anonymous poster hash: 9e194...9e3

 

Jøss skal si at du er barsk, sitter her og skryter på deg at du har skremt vekk en person i 3 år, er du sikker på at han er redd deg? Kan det ikke være at han er dritt lei sutringen din og orker ikke å se tryne ditt? Stemmer for den siste der.

 

Til TS, om forklaringen du har gitt her og dama din har blitt utsatt for et voldtektsforsøk så er det veldig lavmål å dumpe henne og du kan glemme respekt hos noen om det kommer ut at du har dumpet noen etter voldtektsforsøk. Anbefaler deg og dama din å se litt på dixi.no og eventuelt å ringe dem. 

 

Sutring? ikke snakket et eneste ord med han eller noen andre om dette noen gang. Ikke ett. 

Er ikke noen badass tøffing i det hele tatt, fyren dreit seg ut og han later ikke som om han ikke gjorde det. Han vet hva han gjorde og han vet å holde seg unna tydeligvis. 

 

Anonymous poster hash: 9e194...9e3

Lenke til kommentar

Jeg liker litt kynisk tankegang.

Mulig jeg er for godtroende.

 

Men dama mi har tidligere sagt, lenge før dette, at hun synes han er veldig uattraktiv / ekkel. Og en svært sjalu/usikker person i forholdet ifølge venninna.

Hvorfor de er sammen enda? Har ikke peiling, hun er veldig attraktiv og har jo gutter på løpende bånd dersom det ble slutt. Men hun er veldig rar. Spesiell, litt sånn fucka.

 

Så det er ikke noe motiv som ligger til grunn for at hun skulle hatt LYST til å bli tatt på av han.

 

Anonymous poster hash: 372b2...e9a

Det at hun har sagt til deg at hun misliker ham kan ganske enkelt komme av at han har prøvd seg på henne tidligere. Uavhengig av hva som har blitt sagt og gjort, så endte hun like fullt til sengs med ham.

 

Jeg holder uansett en knapp på at han gjorde noe han ikke burde, og at hun ikke visste hvordan hun skulle takle det.

 

Neste gang noe sånt skjer så kan hun jo prøve å skrike ut "HVA FAEN ER DET DU DRIVER MED!?", klappe til ham, og forlate rommet. Det hadde vært spesielt safe å gjøre det i denne situasjonen siden dama hans var i samme rommet.

 

Men jeg mener også at det at hun ikke gjorde noe for å stoppe overgrepet, uavhengig av årsak, sier noe om henne. Jeg synes det er lite attraktivt. Jeg tror ikke nødvendigvis hun ville at det skulle skje noe der. Men om hun ikke klarer å ta bedre vare på seg selv, så er det minuspoeng hos meg hvertfall. Denne situasjonen ville vært starten på slutten på forholdet om det hadde vært dama mi.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan være lurt for flere av oss menn å sette oss litt mer inn i hva en voldtekt innebærer , de senskadene man kan få av en og litt mer før man blir helt epplekjekk og kommer med påstander som kanskje ikke stemmer i denne  konkrete situasjonen.

 

Men en ting er klart , ta med deg dama di og dra til politiet og anmeld fyren , så finner du en psykolog og prater sammen med ham ASAP , stemmer alt som dama di har sagt til deg vil dette kun styrke forholdet og er det noe som ikke stemmer så finner du fort ut av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det umulig for noen av oss å vite hva som har egentlig skjedd. Jeg ble en gang utsatt for overgrep. Var vel å merke bare 12 år, så alderen kan ha hatt noe å si for min reaksjon - men jeg bare frøs til is og lot det skje. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre og ville bare at det skulle gå over. Jeg vet ikke om jeg ville reagert på samme måte i dag, da jeg heldigvis har fått litt mer bein i nesa og har klart å si nei i situasjoner som jeg opplever som ubehagelige. Dette kan ha skjedd med dama til TS. Samtidig kan det hende at det var frivillig fra TS' dame sin side, og at hun forsøkte å innta offerrollen for å komme seg unna trøbbel. Jeg ville bare si at man ikke burde forhaste seg til konklusjoner på den ene eller andre siden, for alt i alt er det bare dama til TS og de andre som var tilstede som vet hva som egentlig skjedde og om det var utroskap eller en form for overgrep.

 

Uansett, TS burde kommunisere med dama... og kanskje med de andre to for å høre hvilke historier som er mest sannsynlige. Jeg regner med at fyren mest sannsynlig vil forsvare seg selv og si det var frivillig eller at ingenting skjedde. Dama til TS vil jo også forsvare seg selv og si det var ufrivillig. Hvem av dem som snakker sant, aner man jo ikke. Her må TS selv kjenne på hva som virker mest sannsynlig og om han kan stole på henne igjen. Dersom hun har et problem med å bli veldig full, mener jeg det er rimelig å foreslå at hun drikker mindre alkohol for å unngå å havne i slike uheldige situasjoner. Jeg liker ikke å implisitt si at overgrep er offerets feil (for det er det ikke), men man reduserer sjansene betraktelig for at det skal skje ved å drikke mindre.



Anonymous poster hash: f7ece...e44
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Så hvis man blir voldtatt en gang, og gjør feilen å ikke anmelde det med en gang. Er det å forvente at de gjør samme feilen neste gang også?

 

Ja. Voldtektsofre har betydelig høyere risiko for å bli utsatt for overgrep på ny. For komplisert til å legge ut om fra mobil, men Google litt og bli informert.

 

Ta gjerne å svar på det jeg sa, jeg snakket ikke om å bli offer men om å ikke anmelde med en gang i etterkant.

 

Redigert:

Tilbake til saken, hvorfor ville venninna fortsette å være sammen med en voldtektsmann som forgrep seg mot hennes venn, høres ut som om det er noen problemer med historien...

 

Som er det jeg svarte på. Å bli handlingslammet etter et overgrep er alt annet enn unormalt. Kombiner det med avmakt, skam,lav selvfølelse, sjokk og en andre mentale og fysiske reaksjoner så er det alt annet en merkelig at ting ble som det ble slik som TS beskriver.

 

Jeg vil ikke kalle han fyren for en voldtekstmann. Potensiell overgriper, ja, men ikke voldtektsmann. Ei heller overgriper i dette tilfellet fordi han ble stoppet. Men at han er et rævhøl, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

 

Hun sier hun var med venninna og typen hennes hjem natt til søndag og alle tre var godt beruset.

Hun gikk inn og la seg i senga ved siden av dem og de var godt på vei til å ha seg,

 

I en situasjon der man ser noen er godt på vei til det, er det ikke normalt å bli stående og se på. Da er det normalt å skynde seg vekk, om det så er ut i yttergangen, inn i et skap eller ut på en terrasse, til det "verste" er over.

Lenke til kommentar

Skal ikke ta stilling til hva som skjedde i senga. Men jeg ville spurt om hva faen hun gjorde i senga til å begynne med.

Hadde dette vært min dame hadde forholdet vært over. Hadde ikke godtatt at hun går hjem til et vennepar, og legger seg med dem i samme seng. Det er en situasjon hun aldri skulle vært i, til å begynne med.

Helt enig. Hadde gjort det samme!

Lenke til kommentar

 

 

Hun sier hun var med venninna og typen hennes hjem natt til søndag og alle tre var godt beruset.

Hun gikk inn og la seg i senga ved siden av dem og de var godt på vei til å ha seg,

 

I en situasjon der man ser noen er godt på vei til det, er det ikke normalt å bli stående og se på. Da er det normalt å skynde seg vekk, om det så er ut i yttergangen, inn i et skap eller ut på en terrasse, til det "verste" er over.

 

Det at hun gikk inn til dem og la seg ved siden av dem når hun tydeligvis så at de var "godt på vei til å ha seg", det reagerer jeg faktisk veldig på. Hvis det var dette hun faktisk sa til TS, så har han grunn til å tvile på hun. Tror jeg nesten må ha oversett den setningen der tidligere. 

Lenke til kommentar

Det er ikke mye her som går i damas favør.

 

Jeg ser bare tre sannsynlige muligheter

1. Hun ville at noe skulle skje, men det ble stoppet av dama til fyren som tok initiativet.

2. Hun ville at noe skulle skje sånn at hun kunne innta offerrollen med manipulative hensikter både mot fyren i senga, venninnen og TS.

3. Hun er svært korttenkt.

 

Dette summerer seg til at hun ikke kan stoles på enten fordi hun er bedragersk og manipulerende, eller fordi hun er korttenkt og uansvarlig. Uansett er konklusjonen den samme: Kast.

Lenke til kommentar

Tror det er best vi stopper her.

Jeg har forklart ting på en måte som er noen ganger i damas favør og noen ganger har jeg vridd og vendt på det slik at det høres ut som hun var litt med på det. Jeg har ikke gjort dette bevisst, jeg har vært veldig berørt de siste dagene.

 

Det er umulig for dere å vite hva som er fakta.

Jeg har fått en så-som-så forklaring som jeg ikke har klart å formidle noe særlig bra videre heller.

 

Har egentlig bare ønsket å høre det jeg ville høre der og da.

I grunn er mye av det jeg har forklart slik som jeg har hørt det men noe av det jeg har forklart er nok litt mer hvordan jeg har sett det for meg forløpet.

 

Jeg mente ikke at de "var på god vei til å ha seg" men de hadde alleredebtenkt å ha seg før hun la seg vedsiden av venninna, hun har overnattet med henne siden barndommen.

 

Dama mi er ikke manipulerende, jeg har vært sammen med et slikt "monster" før og de har ikke felles trekk i det hele tatt. Jeg har hatt en manipulerende kompis som jeg kom meg vekk fra. Man merker om slike ting lenge før det har gått et år. Har ikke sett noen slike tendenser.

Jeg er i det første forholdet der jeg faktisk "bestemmer". Hun respekterer meg og lar meg styre slik jeg vil.

Hun har ikke inntatt noe "offerrolle" og hun har vært svært forståelsesfull de siste dagene. Jeg vet hun knekker 100% hvis jeg graver i det som skjedde. Jeg vet at hun gråt på ekte i forgårs for hun gråter svært sjeldent.

Jeg vet tydelig når hun er berørt av noe.

 

Jeg er egentlig jævlig sliten og vil ikke lese tråden mer.

Dette går ingen vei.

 

Takk til alle som deltok.

 

Anonymous poster hash: 372b2...e9a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...