VistaX Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg har macbook pro og har et problem med iTunes. Når jeg er pålogget mitt WiFi hjemme så virker ingenting i iTunes. Jeg får åpnet programmet, men det står bare "kobler til iTunes Store". Hvis jeg logger på et annet WiFi (f.eks. via 4G på iPhonen), så virker alt som det skal. Noen som har vært borti dette problemet før? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Hvilket OS er det du har? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Hvilket OS er det du har? Har OS X 10.11.3 og siste versjon av iTunes. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Hmm, i 10.11 har de fjernet muligheten til å reparere diskrettigheter, Apple påstår at OS-et fikser det selv nå. Ved et eldre OS ville jeg foreslått nettopp dette. Tredjepartsprogrammet Onyx kan dog fortsatt kjøre denne prosedyren, også i 10.11. Onyx tilbys dog ikke i Apple Store, så da må du finne dette hjelpeprogrammet på nettet. Men det du fortsatt kan gjøre er å slette oppstartsminnet (det blir gjenopprettet). • Ta en omstart • Hold nede tastene alt, cmd, P og R ved oppstart • Fortsett å holde ned disse tastene til du har hørt oppstartslyden et par ganger ekstra • Slipp tastene og la maskinen starte som normalt Hvis dette ikke hjelper foreslår jeg at du søker etter "onyx mac". Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Hmm, i 10.11 har de fjernet muligheten til å reparere diskrettigheter, Apple påstår at OS-et fikser det selv nå. Ved et eldre OS ville jeg foreslått nettopp dette. Tredjepartsprogrammet Onyx kan dog fortsatt kjøre denne prosedyren, også i 10.11. Onyx tilbys dog ikke i Apple Store, så da må du finne dette hjelpeprogrammet på nettet. Men det du fortsatt kan gjøre er å slette oppstartsminnet (det blir gjenopprettet). • Ta en omstart • Hold nede tastene alt, cmd, P og R ved oppstart • Fortsett å holde ned disse tastene til du har hørt oppstartslyden et par ganger ekstra • Slipp tastene og la maskinen starte som normalt Hvis dette ikke hjelper foreslår jeg at du søker etter "onyx mac". Forsøkte nettopp å slette oppstartsminnet uten at det hjalp. Har nå lastet ned Onyx, men skjønner ikke helt hvor jeg skal begynne. Hva går jeg på? Endret 27. februar 2016 av VistaX Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Velg Automation, kjør hele regla. Det tar kanskje 10-20 minutter, men det er det verdt. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Velg Automation, kjør hele regla. Det tar kanskje 10-20 minutter, men det er det verdt. Men jeg vil jo ikke slette web browser cache and data etc. Har jo bare hatt mac'en siden oktober. Hvilken del av dette programmet er det som gjør noe med wifi innstillingene? Må jo være noe der, siden iTunes virker når jeg er tilkoblet via iPhone. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Velg Automation, kjør hele regla. Det tar kanskje 10-20 minutter, men det er det verdt. Men jeg vil jo ikke slette web browser cache and data etc. Har jo bare hatt mac'en siden oktober. Da velger du bort dette. Nettlesercachen bare oppbevarer sider du har besøkt for å laste de inn raskere neste gang. Hvilken del av dette programmet er det som gjør noe med wifi innstillingene? Må jo være noe der, siden iTunes virker når jeg er tilkoblet via iPhone. Hadde jeg visst nøyaktig hvorfor og vært god på unix-kommandoer kunne jeg kanskje gitt deg en sudo-kommando i Terminal. Men dessverre ... Jeg bruker selv Onyx når jeg får problemer, og jeg kjører som oftest rubbel og bit. Det står at man bør ta back-up før programmet kjøres (og det bør man nok egentlig), men jeg har aldri opplevd å miste noe. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Velg Automation, kjør hele regla. Det tar kanskje 10-20 minutter, men det er det verdt. Men jeg vil jo ikke slette web browser cache and data etc. Har jo bare hatt mac'en siden oktober. Da velger du bort dette. Nettlesercachen bare oppbevarer sider du har besøkt for å laste de inn raskere neste gang. Hvilken del av dette programmet er det som gjør noe med wifi innstillingene? Må jo være noe der, siden iTunes virker når jeg er tilkoblet via iPhone. Hadde jeg visst nøyaktig hvorfor og vært god på unix-kommandoer kunne jeg kanskje gitt deg en sudo-kommando i Terminal. Men dessverre ... Jeg bruker selv Onyx når jeg får problemer, og jeg kjører som oftest rubbel og bit. Det står at man bør ta back-up før programmet kjøres (og det bør man nok egentlig), men jeg har aldri opplevd å miste noe. Pleier du da å huke av for alle? Er jo noen som ikke er huket av for automatisk? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 De fleste, heller for mange enn for få. Jeg kjører jo Onyx bare av og til, og stort sett bare når jeg opplever mye småproblemer, ikke hver dag eller hver uke. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) De fleste, heller for mange enn for få. Jeg kjører jo Onyx bare av og til, og stort sett bare når jeg opplever mye småproblemer, ikke hver dag eller hver uke. Virker fortsatt ikke. Skjer ingenting i iTunes - kommer ikke noe opp på "nytt", "for deg" etc. Alle sangene i mine spillelister er grå og går ikke an å trykke på. Bytter jeg over til iPhone med delt internett virker alt som det skal. Endret 27. februar 2016 av VistaX Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 Alt det andre fungerer via trådløsnettet? Nettleser, epost og lignende? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 29. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2016 Alt det andre fungerer via trådløsnettet? Nettleser, epost og lignende?Ja Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Da er det på tide å "hacke" litt (kun hvis du tørs)• Åpne Onyx • Velg Utilities • Velg Visibility • Velg Show folder • Finn den skulte mappa Bibliotek i brukermappa og velg å vise undermappa Preferences • Gå i Finder og slett valgfila com.apple.iTunes.plist (tror jeg) • Restart maskinen og tøm søplebøtta • Start iTunes Fungerer det nå? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Da er det på tide å "hacke" litt (kun hvis du tørs) • Åpne Onyx • Velg Utilities • Velg Visibility • Velg Show folder • Finn den skulte mappa Bibliotek i brukermappa og velg å vise undermappa Preferences • Gå i Finder og slett valgfila com.apple.iTunes.plist (tror jeg) • Restart maskinen og tøm søplebøtta • Start iTunes Fungerer det nå? Ingen filer som har dette navnet. Ingen filer som har iTunes i navnet i det hele tatt. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Da er du i feil bibliotek. Det to bibliotek på en Mac, det ene brukes av systemet og ligger i ei paralellmappe til systemet. Der ligger det bl.a skriverdrivere, systemfonter og lignende. Det andre biblioteket ligger i brukermappa og er egentlig usynlig i de nyeste utgavene av OS X (uvisst av hvilken grunn). Det er i denne skjulte bibliotekmappa valgfila for iTunes ligger. Det er derfor man må ha hjelp av Onyx for å gjøre den synlig. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 4. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2016 Da er du i feil bibliotek. Det to bibliotek på en Mac, det ene brukes av systemet og ligger i ei paralellmappe til systemet. Der ligger det bl.a skriverdrivere, systemfonter og lignende. Det andre biblioteket ligger i brukermappa og er egentlig usynlig i de nyeste utgavene av OS X (uvisst av hvilken grunn). Det er i denne skjulte bibliotekmappa valgfila for iTunes ligger. Det er derfor man må ha hjelp av Onyx for å gjøre den synlig. Fant mappen og slette filen. Restartet, og startet iTunes på nytt. Eneste nye som skjedde var at jeg måtte akseptere vilkårene igjen og en gjennomgang av mulighetene ved iTunes. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 4. mars 2016 Del Skrevet 4. mars 2016 Hmm ... Ingen andre her som har noen idéer? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Tydeligvis ingen andre som har noe svar.Tenkte jeg skulle forsøke med ruteren som medfulgte TV boksen fra Canal Digital. Edit: Med den trådløse ruteren fra Canal Digital virker iTunes igjen. Da får jeg vel bare pensjonere den gamle ruteren. Endret 19. mars 2016 av VistaX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå