Gå til innhold

Commodore 64 (vic-20)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var også en måte å få "full-auto-movement-fire" på commodore 64.

Bare å lodde på en bryter, så slapp man å "herpe" joysticken når man spilte summer games.

Og man gikk i mål som en rakett(nesten) :D

og det får jeg vite først nå :ide:

hadde et par "rema"poser med defekte josticks som ble brukt som del-lager :mrgreen:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Men, husker dere InfoCom spillene

 

Zork1, Zork2, Zork3

Beyond Zork

Leather Goddesses of Phobos

Hitchhikers guide to the galaxy (jepp, Adams var forfatter)

Bureaucracy

Jepp, så klart! Konge! Douglas Adams var faktisk forfatter av Bureaucracy også.. som forøvrig var et rent c128-spill. Magnetic Scrolls hadde en del fabelaktige skrivespill også, med fantastisk grafikk... Guild of Thieves f.eks.

 

E

Lenke til kommentar
Men folkens da, var det noen av dere som spilte Infiltrator? Det var et fantastisk artig spill, jeg gikk inn i den første leiren og rotet gjennoms skuffene til folk. Husker at jeg synes akkurat DET var så utrolig bra.

 

Yie Are Kung Fu som en annen nevnte var og fantastisk. Jeg hersket over det sillet en stund. En gang jeg husker fremdeles var når jeg hadde spilt meg igjennom det tre ganger på rad uten å dø innimellom, jeg var utrolig fornøyd og koste meg verre. Plutselig kom noen kusiner på besøk, og min mor slo av dataen min. HAr ennå ikke helt tilgitt kusinene mine.

 

GI Joe hadde et spesielt sted i mitt hjerte siden jeg drev og samlet på Action Force/GI Joe figurer også.

 

Og til sist, Wonderboy in Monsterland. Oh yeah.

hmm..høres EKSTREMT kjent ut... :)

Lenke til kommentar
Noen som husker spillet pipeline?

Pipline man skulle sett sammen rør,det var noe der som trigget noe i hukommelsen men jeg klarer ikke helt gripe fatt i det,vær snill og forklar mer!!

ER ikke det samme spilelt eller nesten det samme som kom på Amiga som Oils well? Husker at jeg sto for boringen på det, og en kamerat av meg gjorde det andre..

skulle fikse tette rør etterkvart som feila dukka opp

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min commodore 64 da jeg gikk i 6. klasse i 1986 :D Det var da jeg virkelig fikk interesse for data. Det var dog ikke min første datamaskin, jeg hadde først en zinclair spectrum 48 k først (husker ikke når far min kjøpte den). Men det var med c64`en datainteressen blomstret og jeg begynte å prøve meg på programering + at det var lett å få tak i spill til den. Jeg har mange gode minner knytta til den maskinen, husker da jeg fikk den + et spill... husker ikke hva det heter , men det var et flyspill man fighta mot andre fly og man slapp bomber på bygninger. Angrer som en hund på at jeg solgte den da jeg kjøpte Amiga, men far min har enda en commodore 128 med monitor og noen disketter. Den skal aldri selges.

 

:love:

Spillet du tenker på er sikkert ACE 1 og 2? Eller Dambusters..

Noe lignende veffal.. Dæven det var tider, med Last Ninja serien og..

:love:

Lenke til kommentar

 

Og til sist, Wonderboy in Monsterland. Oh yeah.

hmm..høres EKSTREMT kjent ut... :)

Er ikke helt sikker på om det het Wonderboy in Monster Land når jeg tenker meg om. Het bare Wonderboy på turbotapen min ser du. I alle tilfelle skulle du styre en eller annen unge i bleie bort etter en løype. Du måtte naturligvis kverke fiendene på best mulig måte for å gå videre. Skal vi se. Skal bare kjapt innom lemon64.com å se om det var monsterland han var i.

 

(et par sekunder etter) og godt var det. Det ser ut som det Wonderboy spillet jeg tenkte på simpelthen bare hette Wonderboy.

 

Til de andre som svarte meg, det kan hende det var Oil Imperium jeg tenkte på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...