knutby Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Har etterhvert tatt på meg noen småjobber, noen ganger i uka. Hva burde man ta betalt? Pleier å sette opp pcer- hjelpe til med ny kjøp, gi tips, skriver problemer osv. Ganske god blanding. Hva skal jeg ta av privatpersoner? nå får jeg ca. 300-200kr timen. Hva med bedrifter, hvis jeg får muligheten da... 500kr minimum? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Har etterhvert tatt på meg noen småjobber, noen ganger i uka. Hva burde man ta betalt? Pleier å sette opp pcer- hjelpe til med ny kjøp, gi tips, skriver problemer osv. Ganske god blanding. Hva skal jeg ta av privatpersoner? nå får jeg ca. 300-200kr timen. Hva med bedrifter, hvis jeg får muligheten da... 500kr minimum? Er det vanlig å tjene så mye når man starter jobb etter skole å slikt? Da gleder jeg meg til å blir ferig med VGS for så lit studier, så masse penger til en KJEMPE pc! Får bare 100kr i timen jeg, men så jobber jeg kunn litt innimellom, sommern å slikt, er med min far å snekrer hus. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Dette spørsmålet har faktisk vært oppe flere ganger før. Det er aldri noe fasitsvar akkurat. (alt fra 0 - 750 kr timen blir foreslått) Ta det du synes jobben er verdt! Men hvis du vil ha en fast timesbetaling, og jeg tar det som en selvfølge du jobber kullsvart, så er egentlig 100 kr timen nok. Bruk heller litt lenger tid *grin* Ikke pris deg ut av markedet Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Og jeg som gjør slikt gratis Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Og jeg som gjør slikt gratis service kalle vi det Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hmm...Jeg trenger litt penger nå...Trur jeg skal sette opp en liten annonse i avisen! Hihi Angående Topic så ville jeg hvert veldig fornøyd med 3-400 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Å ta seg betalt for PC hjelp har jeg aldri gjort. Har fått ei flaske med vin en gang, men da var fyren jeg hjalp allerede ganske snytt da. Og det jeg hjalp han med var å få winamp til å funke ordentlig Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Når jeg hjelper venner tar jeg ikke betalt, det blir for dumt Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Tja.. Med tanke på at de fleste datafirmaer tar 600kr så er 400kr for mye imo. Si 300kr så ville det ha gått greit. Gjør man det svart er man nede i ja..100kr? Så hvis man gjør noe svart og ikke har et skikkelig system så synes jeg ikke at det er verdt 300kr timen. 100kr er ikke gale da. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ut fra deres teori: 1 arbeidsdag = 8 timer 8 timer x 300 kroner = 1600 1600 kroner x 20 arbeidsdager = 32 000 kroner 32000 krioner x 11 = 352 000 kroner 352 000 x 1,12 (feriepenger) = 392 000. Nå kan dere gå å spørre mamma og pappa om hva de tjener i året. Tror mange av dere har hakeslepp da. gjennomsnittlønna i Norge er vel 280 000. Så kan dere nå forklare meg hvorfor en kviste fjortis uten utdanning skal he mer lønn enn ferdigutdanna voksne mennesker? tror dere skal være fornøyd med en timelønn på 150 jeg.... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Og jeg som gjør slikt gratis Det gjør jeg også. (Tar selvfølgelig i mot hvis noen byr ) Men så er det bare kjentfolk jeg gjør det til... Det er vel kanskje forskjellen her. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Er det relevant om han har kviser eller ikke? Og hvilken betydning har det om han er fjorten år eller ikke, så lenge han gjør jobben? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Nei det er ikke relevant ,men er han faglært? Har han et eget firma? Skatter han? Det er ting og ta med.. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg får noen gang tilbud om å hjelpe venner av foreldrene mine eller venner av "kommende" svigeforeldre. Det er gjerne hjelp til å komme seg på nett, installere skrivere osv. I utgangspunktet gjør jeg dette gratis, men hittil har jeg alltid fått mellom 100-300 kr. Arbeidet tar sjeldent over en halvtime, kommer an på hvor treg maskinen deres er:P Så 100-300 kroner er vel ikke så mye å forlange vel...? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Grunnen til at et firma tar 600.- eller mer er fordi det ikke bare skal dekke lønn, men også leie av lokale, strøm og diverse andre utgifter et firma har. Så 100-300 kroner er vel ikke så mye å forlange vel...? 300 er faktisk ganske mye for en halvtimes arbeid... Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har hjulpet en god del venner, og da tar jeg selvfølgelig ikke betalt for jobben. Men når de kommer til deg gang på gang så kan man bli lei, men jeg har ikke hjerte til å sende dem til datasenteret som tar 700 i timen, og klarer å få en så enkel jobb som å slette cmos til å komme på 350 kr. Så det blir til at jeg hjelper dem. Når jeg jobber på fabrikken til pappa får jeg ca 135 kr i timen, pluss eventuelt smus og skifttillegg. Synes faktisk tiden går mye fortere når jeg jobber i produksjonen enn når jeg sitter på kontor, så 135 kr i timen synes jeg er greit. Hvis du hjelper folk med datamaskiner, så synes jeg at man bør ta betalt så mye som man føler er riktig. Du skal ha god samvittighet etterpå. Mellom 150 og 200 i timen synes jeg er ok. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Når jeg hjelper venner tar jeg ikke betalt, det blir for dumt enig! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Nå jobber jo ikke jeg fast akkurat så når jeg tjener 300kr timen blir det ca. 300-600kr i uka.. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg vil råde deg STERKT til å ta en fast betaling. Dette er mye bedre for kunde og deg. Da har dere begge en fastsatt ting å forholde dere til. Og vis det blir litt mere jobb en antatt så si at du er snill og at du gjør dette gratis vis det ikke er så alt for mye jobb. Godwill er alltid bra Da får de et positivt intrykk av deg og vil bruke deg igjen når de har problemer. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hjelper man venner krever man seff ikke betaling. JEg pleier å få no pils osv...... En sixpack for litt arbeid er greit det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå