Tsukeo Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 (endret) Hvordan ser deres arbeidshverdag ut? Hvilke typer oppgaver har dere på en daglig basis? Er det mye programmering/scripting og hvor mye utdanning har du i dette feltet (om ingen utdanning, hvilken erfaring og bakgrunn)? Var det slik dere hadde forventet det? Takk på forhånd. EDIT: Ser at tittelen er litt rart ordlagt, mente å spørre om arbeidsdagen til en med utdanning i Informatikk eller lignende studier og hvordan den er. Endret 20. februar 2016 av Tsukeo Lenke til kommentar
xaco Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Arbeidshverdagen til en typisk utvikler. 1. Skru på pc. Hente kaffe. 2. Møter eller sitte å løse problemer/oppgaver(å løse et problem/oppgave er mer enn bare å skrive kode). 3. Hente mer kaffe. 4. Lunsj? ja: Gå til lunsj. nei: Gå tilbake til 2. 5. se 2. 6. Hente mer kaffe. 7. Tid for å gå hjem? ja: Gå hjem. nei: gå tilbake til 5. Veldig forenklet og litt satt på spissen. Men ikke så langt fra sannheten. Når det kommer til typer oppgaver så vil du få alt for mange svar. Men et typisk scenario er at du skal fikse x også har du y begrensninger og det skal være ferdig innen z dager Og hva som er mye programmerin/scripting vet jeg ikke. Men når man skal løse et problem i et større system så sitter man gjerne vel så lenge å finner ut hvordan man skal løse problemet som man sitter å skriver selve koden som skal utføre løsningen. En gammel kolega av meg sa at man estimerer omtrent 6 timer med utvikling per arbeidsdag. Men dette er jo igjen om man ikke har noen møter, pauser etc. Jeg har en Bachelorgrad i Informatikk fra Universitet i Oslo. Og om det var som forventet? Både og. Endret 21. februar 2016 av xaco Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hvordan ser deres arbeidshverdag ut? Hvilke typer oppgaver har dere på en daglig basis? Er det mye programmering/scripting og hvor mye utdanning har du i dette feltet (om ingen utdanning, hvilken erfaring og bakgrunn)? Var det slik dere hadde forventet det? Takk på forhånd. EDIT: Ser at tittelen er litt rart ordlagt, mente å spørre om arbeidsdagen til en med utdanning i Informatikk eller lignende studier og hvordan den er. Jeg har ikke en ren programmeringsjobb, og har nylig startet, så mine arbeidsoppgaver kan variere 9 - 10: Som oftest research, eller fullfører noe som burde være ferdig, henter kaffe. 10 - 11: Får nye arbeidsoggaver, som oftest relatert til programmering, dokumentasjon, serveren, eller sette opp nye applikasjoner. 11 - 1: Starter å jobbe med de nye arbeidsoppgavene 1 - 1:30: Spiser lunsj 1:30 - 3: Forsetter å arbeide. Dette er også tiden hvor det er flest bedriftbesøk og møter. 3 - 5: Blanding mellom arbeid og undervisning. Gjør ferdig så mye som mulig. 5 - 6: Jobber litt ekstra før jeg drar hjem. 1 Lenke til kommentar
Morten Bergfall Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Ekstremt varierende avhengig av hva du kan, hva du vil og ikke minst hva noen vil betale deg for å gjøre. Et av de få fellestrekkene mellom de svært sprikende disiplinene man kan livnære seg av innen IT, er vel at arbeidsdagen neppe er slutt bare fordi du har gått fra kontoret...i alle fall om ikke du og alle som kan ha fingrene i ditt "fat" ikke skriver 100% bugfree kode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå