HåvardGj Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 (endret) Hei jeg satte opp en rfxtrx433e tidligere, og alt virket som det skulle. men etter at jeg fysisk flyttet maskinen til der den skal stå, begynte jeg å få problemer med rfx'en det som skjer nå er at hver gang jeg sender en kommando fra HS3, kommer det opp feilmelding i interface-panelet på HS før aktivering: etter aktivering: jeg har restartet plugin'en, HS, hele maskinen, flyttet fysisk plassering av rfx'en byttet usb-port, men ingen ting ser ut til å hjelpe. hvis jeg avslutter hs, og åpner RFXmngr får jeg opp dette: ================================================ Reset receiver/transceiver ================================================ Get Status ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Receiver/Transmitter Message subtype = Transmitter Response Sequence nbr = 164 response = ACK, data correct transmitted ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Receiver/Transmitter Message subtype = Transmitter Response Sequence nbr = 165 response = ACK, data correct transmitted ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Receiver/Transmitter Message subtype = Transmitter Response Sequence nbr = 166 response = ACK, data correct transmitted ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Receiver/Transmitter Message subtype = Transmitter Response Sequence nbr = 167 response = ACK, data correct transmitted ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Receiver/Transmitter Message subtype = Transmitter Response Sequence nbr = 168 response = ACK, data correct transmitted ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Receiver/Transmitter Message subtype = Transmitter Response Sequence nbr = 169 response = ACK, data correct transmitted ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Receiver/Transmitter Message subtype = Transmitter Response Sequence nbr = 170 response = ACK, data correct transmitted ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Receiver/Transmitter Message subtype = Transmitter Response Sequence nbr = 171 response = ACK, data correct transmitted ------------------------------------------------ ------------------------------------------------ Packettype = Receiver/Transmitter Message subtype = Transmitter Response Sequence nbr = 172 response = ACK, data correct transmitted ================================================ Get Status ------------------------------------------------ Packettype = Interface Message subtype = Interface Response Sequence nbr = 2 response on cmnd = Get Status Transceiver type = 433.92MHz Firmware version = 250 Transmit power = 10dBm Hardware version = 1.3 Undec off X10 enabled ARC disabled AC enabled HomeEasy EU disabled Meiantech/Atlantic disabled Oregon Scientific enabled ATI disabled Visonic disabled Mertik disabled AD disabled Hideki disabled La Crosse disabled FS20/Legrand disabled ProGuard disabled BlindsT0 disabled BlindsT1 disabled AE disabled RUBiCSON/Lacrosse/Banggood disabled FineOffset disabled Lighting4 disabled RSL disabled Byron SX disabled Imagintronix disabled KeeLoq disabled Home Confort disabled RFU2 disabled RFU3 disabled RFU4 disabled RFU5 disabled RFU6 disabled RFU7 disabled ------------------------------------------------ noen som ser hva som kan være feil? EDIT: enhetene jeg styrer er Nexa inbyggingsmoduler og pluginmoduler Endret 20. februar 2016 av HåvardGj Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Kan enhetene ha fått nye adresser etter flyttingen? Vet dette kan skje med tempsensorer når man bytter batteri.. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Sjekka loggen i HS3, står ofte mer info der ang feil.. Lenke til kommentar
HåvardGj Skrevet 20. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2016 Sjekka loggen i HS3, står ofte mer info der ang feil.. hehe... glemte å sjekke den... viste seg å være et event jeg laga i går kveld som endte opp med å sende trafikk hele tiden, for å skru av lys. rart hvor enkle feil kan være håpløst vanskelig å finne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå