Ezio Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Før jeg starter å bable i vei, så vil jeg bare si at jeg er ingen ekspert på dette området.Vi har to modem hjemme. Den ene etter at kommunen la inn fiber nett modemet her er Altibox og et annet ZyXEL P2812 Telenor som er hva vi har.Jeg tuklet med Telenor modemt nå og det er ikke mulig å få koblet seg til på det på nette nå.Det skal sies at dette Telenor nette lå på det samme som Alitbox nettet, rundt 5-3 Mbps.Hva som derimot skjedde med Altibox fibernette etter det andre modemet ikke lengre ble mulig å koble seg til. Da hoppet det fra 6.62Mbps/3.46Mbps til 27.23Mbps/20,12Mbps. Som er hva som ble målt på speedtest før og etter. Tok en speedtest på Telenor sin side også og der viser den 20/25.Det er jo forsåvidt ganske positivt for det har vært helt forferdelig når jeg har gamet, Mamma har surfet og Pappa har prøvd å jobbe. Problemet er riktig nok at det ikke er stabilt nå, opplastning ligger stabilt på 20-25. Mens nedlastning varierer veldig alt fra 8-25 nå.Testene er riktig nok utført trådløst som kan være en utslagsfaktor for dette. Men jeg har snakket med min far om å oppgradere nette en stund nå. Å jeg tror det beste hadde vært om vi faktisk bare byttet/oppgraderte nettet og fikk en som vet hvordan ting skal kobles opp. For slik ting var så har vi betalt way to much for det lille vi fikk ut av det, helt sikkert vår egen skyld. Men jeg har hvert fall sørget for en midlertidig løsning Er det beste å bare oppgraderer det modemt fiberen er tilkoblet eller det andre modemet? Det ble vel kjøpt noen år siden, det er derimot tilkoblet via DLS til eller annen Telenor boks som jeg er ganske sikker på er eldgammel nå. Den ser type minst 10 år gammel ut. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Har du flere modem? Hvorfor det?Du har altibox nå? Kan du tegne opp hvordan nettet er? Prøvd en reset av hjemmesentralen? Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Får ikkje helt fatt i hva du mener. Du sier dere har 2 internet linjer inn i huset dere betaler for? Altibox fiber og telenor vsdl? Det er no egentlig helt unødvendig å betale for 2 linjer - om dere ikkje liker å kaste penger ut vinduet. Telenor linja kan du ikkje øke hastigheten noe mer på uten å gå over til fiber. Altiboks har for det jeg vet minste hastighet på 40/40 - så da er det noe galt, om dere ikkje har tv via altibox og. Da tar den 12-15mb. Skal du oppgradere noe, så måtte det være å sette en egen trådløs router bak altibox routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå