Sci Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg vet disse to bilene skal være like, men er det noen som vet om det er noen faktiske forskjeller på de utover detaljer i eksteriør? Vet Toyota Proace også skal være samme bilen, så kunne vært interessant og vite om forskjeller til denne også fordi om Proace er litt for ny (og dermed for dyr) til at den er interessant akkurat nå. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Dette er veldig enkelt. Grill og frontlykter er forskjellig. Bilene er laget på samme samlebånd. Toyota er dyrest pga navnet. Man antar at de vil ha høyest restverdi. Citroen er billigst. Det er ingen grunn til å betale 25-30 000 mer for Toyota og faktisk få mindre. På Toyota får du ikke comfort blink. Ingen Toyotaer har det av en eller annen merkelig grunn, men Lexus har. Comfortblink får du på begge de andre bilene. De har samme service intervaller (30 000 km) og garantier ( 200 000km) men Toyota tilbyr 1 times service hvis det er viktig med minimal ståtid. Jeg har selv en Jumpy 163 hk automat, samt en Berlingo som har gått 200 000 km på 3 år. De tåler mye juling disse bilene. Det er derfor de er populære i Afrika. Hvis du ikke trenger automat så kjøp 120 hk versjonen. Det er mer enn nok motor i den. 90 blir litt lite. Fiat har også samme bilen. Den har kortere garanti og er dyrere en Citroen versjonen. Endret 21. februar 2016 av rillto 2 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Fiat Scudo er også samme bilen. Vær så snill, for alt i verden ikke kjøp en av disse bilene med firehjulsdrift. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Fiat Scudo er også samme bilen. Vær så snill, for alt i verden ikke kjøp en av disse bilene med firehjulsdrift.Hva er problemet med 4x4 versjonene?Bortsett fra at de bruker mer drivstoff og er unødvendige for veibruk. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 De tåler ikke nok dreiemoment, så det er skrudd ned på biler med firehjulsdrift-systemet. Det fungerer svært dårlig når man skal kjøre i gang med last og/eller henger. Antispinn/sladd finnes ikke i kombinasjon med 4x4, og uten diffbrems/sperre ender man opp med å spinne på ett hjul. 2 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) De tåler ikke nok dreiemoment, så det er skrudd ned på biler med firehjulsdrift-systemet. Det fungerer svært dårlig når man skal kjøre i gang med last og/eller henger. Antispinn/sladd finnes ikke i kombinasjon med 4x4, og uten diffbrems/sperre ender man opp med å spinne på ett hjul. Da er de lite hensiktsmessige. Traction kontrol og diverse kjøreprogrammer får man på de manuelle 2 hjulsdrift versjonene. På automat er det kun vanlig antispinn. De er gode nok på glatta slik de er. 4x4 er for anleggs biler uten krok med andre ord. Endret 21. februar 2016 av rillto Lenke til kommentar
Sci Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Takk for svar! 4x4 er ikke til vurdering og jeg må ha hengerfeste, selv om hengeren ikke er så mye i bruk er det kjekt å ha muligheten. Enebolig og stor tomt gjør at diverse hengerbruk er veldig praktisk. Har en Citroën Berlingo 2007 modell nå, den har gått 220.000 og er veldig fornøyd med bilen, men trenger en større (og nyere vil jeg ha) versjon, og da var det naturlig for meg å se på Jumpy. Men da kan jeg i alle fall like greit kjøpe en Expert. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Takk for svar! 4x4 er ikke til vurdering og jeg må ha hengerfeste, selv om hengeren ikke er så mye i bruk er det kjekt å ha muligheten. Enebolig og stor tomt gjør at diverse hengerbruk er veldig praktisk. Har en Citroën Berlingo 2007 modell nå, den har gått 220.000 og er veldig fornøyd med bilen, men trenger en større (og nyere vil jeg ha) versjon, og da var det naturlig for meg å se på Jumpy. Men da kan jeg i alle fall like greit kjøpe en Expert. Ny koster Expert 10 000kr mer enn Jumpy. Brukt har det ingen betydning. Lenke til kommentar
GunnarHøibraathen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Hei. Fant tråden og her var det jo flere som kjenner biltypen. Er blitt eier av en snart fem år gammel Toyota Proace. Noe plukk som har gått på garanti, ellers ganske fornøyd. Har et spørsmål(foreløpig) På dempertårnene er det glippe,så rusk, rask,fuktighet og veisalt blir "slengt" opp og inn i motorrommet. Det er jo tydelig en konstruksjonsglipp. Finnes det en lur måte å tette/fixe dette på? Lenke til kommentar
Minb Skrevet 17. juli 2023 Del Skrevet 17. juli 2023 Drivknute hjulside på jumpy 4×4 120hk man. 2010mod:passer høyre side til venstre side og passer foraksel hjulside drivknute til bakaksel? Dem ser veldig lik ut🤔 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå