Gå til innhold

Hjelp studenter i nød, vi trenger folk som har erfaring med IT Outsourcing til å svare på vår korte undersøkelse.

Anbefalte innlegg

Link til undersøkelsen. Den tar maks 5 minutter å svare på. Vi har et fag som heter IT Management, og vi undersøker hvilke faktorer som bidrar til at bedrifter velger å outsource. Har du en bedrift som har outsourcet arbeid/tjenester innenfor IT til innland eller utland hadde vi satt veldig pris på at du tok deg tid til å svare. Undersøkelsen er skrevet på engelsk med det er bare å svare på norsk. 

På forhånd takk!

Endret av ItManager
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å svare på denne selv, jeg jobber i et nordisk IT selskap og våre kunder outsourcer til oss, mens undersøkelsen tar utgangspunkt i deltakeren er den som skal outsource. Jeg vil tippe at flere av leserne i denne tråden faller litt utenfor målgruppen. 

Nå er det jo slik at de aller fleste norske selskaper i dag outsourcer sin IT drift, men da oftest til lokale aktører og/eller skyleverandører. Slik jeg forstår undersøkelsen er dere mer på jakt etter selskaper som outsourcer til aktører i utlandet, slik som India, Kina, Ukraina osv? Da snakker vi stort sett om større selskaper, men det er fortsatt ikke så vanlig i Norge enda. Mitt klare inntrykk er at vestlige selskaper, norske eller ikke, som outsourcer hele eller deler av IT driften til lavkost land gjør det utelukkende som sparetiltak og kosteffektivitet. Det ligger ikke noe annet i det. De øvrige punktene på listen deres, som språk, kompetanse, rykte, kultur og sikkerhet er blant de faktorene det går hardest utover og er det motsatte av insentiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...