Håkonv Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Hei. Har problemer med låsinger i korsryggen og bekken. Tenkte kanskje at de kunne ha våre skoa sin feil? Er tresko eg brukar mesteparten av tida. Føle det blir betre når eg har gått uten sko ein stund Endret 21. februar 2016 av Håkonv Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Vet ikke alle nå til dags at tresko ofte er dårlige med tanke på rygg? Du får kjøpe et par såler eller teste andre sko. Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Har skikkelige sko da, men tresko er så lett å berre stige nedi Endret 21. februar 2016 av Håkonv Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Hei. Har problemer med låsinger i korsryggen og bekken. Tenkte kanskje at de kunne ha våre skoa sin feil? Er tresko eg brukar mesteparten av tida. Føle det blir betre når eg har gått uten sko ein stund Smart med noen gode joggesko... noen med god demping... Jeg har en pute - elektronisk med varme element i som jeg kan slå av og på, som jeg bruker for å massere ryggen. Det er herlig Anbefales. Søk massow-pillow. mener det er det man kaller de Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Har skikkelige sko da, men tresko er så lett å berre stige nedi Skjønner den. ,Problemet med tresko er stort sett at sålen ikke "bygger riktig" under foten, det finnes jo tresko som har god såle. Regner med at du mener "moderne" tresko av plast, ikke tresko som faktisk er laget av tre. Noe ala disse; Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Har skikkelige sko da, men tresko er så lett å berre stige nedi Skjønner den. ,Problemet med tresko er stort sett at sålen ikke "bygger riktig" under foten, det finnes jo tresko som har god såle. Regner med at du mener "moderne" tresko av plast, ikke tresko som faktisk er laget av tre. Noe ala disse; Jeg vil ikke tro tresko er noe bra. Men det fins egne egnede sko som hjelper for vond rygg og. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Jeg har stå-jobb, veldig sunt, men kan være hardt for ryggen. Anbefaler Joya-sko. Ekstrem demping. Etter noen dagers bruk våknet jeg plutselig med en rygg så støl som jeg aldri har kjent. Men det var ikke farlig-vondt, mer som treningsvondt. Etter at det gikk over forsvant også mye av smertene og stivheten, og etter lengre tids bruk mener jeg at holdningen min er blitt synlig bedre. Eneste aberet er at skoene blir litt fort utslitt siden de er så myke, og siden du sannsynligvis vil bruke dem mye. Endret 21. februar 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Hei. Har problemer med låsinger i korsryggen og bekken. Tenkte kanskje at de kunne ha våre skoa sin feil? Er tresko eg brukar mesteparten av tida. Føle det blir betre når eg har gått uten sko ein stund Absolutt. Forskjellige typer sko har innnvirkning på rygg, hofter, kne og ankler. Selv kan jeg anbefale Vibram "Fivefinger" sko til vanlig bruk også. Bybruk eller vanlig spasertur, eller som hagesko. De har en spesiell innvirkning på rygg, kne og andre ledd og kan være fordelaktig for visse typer mennesker. Går man på grus/stein føles det nestens om føttene blir massert når man spaserer. Rett på barbeint er jo en annen mulighet, men Norge er kaldt og det er upraktisk å ikke bruke fottøy. Alternativt kan være å bruke mye joggesko med tykk såle til diverse bruk. Tresko kan nok være bra til bruk av og til, men hele tiden kan neppe være bra for leddene i underkroppen. Vanlige sokker pluss tjukke ullsokker er også et alternativ. De kan man gå med ute også, men ikke for mye selvsagt. Men for innebruk+hagebruk når det er tørt er det ok. Det finnes uansett utrolig mye dårlige sko på markedet, og sikkert mange som er direkte helsefarlige på diverse måter. Menn er uansett ikke så selvplagende som kvinner på området, som går med sko som ødelegger ledd i føttene, vrir knærne og fører til problemer i hofter og rygg. Det er standard kvinnesko. Menn er ikke fullt så ille enda, selv om en del menn har begynt å adoptere de nye "klovneskoene" med tynn/spiss/trang front. Gode sko er iallefall viktig. Endret 21. februar 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 22. februar 2016 Del Skrevet 22. februar 2016 Jeg er plattfot på en fot. Gikk mye i klogger av samme grunn. Lett å bruke. Blir til tider veldig halt med smerter i ankel og legg. Den siste tiden har jeg begynt å få vondt i ryggen og hoften. Jeg antar selv det er pga jeg så vant til å gå skjevt for å unngå stress på venstre fot. Fikk spesielle såler hos leverandør av arbeidssko som har hjulpet mye mens jeg står i kø hos ortoped for å få en skikkelig undersøkelse. Legen sendte meg til en lokal sportsbutikk hvor de bare hadde en glassplate og tre forskjellige såler...... Mye mer profesjonelt var det hos leverandør av arbeidsklær hvor de nøye målte beina mine og dama som jobbet der hadde et enormt utvalg av forskjellige såler til forskjellige fotplager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå