johnohod Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Siden Shuttle-boksen min bråker som eit uvær, så kunne eg tenke meg å ta ut den interne PSUen og erstatte med en ekstern. Er det noken som veit om dette er mulig, evt. kva som må gjerast? Kor får man kjøpt PSU til dette formål? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
thelea Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Du kan jo ta en vanlig psu og sette utenfor kabinettet. Evt. sette på lengre ledning til hovedkort/harddisk ect. Kan kjøpe eller lodde på ekstra lengder. Bare husk å jorde psu til resten av kabinettet. Min psu står 1m fra kabinettet og har kjørt slik over lengre tid nå og har ingen problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hvis PSUen på Shuttelen er kraftig nok, hvorfor ikke bare støydempe den? Det er bare å bytte vifta + sage litt, mener jeg. Tror det er flere på forumet som har gjort det. Ellers vet jeg ikke noe om eksterne PSUs Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Hadde håpt på å kunne bruke ein PSU som er bergna til å stå utanfor kassa, liknande de som blir brukt til laptop f.eks. Men då må ein ha eit opplegg inne i kasse med ledningar o.l. Eg har ikkje allverden peiling på elektrisitet, men siden vanlige PSU bruker jordet kontakt, er det nødvending å jorde psu til resten av kabinettet? Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Problemet er at psu-vifta er så lita at den uansett må gå på 3000-5000 omdreiningar i minuttet. Og då hjelper det lite å bytte vifte siden alle bråker på den hastigheten? Dessuten genererer psu mykje varme som går inn i kabinettet. Derfor trur eg den genrelle kabinetttemeraturen kunne synke mykje ved å flytte psu ut. Kva skal evt. sagast? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 @johnohod, du har sikkert et poeng. Nå skranter husken, men mener å ha lest om noen som satte inn en hakket større vifte. Det som evt. skulle 'sages' på var gitteret foran vifta, for å gi stillere luftgjennomstrømning. Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Et par triks: Fjerne grillen, evt sette på "tynnere" et. Snu vifta så den blåser ut i stedet. I tilegg til de to kan du koble +og- fra vifta til +5v på f.eks strømkontakten til hd. Det gjorde hvertfall jeg på et rimelig hissig psu jeg hadde og det hjalp MYE Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Et par triks: Fjerne grillen, evt sette på "tynnere" et. Snu vifta så den blåser ut i stedet. I tilegg til de to kan du koble +og- fra vifta til +5v på f.eks strømkontakten til hd. Det gjorde hvertfall jeg på et rimelig hissig psu jeg hadde og det hjalp MYE Ang. retningen på PSU viften, du tuller ikke? Viften må jo blåse varmluften ut bak, alt annet virker helt absurd for meg. Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 øøøøhh?? Suges ikke luft inn i pcen orginalt da?? Å blåse det ut bak i stedet er jo nice det bortsett fra at psu blir litt varmere. Men ikke kabinett tempen. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Har fjerna gitteret. Vifta blåser ut i utgangspunktet. Hovedproblemet er at psu lager så mye varme at den trenger litt "agressiv" avkjøling. Derfor er eg skeptisk til å endre mykje på vifta, hastighet osv. Vel, eg trur det beste villle vere å få til en ekstern løsning. De nye Shuttle-boksene kommer med en slik(?) tenkte kanskje eg kunne få til noke liknande på min gamle boks. Lenke til kommentar
legg1 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Tror litt skillz med dremel multiverktøy er bedre enn å ta ut/skaffe ekstern psu. Med tanke på hvordan det kommer til og se ut. tenkte på å sette en tynn 60mm elr en silent 80mm i siden Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 trur kanskje eg har funnet svaret: http://www.highgreen.nl/products/powersup/powerset.htm Men er det for lite watt mon tru? Lenke til kommentar
capy Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 trur kanskje eg har funnet svaret:http://www.highgreen.nl/products/powersup/powerset.htm Men er det for lite watt mon tru? 52 watt er nok litt lite.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå