Gå til innhold

Ekstern PSU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta en vanlig psu og sette utenfor kabinettet. Evt. sette på lengre ledning til hovedkort/harddisk ect. Kan kjøpe eller lodde på ekstra lengder.

Bare husk å jorde psu til resten av kabinettet. Min psu står 1m fra kabinettet og har kjørt slik over lengre tid nå og har ingen problemer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Hvis PSUen på Shuttelen er kraftig nok, hvorfor ikke bare støydempe den? Det er bare å bytte vifta + sage litt, mener jeg. Tror det er flere på forumet som har gjort det.

Ellers vet jeg ikke noe om eksterne PSUs :)

Lenke til kommentar

Hadde håpt på å kunne bruke ein PSU som er bergna til å stå utanfor kassa, liknande de som blir brukt til laptop f.eks. Men då må ein ha eit opplegg inne i kasse med ledningar o.l.

Eg har ikkje allverden peiling på elektrisitet, men siden vanlige PSU bruker jordet kontakt, er det nødvending å jorde psu til resten av kabinettet?

Lenke til kommentar

Problemet er at psu-vifta er så lita at den uansett må gå på 3000-5000 omdreiningar i minuttet. Og då hjelper det lite å bytte vifte siden alle bråker på den hastigheten?

Dessuten genererer psu mykje varme som går inn i kabinettet. Derfor trur eg den genrelle kabinetttemeraturen kunne synke mykje ved å flytte psu ut.

Kva skal evt. sagast?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

@johnohod, du har sikkert et poeng. Nå skranter husken, men mener å ha lest om noen som satte inn en hakket større vifte. Det som evt. skulle 'sages' på var gitteret foran vifta, for å gi stillere luftgjennomstrømning.

Lenke til kommentar

Et par triks:

Fjerne grillen, evt sette på "tynnere" et.

Snu vifta så den blåser ut i stedet.

I tilegg til de to kan du koble +og- fra vifta til +5v på f.eks strømkontakten til hd.

Det gjorde hvertfall jeg på et rimelig hissig psu jeg hadde og det hjalp MYE

:)

Lenke til kommentar
Et par triks:

Fjerne grillen, evt sette på "tynnere" et.

Snu vifta så den blåser ut i stedet.

I tilegg til de to kan du koble +og- fra vifta til +5v på f.eks strømkontakten til hd.

Det gjorde hvertfall jeg på et rimelig hissig psu jeg hadde og det hjalp MYE

:)

Ang. retningen på PSU viften, du tuller ikke? Viften må jo blåse varmluften ut bak, alt annet virker helt absurd for meg.

Lenke til kommentar

Har fjerna gitteret.

Vifta blåser ut i utgangspunktet.

Hovedproblemet er at psu lager så mye varme at den trenger litt "agressiv" avkjøling. Derfor er eg skeptisk til å endre mykje på vifta, hastighet osv.

Vel, eg trur det beste villle vere å få til en ekstern løsning. De nye Shuttle-boksene kommer med en slik(?) tenkte kanskje eg kunne få til noke liknande på min gamle boks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...