Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha yzf r125

dankar123

Anbefalte innlegg

Hei jeg fyller 16 til sommeren og jeg vurederer å kjøpe meg en yamaha yzf r125, er det en bra lett motorsykkel eller burde jeg ta meg en kikk på noen andre modeller.

Er det mye galt med de, eller går det for det meste fint å kjøre dem?

Hvorfor burde jeg kjøpe en yamaha?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Den skal ikke bruke noe særlig olje om den er i orden.

Sjekk servicehistorikk og prøv å få en med fine kåper, det er der verdien ligger.

Som nevnt over, den bruker svært lite bensin. Fikk min til å gå på 0,25l/mil. Jeg synes sykkelen var god å kjøre på langtur, men dette kommer helt an på om man passer sykkelen eller ikke. Du bør ikke være så veldig mye over 185, men det finner du fort ut av uansett. Når det er sagt slet jeg litt med at jeg mistet følelsen i beina etter omtrent tre timer.

Jeg var veldig fornøyd med sykkelen, men jeg tror jeg hadde kjøpt endurosykkel istedenfor.

Lenke til kommentar

Skjønner fristelsen med å kjøpe nytt, men det kan lønne seg å kjøpe en pent brukt og lite kjørt sykkel som er kanskje 1-3 år gammel. For eksempel en 2014 eller 2015-modell. Da slipper du det "store" verditapet fra sykkelen går fra "ny" til "brukt", og du slipper å innkjøre motorsykkelen. 

Videre så er YZF et sikkert valg. Veldig populær, og holder seg ganske bra i pris.

Med pengene du sparer ved å kjøpe brukt, kan du kjøpe deg noe bra kjøreutstyr, eller et eksosanlegg som gir bedre lyd f.eks.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...