AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Hei. Vurderer og starte ett eget firma som skal drive med brøytetjenester. Er 17 år så er finansiering som er problemet. Noen som har tips? Går det med lån i bank? Evt få foreldre til og ta opp? Har fast inntekt. Trenger 150 k - 200 k. Anonymous poster hash: e6db7...bc6 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Selvfølgelig kan du ta opp lån selv eller få foreldre til å ta opp lån. Eller så kan du få en investor til å "gi deg" pengene Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Såvidt jeg vet må man vel være 18 for og ta opp lån? Dette med sponsor må jeg sjekke ut? Anonymous poster hash: e6db7...bc6 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Tror du skal slite med å få lån som 17åring i bank hverfall, spesielt i disse tider.. 3 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Ingen nye firma får lån i banken uten sikkerhet i eiendeler. Du må låne privat eller satse egne sparepenger. Norge er et av verdens rikeste land men det er svært vanskelig å finne investor kapital for små firma i normale yrker. Brøyting er sesongbetont så hva skal du betjene lånet med i sommer halvåret? Endret 21. februar 2016 av rillto 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Brøyte om vinteren og drive med jorddbrukstjenester om sommeren, dette trenger jeg også utstyr til men bor på gård så får låne billig av familien når det gjelder sommeren. Hmm ja lån blir nok vanskelig som 17 åring, noen som har flere tips? ?☺ Anonymous poster hash: e6db7...bc6 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 150-200k er mye penger å risikere som så ung. Du bør være veldig sikker på at dette har livets rett for å låne penger i den størrelsesordenen, det er utrolig kjipe penger å skylde som 19-åring. Det finnes ikke noen som gjør dette i området som du kan jobbe for? Ingen du kan leie dette utstyret fra heller enn å kjøpe det? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Har hørt etter i området og ingen som trenger en sjåfør eller lignende, utdanner meg til maskinajåfør og planlegger og starte eget så ja dette er det jeg vil drive med, har bare inderlig lyst til og starte nå men kan fort bli vanskeligere en jeg trodde ser jeg?? Anonymous poster hash: e6db7...bc6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Har sett litt på muligheten av og leie og den ser ganske bra ut og ikke minst mye billigere? takk for svar alle sammen! Bare og komme med flere tips! Anonymous poster hash: e6db7...bc6 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Tips, dersom ingen i området ditt trenger sjåfør så kan det bety at oppdragsmengden er i henhold til antall sjåfører de har - og at det da ikke er oppdrag ut over dette å hente. Hvilke oppdrag skal du ha da? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Tenkte og spørre alle private her, boligfelt og lignende om brøyting av innkjørsler osv da dette ikke blir gjort, gjør det mest for morroa ? og kjøre traktor er virkelig noe jeg liker. Og litt for og kunne tjene noe såklart. Skaffer ikke traktor hvis jeg vet det ikke er behov for det avettu. Anonymous poster hash: e6db7...bc6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå