Gå til innhold

Hva er riktig timeslønn?

knutby

Anbefalte innlegg

Ut fra deres teori:

1 arbeidsdag = 8 timer

8 timer x 300 kroner = 1600

1600 kroner x 20 arbeidsdager = 32 000 kroner

32000 krioner x 11 = 352 000 kroner

352 000 x 1,12 (feriepenger) = 392 000.

Nå kan dere gå å spørre mamma og pappa om hva de tjener i året. Tror mange av dere har hakeslepp da. gjennomsnittlønna i Norge er vel 280 000.

Så kan dere nå forklare meg hvorfor en kviste fjortis uten utdanning skal he mer lønn enn ferdigutdanna voksne mennesker?

tror dere skal være fornøyd med en timelønn på 150 jeg....

kan ikke være mer enig.

Er jo sant, data tjenester er da ikke noe mer verdt en si håndtverk f.eks. Er bare det at det er så vanvittig mange inkompetente folk her i norge, som faktisk lar seg lure til å betale så mye.

Jeg personlig er elektrikker, jobber man svart så er "vanlig" timeslønn 200-300 kroner. 250 pleier jeg å ligge på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ut fra deres teori:

1 arbeidsdag = 8 timer

8 timer x 300 kroner = 1600

1600 kroner x 20 arbeidsdager = 32 000 kroner

32000 krioner x 11 = 352 000 kroner

352 000 x 1,12 (feriepenger) = 392 000.

Nå kan dere gå å spørre mamma og pappa om hva de tjener i året. Tror mange av dere har hakeslepp da. gjennomsnittlønna i Norge er vel 280 000.

Utregningen er feil

8 t @kr 300 = kr 2400

Måned = 22 arbeidsdager i snitt dvs

kr 2400 x 22 = 52.800

Pr år 580.800

+ feriepenger = 650.496

Endret av sofokles
Lenke til kommentar

Men uansett: Skal en person uten noe utdannelse\fagbrev tjene så mye på ting som så utrolig mange kan gjøre? Han skatter ikke og er sikkert ikke oppført som et ANS engang. Så han skal bare ha inntekter (svarte inntekter tipper jeg) og ingen utgifter? Nei vetuhva!

Hva med de som har gått på skole i åresvis da? Tror du ikke de kan litt mer? Jeg regner med og bli service elektronikker innen data og kontor og da driver jeg med oppsett av maskiner , reprasjon og oppdrag.. For og ikke tenke på dataskjermer,strømforsyniger osv.. Ikke bare datamaskiner ,men en god del av dem.

Så jeg synes ikke han skulle fått betalt engang jeg..

Lenke til kommentar
Men uansett: Skal en person uten noe utdannelse\fagbrev tjene så mye på ting som så utrolig mange kan gjøre? Han skatter ikke og er sikkert ikke oppført som et ANS engang. Så han skal bare ha inntekter (svarte inntekter tipper jeg) og ingen utgifter? Nei vetuhva!

Hva med de som har gått på skole i åresvis da? Tror du ikke de kan litt mer? Jeg regner med og bli service elektronikker innen data og kontor og da driver jeg med oppsett av maskiner , reprasjon og oppdrag.. For og ikke tenke på dataskjermer,strømforsyniger osv.. Ikke bare datamaskiner ,men en god del av dem.

Så jeg synes ikke han skulle fått betalt engang jeg..

Nå er det jo ikke sån at jeg tjener alle pengene mine på svart arbeid... Sitter jo i full jobb ellers... Det jeg mente var hva jeg skulle ta for de jobbene jeg gjør 1-2 ganger i uka... Og det er skjelden snakk om mere en 1-2 timer pr.gang...

Lenke til kommentar

men uansett 400-500 kroner er overkill. Men seff skal ikke være noen moral rytter jeg, hadde selfølgelig ikke takka nei til å gjøre den jobben jeg gjør for fem hundre kroner. Men da hadde ingen ville hatt elektrikker svart i og med at firmaer fakturerer for 5-600 kroner timen.

Og sette opp en data, er det langt mindre verdt en f.eks å bygge et hus. Du får snekkere som kan hjelpe deg med det for en 200 kroner timen.

Men selvfølgelig har du muligheten til å tjene 500 kroner timen så gjør det, men sånn moralsk så butter det litt, hvertfall for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...