Gå til innhold

Nytt anlegg 12 000,-


Anbefalte innlegg

Som topic beskriver, jeg har lyst på anlegg men jeg har overhodet ingen peiling. Jeg er glad i dyp og tung bass som føles i kroppen. Jeg har lyst på et anlegg som både kan spile røft og detaljert. Hører på all slags musikk. Har sett på et par cerwin vega høytalere men disse er kanskje litt for ekstreme. Give me some tips and i will give u some creds :)

EDIT:
Trenger bare forsterker og høytalere evt effektforsterker i tilleg? Endret av shagg0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I denne prisklassen får du ikke i både pose og sekk...

Hvis jeg var deg ville jeg begynnt med ett par brukbare høyttalere og en grei receiver, og heller oppgradert med flere høyttalere senere. Deretter byttet ut høyttalerene og receiveren med bedre saker.... :)

 

Det finnes mange muligheter....

 

Hva med Harman/Kardon AVR505 og Infinity Alpha 50?

Koster ca 5000 for receiveren og 8-10.000 for 2 høyttalere.

 

Ellers bør du beregne inn ca 10-20% av prisen til kabler.

Lenke til kommentar
okey.... har et anlegg som koster ikke mere enn 2300,-

 

400WATT RMS

 

Driiit bra bass å bra avbalansert lyd i den.... SYK LYD!!!

Tror at hvis du fyrer 400 ekte strømsterke Watt inn i det der settet så ligger membranet på ene siden av rommet og kabinettet på andre... :-)

 

Funker sikkert bra til PC`en, men ikke noe for å se film/spille musikk i stua!

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Har tenkt på å kjøpe brukt men er litt skeptisk. Man vet jo alldri hvor hardt utstyret er blitt brukt osv. Men vet dere om noen gode sider med annonsering av brukte anlegg osv? Jeg har egentlig tenkt på å kjøpe cerwin vega Cerwin Vega V-15F eller Cerwin Vega V-12F med en kraftig forsterker til ca 5000? Det blir jo litt over 12 k eks kabler. Det gir ivertfall en heftig bass opplevlse :D

Lenke til kommentar

http://www.audio.no har en fin bruktbørs.

 

Jeg liker rock og hardrock. For meg i denne prisklassen ville jeg gått for en Harman/Kardon stereoforsterker (f.eks HK670, 5000kr) og et par JBL høyttalere (f.eks Northridge E-60, 5800 kr). Kabler for en tusenlapp.

Mye trøkk i bassen og god rockelyd.

Priser fra http://www.hificenter.no

 

 

Men hva er det egentlig du liker å høre på?

Lenke til kommentar

Et råd er ihvertfall: kjøp en forsterker med overskudd.

 

NADs nye integrerte rakker er nok et greit alternativ:

link

 

Putter du en såpass voksen forsterker på et par store lettdrevne høyttalere

med litt membranareale blir det fest. Dali sine ASX8000 bør gi deg luft i luka:

link

 

Eventuelt hvis du har råd, legg på litt pris på høyttalere. Storebroren ASX10k:

link

Eller noe fra CV, JBL el. Du skal imidlertid ikke undervurddere Dali som rock&spetakkelhøyttalere. :)

 

Jeg ville IKKE kjøpt en mindre forsterker enn den NADen hvis målet var å spille grisehøyt. Selv om høyttalerne du evt. ender opp med er effektive.

Lenke til kommentar

Var jeg deg ville jeg kjøpt høyttalere fra klipsch. Dette er sykt lettdrevne høyttalere og kan følgelig spille meget høyt og kraftig også med mindre kraftige forsterkere.

 

Klipsch rf3 har følsomhet på 98dB @ 1 watt/1 meter . Det er drøyt bra. Kostet tidligere 10k men nå får du de til omtrent 7k nye tror jeg. Brukt enda lavere. Disse er veldig populære både blandt audiofile og blandt folk som hører på tung brutal musikk. titt innom f.eks Rolfs på jernbanetorget hvis du bor i oslo.

 

Kjøp så bra forsterker som du har råd til for resten. Gjerne brukt det også. Evnt er den nye nad signatur ettellerannet et godt kjøp. Gir 50 solide watt, noe som faktisk duger fint til å spille ut glassrutene dine på en klipsch rf3.

 

Generelt vil jeg si at man får myye for pengene brukt på f.eks hifisentralen eller audioforum. Kjøpte selv et par stativhøyttalere for 4k nå nettopp. Kostet nye 8.900,- og da fikk jeg med stativer for et par tusen. HT var ca 1 år gamle... :nice:

Lenke til kommentar
cerwin vega er jo ikke "hi-fi" da.. Men bass har dei nok av =)'

 

Sjøl har eg nettopp kjøpt Infinity alpha 50, og er veldig førnøyd!

Prisen ligger på rundt 7000, men på BMH i Bergen får du dei for 5000...

5000 for ett par Alpha 50 må vel kunne sies å være mye for pengene....!

(tror det hadde blitt mitt førstevalg til 5000.-)

 

Eller er jo Klipsch som nevnt et godt alternativ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...