Gå til innhold

Radeon HD 7850 OC grafikk problemer i Inventor og Edgecam, nytt skjermkort?


Vegabond

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte for noen år siden ett Radeon HD 7850 OC ifra dustin.

https://www.dustinhome.no/product/5010623154/radeon-hd-7850-oc

 

Jeg tegner og programmerer mye på pc (CAD/CAM)

Da er det snakk om Edgecam og Autodesk Inventor.

 

I det siste så sliter jeg med at kantlinjer inne på modellene ikke blir higlightet i Edgecam, Så jeg får ikke trykket på de.

 

Dette kortet er nå 4 år snart, så det er kanskje på tide med ett nytt ett.

 

Har prøvd å installert siste drivere, men det er ingen forskjell.

 

I såfall, hvilket kort burde jeg kjøpe for CAD og CAM? På jobben så har jeg Nvidia Quadro K4000 sitt kort, og har veldig lyst på det, men prisen er jo ganske høy.

 

Hva er egentlig forskjell på disse to?

 

http://www.multicom.no/hp-nvidia-quadro-k4000-3/cat-p/c/p6014518

 

https://www.dustinhome.no/product/5010673650/graphics-card

 

Prisen er jo en ting :)

 

Og er det kanskje et annet skjermkort jeg heller burde prøve til en rimeligere pris?

 

 

Takk for svar!

 

 

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne jo evt vurdert et gtx 970 å testa hvordan det funker for deg. Nvidia Quadro K4000 er jo ikke nytt, og funker 970 bra så kan du jo bare beholde det. I verstefall angrerett og kjøpe et rent cad kort om vanlig consumer kort ikke duger.

 

Ellers kan jeg ikke se noen forskjell mellom kortene du linker til. Bortsett fra pris.

Lenke til kommentar

Kan legge ved denne linken....

 

http://www.atscnc.com/support/faq/graphiccard

 

Der står det

 

"We strongly recommend graphics cards offering true OpenGL hardware acceleration with ICD/DVD support for Windows applications. If you intend to run at high screen resolutions, a card with a minimum of 128Mb of RAM onboard will be required."

 

Mvh Robert.

Endret av Vegabond
Lenke til kommentar

Hmm.. ok, det står jo at workstation kortene er dyrere pga support på drivere osv osv.. og at de er bedre på lang-tids belastning.
Så jeg tenker kanskje at https://www.komplett.no/product/835338/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-970-4gb er det beste av de to som Lazyjacket kommer med.

Noen andre/bedre forslag? noen her som driver med DAK?

 

Hva er SSC bios?

 

Takk for hjelpen :)

 

 

Mvh Robert.

Endret av Vegabond
Lenke til kommentar

980 er et bra kort, men havner litt feil ut i forhold til lillebror(970) og storebror (980ti) hva angår ytelse og pris.

 

970 gir ikke såå mye mindre ytelse enn 980, og koster noe mindre.

 

980ti gir en god del mere ytelse og koster ikke så mye mere om man går for billigste modell.

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

980 er et bra kort, men havner litt feil ut i forhold til lillebror(970) og storebror (980ti) hva angår ytelse og pris.

 

970 gir ikke såå mye mindre ytelse enn 980, og koster noe mindre.

 

980ti gir en god del mere ytelse og koster ikke så mye mere om man går for billigste model

 

 

Hmm... Blir jo helt forvirra av alle de forskjellige kortene med SAMME navn :p fikk jo litt lyst på 980 Ti nå, har lest at de skal funke bedre for DAK enn de andre kortene.

Men har også lest at EVGA kortene skal duge bra.

 

Finnes det noen sider man kan teste grafikk kortet?

 

 

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

Heh, klarer jo aldri å bestemme meg. Blir ikke kjøp før midten av mnd.

Men om jeg kjøper 980Ti så har vel det såppass mye ram osv at det holder en del år fremover. Så kan jeg oppgradere HK, CPU osv da?

Høres veldig lurt ut, men venter du til litt utpå sommeren kommer jo dette nye greiene og da får du kanskje enda bedre performace for noe av det samme et TI koster i dag, som igjen vil holde ENDA lengre :p

Lenke til kommentar

Skjønner :) men problemet mitt er at det ene programmet jeg bruker, ikke fungerer med mitt nåværende skjermkort. Dette kan være drivere, men sliter med å finne ut av det.

 

Når det gjelder den feilen, så er problemet at jeg ikke får opp kantlinjer på rett måte. De skal bli "highlighted" når jeg beveger muspekeren over de, men det skjer ikke.

 

Noen som har peiling på hva som kan være galt?

Dette er et CAM program.

Lenke til kommentar

EVGA er en produsent som MSI osv. Som når det kommer til GPU legger dem inn egen bios og egne vifter osv. EVGA lager også HK, strømforsyninger og kommer med laptop ila året osv.

 

Den du har linket til er et mer allsidig kort enn K4000 som også drar på åra. Jeg ville lett gått for GTX 980ti fremfor K4000, og CAD / CAM software blir stadig bedre til å utnytte "consumer" kortene.

Lenke til kommentar

Hmm... Må si jeg er helt i villredet nå. Sliter skikkelig med å bestemme meg. Ene kortet koster 4.500,- med f.eks 4gb ram og det andre 7.200,- med 6 gb ram

Er det egentlig verdt 3.000,- mere?

 

Og hva er "det nye" som kommer til sommern når det gjelder skjermkort?

 

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...