Sheasy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) [...] Hvem snakker du om? Hvem mener at dataspill i størst grad påvirker folk til å være voldelige mot kvinner? Endret 1. mars 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Enten så skrives det at det påvirker folk i voldelig retning generellt eller så skrives det at det påvirker folk i voldelig retning mot kvinner. De som skriker høyest, som jeg har sett, sier bare at spill "oppfordrer" til vold mot kvinner. Burde kanskje formulert meg anerledes. Poenget er at det er altfor stort fokus på vold mot kvinner og ca 0 fokus på vold mot menn. Det utsagnet er dog på generellt grunnlag og baserer seg ikke på spill. Feministene og likestillingsfolk har blitt blinde og fokuserer nesten utelukkende på kvinnene i diverse "kvinnerelaterte" problemer der en stor andel også er menn. Skal ikke dra tråden mer off-topic nå. Blir bare irritert på kjerringer som ikke klarer å se to sider av en sak, det gjelder selvfølgelig også menn. Endret 1. mars 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hvem er disse kjerringene du snakker om? På Internett er det veldig populært å klage over kjipe feminister, men det er veldig sjeldent at jeg faktisk ser feminister som har slike meninger. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Da henger en av oss på feil steder 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Jeg er faktisk oppriktig interessert, jeg hadde satt stor pris på et eksempel. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Du vet det er afrikanere som dør av AIDS, best å kurerer alle de før vi bryr oss om å kurere nordmenn for kreft og chlamydia, Jeg liker ikke Sarkeesian, fordi hun snakker om ting hun ikke har peil på. Videoen hennes om hitman spillet er noe av det flaueste jeg har opplevd. Men det faktum at folk truer henne på livet, trur med å voldta henne til døde, voldta familien hennes, lager spill der du skal banke henne opp. Viser nettopp at det er noe som er feil med folk og mange av de er gamere. At noen kan ta dette så personlig er sykt. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Men det faktum at folk truer henne på livet, trur med å voldta henne til døde, voldta familien hennes, lager spill der du skal banke henne opp. Viser nettopp at det er noe som er feil med folk og mange av de er gamere. At noen kan ta dette så personlig er sykt. Tror det blir vanskelig å finne ord for hvor forkastelig, sykt og kvalmende det er. Kunne ikke vært mer enig +1 Edit; Orker ikke finne eksempel Sheasy, jeg har sluttet å gøre rundt på den kanten av nettet. Det er altfor deprimerende. Endret 1. mars 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Jeg regnet med du snakket om offentlige personer, men da misforsto jeg. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hvem er disse kjerringene du snakker om? På Internett er det veldig populært å klage over kjipe feminister, men det er veldig sjeldent at jeg faktisk ser feminister som har slike meninger. likevel hører man om de i avisene stadig vekk .. det er vel ikke noe galt i å kontre det med litt logikk som f.eks å påpeke at menn er i like stor grad offer som kvinner, det er vel derfor det blir påpekt. og det er jo skeiv reaksjon på dette her, kvinner skriker om at det er fler mannlige milliardærer, direktører osv, men problematiserer ikke at menn også leder soleklart på omtrent alle negative statistikker, som hjemløshet, selvmord, fengsling, narkomani etc, og mens kvinnelige strippere blir fordømt som noe av det værste og mest undertrykkende som finnes, får mannlige strippere som chippendales opptre i offentlige bygg med statsstøtte. Kvinnelige prostituerte blir sett på som stakkarslige offer for slaveri, mens mannlig sexsalg ikke engang reagert straffemessig på, inkludert når mindreårige gutter selger sex, enten til kvinner eller homofile menn. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Jeg spurte om hvem, ikke en random rant om feminister. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Jeg regnet med du snakket om offentlige personer, men da misforsto jeg. Nei, ikke offentlige. Randoms på nett stort sett. Er jo et oppslag i ny og ne også om vold i hjemmet og de går, etter hva jeg har sett, stort sett bare på kvinner. Så har vi jo semioffisielle folk som jobber i diverse kvinnegrupper, men de er vel unnskyldt siden jobben deres er å ha fokus på kvinnene. Jeg kan nok finne masse greier og slenge inn linker for å "bevise mine ord", men det blir vel juks Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Her er Emma Watson, for eksempel: Men—I would like to take this opportunity to extend your formal invitation. Gender equality is your issue too. Because to date, I’ve seen my father’s role as a parent being valued less by society despite my needing his presence as a child as much as my mother’s. I’ve seen young men suffering from mental illness unable to ask for help for fear it would make them look less “macho”—in fact in the UK suicide is the biggest killer of men between 20-49 years of age; eclipsing road accidents, cancer and coronary heart disease. I’ve seen men made fragile and insecure by a distorted sense of what constitutes male success. Men don’t have the benefits of equality either. We don’t often talk about men being imprisoned by gender stereotypes but I can see that that they are and that when they are free, things will change for women as a natural consequence. If men don’t have to be aggressive in order to be accepted women won’t feel compelled to be submissive. If men don’t have to control, women won’t have to be controlled. Both men and women should feel free to be sensitive. Both men and women should feel free to be strong… It is time that we all perceive gender on a spectrum not as two opposing sets of ideals. If we stop defining each other by what we are not and start defining ourselves by what we are—we can all be freer and this is what HeForShe is about. It’s about freedom. I want men to take up this mantle. So their daughters, sisters and mothers can be free from prejudice but also so that their sons have permission to be vulnerable and human too—reclaim those parts of themselves they abandoned and in doing so be a more true and complete version of themselves. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Jeg spurte om hvem, ikke en random rant om feminister. meg du spør? i norge: - ottar (kjent for å gjøre herverk på hennes & mauritz-plakater, tagge "horekunde" på biler til mannlige horekunder som har kjøpt sex av kvinnelige prostituerte og vært forholdsvis millitante, hvem husker ikke dette fryktelige "kom og ta meg-blikket" i reklamer, et blikk som visstnok kvinner hadde som sendte ut denne beskjeden og som var forferdelig kvinneundertrykkende særlig hvis hun var lettkledd som det stadig var diskusjon om på 80-90 tallet?) - blitz (holder stadig demonstrasjoner og apeller, var svært millitante og voldelige under bråket på 90 tallet rundt "puppeservering", et utested i oslo hvor menn fikk servert øl av damer med nakne pupper) - rødt (partiet blitz og ottar-aktivistene organiserer seg i) - tjen folket (mer rabiate "antirasister", men spiller også på feminisme) - delevis SV og AP (du har klikker der med "feminister) ...du finner de der, så kan du google frem navn etc. For min del var dette mest humor, jeg lo så jeg holdt på å tisse i buksa når jeg så disse blitzerne skrike og bære seg. De tror jo ikke engang på Gud. Kristne som reagerer på nakenhet, har jeg derimot altid hatt forståelse for, for det er fra et helt annet standpunkt og ikke basert på sjalusi. Endret 1. mars 2016 av marius77 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 http://www.americanbar.org/groups/domestic_violence/resources/statistics.html http://www.theguardian.com/society/2010/sep/05/men-victims-domestic-violence http://www.telegraph.co.uk/men/thinking-man/10752232/Our-attitude-to-violence-against-men-is-out-of-date.html etc. Vi har glemt mennene i dette. Det er altfor mye oppstyr rundt vold mot kvinner. Det burde være likestilling slik feminister skriker om. Dette går tydeligvis ikke i så stor grad på kvinner som vi blir lurt til å tro. Den beste fremgangsmåten, basert på tallene, er å ha som mål å få slutt på vold generellt. Hvorfor skal vi gråte mer over de kvinnelige offrene? Hvordan har det seg at folk mener at man i størst grad blir påvirket i retning av å bruke vold mot kvinner pga spill da det aller meste faktisk er vold mot menn? PS; Jeg prøver ikke å godtgjøre vold mot kvinner. Det er viktig å kunne se to sider av en sak. Saken her er vold, ikke kvinner. Edit; Glemte å si at jeg har "opplevd" vold mot mann i hjemmet. Et vennepar av mine besteforeldre hadde ekteskapelige krangler og mannen fikk alltid juling, vi bare lo av det... det er og veldig ydmykende for en mann å bli behandlet sånn, og han kan ikke akkuratt ta igjen heller. dessuten fremstiller man da foraktfult mannen som "tøffel" som blir misshandlet av sin kone, mao det er hans feil. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 ... På grunn av kjønnsroller, noe mange feminister er svært opptatt av å kjempe mot. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Hmm, surret litt rundt nå og det er visst mye artikkler med fokus på vold i hjemmet som faktisk tar for seg begge sidene og gir ganske fine tall. Skal være ærlig å si at jeg ikke har lest aviser (eller "aviser") aktivt på noen år og de artikklene jeg fant nå var relativt nye. Det meste jeg leser av artikkler er angående hardware/ software og diverse ting rundt flyktningene det blir linket til her som jeg skummer gjennom siden det blir lagt frem som "bevis"/ kilder. Fint at du fikk meg til å sjekke litt Sheasy, teknisk sett så oppdaterte du meg på vold i hjemmet saken Takk takk Endret 1. mars 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) ... På grunn av kjønnsroller, noe mange feminister er svært opptatt av å kjempe mot. hvis det er "kjønnsroller" feminister kjemper mot, og ikke er mest opptatt av å pleie sitt eget dårlige selvbilde, hvorfor reagerer de ikke på behandlingen av muslimske kvinner eller holder foredrag om menn som ikke går til legen når de er syke fordi de ikke vil bli oppfattet som svake, som heller går og tar livet av seg enn å få hjelp etc? Feminister er jo opptatt av å få i sving hjelpetelefoner og støtteapparat for kvinner, med mindre det er snakk om muslimske kvinner (de er det ikke så nøye med), men jeg kan aldri huske å ha sett de sloss for menn som er i problemer. Mannlige prostituerte, mannlige narkomane, mannlige voldsoffer, kjempe for å sette inn ressurser så menn ikke begår selvmord etc? Jeg peker bare på hykleriet og at feminisme egentlig bare handler om en gruppe hvite vesteuropeiske kvinners egeninteresse. De vil gjerne ha toppjobber fordi det er synd på dem, ja så kvoter oss inn, da. De vil ikke at menn går på stripping og ser på nakne kvinner for da blir de sjalu, de liker oppmerksomhet, men de vil gjerne selv gå på strippeshow og se nakne menn og forventer at staten tar en del av regninga, og de liker ikke at menn går og kjøper sex og "lurer seg unna", men vil gjerne selv ha muligheten til å kjøpe sex fra en 16 årig gutt hvis de føler seg nødne. Menn som drar til thailand og finner seg kone pga mangel på interessante damer her, er det værste som finnes, men det er helt greit at kvinner drar og har seg med mannfolk i afrika. Så dekker de over det ved å hevde at de "sloss mot kjønnsroller", noe som er tullprat når man ser hva de er opptatt av. Sånn oppfattes feminister av menn. Ikke bare fremstår de som patetiske men de spiller jo på lag med kristne som av helt andre grupper er mot sexuell umoral, noe de er flaue over fordi i bibelen står det jo at kvinnen skal underordne seg mannen, og i mer tradisjonelle ekteskap som følger den tankegangen ser det jo også ut til å gå mye bedre enn i forhold hvor mannen er en foraktet tøffel som er underordnet kvinnen (også feministene forakter disse tøflene, det er vel derfor de bærer på et sånt sinne mot menn, uten at de helt klarer å forklare hvorfor, fordi de går mot naturen/skaperverket). Endret 1. mars 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Jeg har nettopp, i denne tråden, vist til en feminist som snakker om nettopp dette. Ærlig talt, du kan konstruert en gigantisk, skummel stråfeminist. De feministene du beskriver finnes ikke. Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 ... På grunn av kjønnsroller, noe mange feminister er svært opptatt av å kjempe mot. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hva er poenget ditt? Skal jeg nå finne eksempler på tilfeldige menn som mener kvinner bør bli voldtatt? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå