BertNaked Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Har en gate her hvor det aldri er ledig plass å parkere, MEN ... jeg tror det er minst en plass jeg kan stå hvor ingen andre gidder da de tror det er ulovlig parkering. Det er kun skiltet med stans forbud og pil mot der sånn ca. lastesonen er. Men de plassene bak der fram til kryss / overgangen må jo være lov å parkere på? Etter krysset så kommer første p-skilt opp. De klosene til venstre er parkerte biler og alt annet i veien er markering for overgang. Er da logisk, men det som skremmer meg er at ingen andre parkerer her. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Du må ha 5(?) meter til gangfelt, og ellers ikke være til hinder for trafikken (f.eks. hvis det blir for smalt med biler på begge sider av gaten. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Hvis det er bare "pil ned" under skiltet og ikke pil opp og ned så gjelder det kun fram til skiltet. Dermed er det fritt fram for å parkere så lenge du er 5m unna overgangen. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Samme jeg tenker - takk! Skal være plass til to biler med 5m unna overgangen. Begynner å bli lurt av massen her Lenke til kommentar
politiops Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Pil ned er forbudt bakover fra skiltet > krysset bak deg ja. Men om du bor i Oslo så vær obs. på at de luringene kan velge å gi deg bøter etter "forstyrrelse for øvrig trafikk". Helt uavhengig om du står riktig etter skilt eller ikke... Du kan lese tråden min her om du er intressert: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1708663 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Kva app er det du bruker? Den ser ganske pratisk ut. Lenke til kommentar
politiops Skrevet 25. februar 2016 Del Skrevet 25. februar 2016 Kva app er det du bruker? Den ser ganske pratisk ut. Ikke min, fant bildet på google Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 20. april 2016 Forfatter Del Skrevet 20. april 2016 Følger opp denne med et nytt spørsmål. Siden denne strekningen ser ut til å ikke være regulert parkeringssone, er det da gratis å stå her? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Skal være gratis om det ikke er innenfor en parkeringssone. Du kan som regel sjekke hvor sonene befinner seg på kommunale nettsider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå