Gå til innhold

Hvilket GTX 960?


Venin

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke gamet på årevis, men har lenge hatt planer om å begynne litt igjen. Jeg har grei maskinvare som utgangspunkt, men bruker bare Intel-grafikk nå til mine to skjermer i Full HD. Jeg ser da på GTX 960 (4 GB fordi det ikke koster noe særlig mer enn 2 GB), men det finnes jo fryktelig mange varianter. Her er en liste over GTX 960 4 GB sortert etter pris:

 

http://www.prisjakt.no/category.php?o=produkt_pris_inkmoms&l=s258474937

 

Bør man gå for 1 eller 2 vifter? Skjermkortet skal inn i et lite Lian Li PC-Q25 (http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/pc-q25/), og det er jo fint om det ikke bråker mye. Det bør kanskje ha 2 x DP hvis jeg i fremtiden kjøper et par UHD-skjermer?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i det lille kabinettet der hadde jeg gått for et rear exhaust kort. PNY sitt f.eks. fordelen med det er at da slipper prosessoren din å bruke varm luft til å kjøle seg ned med, og du får bedre ytelse over hele fjøla.

Jeg ser logikken din, men er ikke de kjøleløsningene litt mer støyende enn tredjepartskjølere selv om de blåser inn i kabinettet?

Jeg spør ikke for å være vanskelig. Jeg er bare i samme situasjon som TS.

Lenke til kommentar

Enig, 970 har omtrent dobbelt av ytelsen til ett 960 kort. I tillegg blir spill mer og mer krevende, og da blir 960 fort for svakt og dermed et dårlig kjøp.

At noen av 960 modellene kan koste opp mot 3k er drøyt, da man kan få et brukt 780 eller 970 med langt bedre ytelse for samme eller lavere pris.

Vil ikke anbefale 960. Det billigste 960 kortet ligger på 2k, men noe særlig mer enn det er ikke ett nytt 960 verdt er nå min mening, uavhengig av kjøler. Lite vits med god kjøler til overklokking når kortet i seg selv er svakt.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

 

i det lille kabinettet der hadde jeg gått for et rear exhaust kort. PNY sitt f.eks. fordelen med det er at da slipper prosessoren din å bruke varm luft til å kjøle seg ned med, og du får bedre ytelse over hele fjøla.

Jeg ser logikken din, men er ikke de kjøleløsningene litt mer støyende enn tredjepartskjølere selv om de blåser inn i kabinettet?

Jeg spør ikke for å være vanskelig. Jeg er bare i samme situasjon som TS.

blower style støyer mer ja, men mest sannsynlig så hører du vifta til psuen mer enn gpuen.
Lenke til kommentar

 

i det lille kabinettet der hadde jeg gått for et rear exhaust kort. PNY sitt f.eks. fordelen med det er at da slipper prosessoren din å bruke varm luft til å kjøle seg ned med, og du får bedre ytelse over hele fjøla.

Jeg ser logikken din, men er ikke de kjøleløsningene litt mer støyende enn tredjepartskjølere selv om de blåser inn i kabinettet?

Jeg spør ikke for å være vanskelig. Jeg er bare i samme situasjon som TS.

 

 

Spiller ikke de fleste med headset? har aldri skjønt dette gnålet med støy.. Har selv H110i GT og 2 stk 980Ti referanse, hører jo ikke til noe av dette under spilling, fordi jeg bruker headset

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Spiller ikke de fleste med headset? har aldri skjønt dette gnålet med støy.. Har selv H110i GT og 2 stk 980Ti referanse, hører jo ikke til noe av dette under spilling, fordi jeg bruker headset

 

Jau , men kjedelig å høre mye støy fra PC'n når man har headsettet av. Skal man ha en kraftig PC, så må man godta litt støy, men spørs bare hvor mye man kan godta.

Lenke til kommentar

Spiller ikke de fleste med headset? har aldri skjønt dette gnålet med støy.. Har selv H110i GT og 2 stk 980Ti referanse, hører jo ikke til noe av dette under spilling, fordi jeg bruker headset

Retorisk spørsmål: Har du en partner som oppholder seg i samme rom som du gamer i?
Lenke til kommentar

 

Spiller ikke de fleste med headset? har aldri skjønt dette gnålet med støy.. Har selv H110i GT og 2 stk 980Ti referanse, hører jo ikke til noe av dette under spilling, fordi jeg bruker headset

 

Jau , men kjedelig å høre mye støy fra PC'n når man har headsettet av. Skal man ha en kraftig PC, så må man godta litt støy, men spørs bare hvor mye man kan godta.

 

 

Pc'en min er faktisk veeeldig stille når den er i IDLE...  :)

Lenke til kommentar

 

Spiller ikke de fleste med headset? har aldri skjønt dette gnålet med støy.. Har selv H110i GT og 2 stk 980Ti referanse, hører jo ikke til noe av dette under spilling, fordi jeg bruker headset

Retorisk spørsmål: Har du en partner som oppholder seg i samme rom som du gamer i?

 

 

Har en partner som sover i samme rom nå, å hun har ikke våknet enda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...