Gå til innhold

Hjelp til kjøp av kabler


Anbefalte innlegg

Jeg må gå til innkjøp av noen kabler, slik jeg får et litt mer renere set-up. 

 

 

Det som står på innkjøpslisten er

2 x HDMI kabler 3 meter (ikke noe spesielle krav til kabel, skal kun til en vanlig 1080p skjerm)

1 x DP kabel 3 meter (her har krav til kabelen, den må kunne kjøre g-sync på min predator x34 100hz skjerm, den har 1.2a dp inngang) 

1 x USB 3.0 hub kabel 3 meter (på predator skjermen min er det en usb 3.0 hub, men den kabelen som fulgte med skjermen er ikke lang nok)

1 x optisk kabel 2 meter (til mitt astro a50 headsett) 

1 x Jack 3.5 mm han/han 3 meter(ikke noe spesielle krav) 

 

Takk for all hjelp :-)

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Prøv å finn noen meg gull forgylte kontakter, så varer kablene lenger.

 

Finn en DP 1,2a kabel, da de eldre kablene ikke skal kunne funke med 1.2a signalet den dagen du får skjermkort som takler det. Greit å slippe å kjøpe kabel 2 ganger. Sjekk også at disse kablene mangler pinne 20. Det er ikke så fryktelig viktig, men det er noen veldig få komponenter som sender ett +5v signal på denne, og enkelte komponenter takler ikke det. Etter hva jeg har lest så er det noen skjermkort som har tatt kvelden eller noe slikt på grunn av det. Det er ikke så ofte det oppgis at denne er borte. Men mange av de billige har denne med. Det er bare ett kontroll signal så vidt jeg husker, ikke noe annet viktig.

 

Ellers vil jeg anbefale deg å bruke ebay, hvis du ikke er heldig at jobben din kan kjøpe bra CBK eller Leteng. Normale butikker i Norge har ekstreme priser på kabler, og veldig få USB 3.0 kabler. Regner nesten med at du kan kjøpe alle kablene du trenger fra Ebay for det du må ut med for USB 3.0 kabelen fra komplett (uten å ha dobbeltsjekket prisen nå).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...