Gå til innhold

Hva er riktig timeslønn?

knutby

Anbefalte innlegg

Har etterhvert tatt på meg noen småjobber, noen ganger i uka. Hva burde man ta betalt? Pleier å sette opp pcer- hjelpe til med ny kjøp, gi tips, skriver problemer osv. Ganske god blanding.

Hva skal jeg ta av privatpersoner? nå får jeg ca. 300-200kr timen.

Hva med bedrifter, hvis jeg får muligheten da... 500kr minimum?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har etterhvert tatt på meg noen småjobber, noen ganger i uka. Hva burde man ta betalt? Pleier å sette opp pcer- hjelpe til med ny kjøp, gi tips, skriver problemer osv. Ganske god blanding.

Hva skal jeg ta av privatpersoner? nå får jeg ca. 300-200kr timen.

Hva med bedrifter, hvis jeg får muligheten da... 500kr minimum?

Er det vanlig å tjene så mye når man starter jobb etter skole å slikt?

Da gleder jeg meg til å blir ferig med VGS for så lit studier, så masse penger til en KJEMPE pc!

Får bare 100kr i timen jeg, men så jobber jeg kunn litt innimellom, sommern å slikt, er med min far å snekrer hus.

Lenke til kommentar

Dette spørsmålet har faktisk vært oppe flere ganger før. Det er aldri noe fasitsvar akkurat. (alt fra 0 - 750 kr timen blir foreslått) Ta det du synes jobben er verdt! Men hvis du vil ha en fast timesbetaling, og jeg tar det som en selvfølge du jobber kullsvart, så er egentlig 100 kr timen nok. Bruk heller litt lenger tid *grin*

Ikke pris deg ut av markedet ;)

Lenke til kommentar

Tja.. Med tanke på at de fleste datafirmaer tar 600kr så er 400kr for mye imo. Si 300kr så ville det ha gått greit. Gjør man det svart er man nede i ja..100kr?

Så hvis man gjør noe svart og ikke har et skikkelig system så synes jeg ikke at det er verdt 300kr timen. 100kr er ikke gale da.

Lenke til kommentar

Ut fra deres teori:

1 arbeidsdag = 8 timer

8 timer x 300 kroner = 1600

1600 kroner x 20 arbeidsdager = 32 000 kroner

32000 krioner x 11 = 352 000 kroner

352 000 x 1,12 (feriepenger) = 392 000.

Nå kan dere gå å spørre mamma og pappa om hva de tjener i året. Tror mange av dere har hakeslepp da. gjennomsnittlønna i Norge er vel 280 000.

Så kan dere nå forklare meg hvorfor en kviste fjortis uten utdanning skal he mer lønn enn ferdigutdanna voksne mennesker?

tror dere skal være fornøyd med en timelønn på 150 jeg....

Lenke til kommentar

Jeg får noen gang tilbud om å hjelpe venner av foreldrene mine eller venner av "kommende" svigeforeldre. Det er gjerne hjelp til å komme seg på nett, installere skrivere osv. I utgangspunktet gjør jeg dette gratis, men hittil har jeg alltid fått mellom 100-300 kr. Arbeidet tar sjeldent over en halvtime, kommer an på hvor treg maskinen deres er:P Så 100-300 kroner er vel ikke så mye å forlange vel...?

Lenke til kommentar

Jeg har hjulpet en god del venner, og da tar jeg selvfølgelig ikke betalt for jobben. Men når de kommer til deg gang på gang så kan man bli lei, men jeg har ikke hjerte til å sende dem til datasenteret som tar 700 i timen, og klarer å få en så enkel jobb som å slette cmos til å komme på 350 kr. Så det blir til at jeg hjelper dem. Når jeg jobber på fabrikken til pappa får jeg ca 135 kr i timen, pluss eventuelt smus og skifttillegg. Synes faktisk tiden går mye fortere når jeg jobber i produksjonen enn når jeg sitter på kontor, så 135 kr i timen synes jeg er greit. Hvis du hjelper folk med datamaskiner, så synes jeg at man bør ta betalt så mye som man føler er riktig. Du skal ha god samvittighet etterpå. Mellom 150 og 200 i timen synes jeg er ok.

Lenke til kommentar

Jeg vil råde deg STERKT til å ta en fast betaling. Dette er mye bedre for kunde og deg. Da har dere begge en fastsatt ting å forholde dere til.

Og vis det blir litt mere jobb en antatt så si at du er snill og at du gjør dette gratis vis det ikke er så alt for mye jobb. Godwill er alltid bra :) Da får de et positivt intrykk av deg og vil bruke deg igjen når de har problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...