H-Frame Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Hei! Vi hadde en nokså ny Miele vaskemaskin tidligere som tilsynelatende lakk en del fordi vi flere ganger kom til en nokså stor pytt under maskinen. Problemet kom og gikk litt. Jeg sjekket sluken (og rensket ut det lille som var av lo og andre ting). Rengjorde sluken med klorin osv. Prøvde å tømme relativt store menger vann ned i sluken for å se om den greide å svelge unna, noe den gjorde. Sjekket også slanger etc uten å finne feil. Konkluderte til slutt med at det var vaskemaskinen som lakk og byttet den ut med en ny LG maskin i sånn 6 - 8 000 kr klassen. Vaskemaskinen og tørketrommelen står i en egen bod som er av høy standard (heldigvis). Vi har blant annen membran på gulvet som går opp langs veggene i tilfelle lekkasje. I gulvet har vi en sluk med et rør som går rett nedi sluken som vaskemaskinen tømmer vannet sitt i (kan legge ut et bilde senere evt.). Jeg har prøvd å følge litt med, vi har vasket klær noen ganger med den nye vaskemaskinen uten lekkasje. Regnet jo egentlig med at det var den gamle vaskemaskinen som var lekk da vannet tilsynelatende kom fra under vaskemaskinen. I dag vasket samboeren min klær i den nye maskinen, og kom plutselig inn til fulle gulvet av vann også tilsynelatende fra under maskinen. Når jeg satte på plass den nye maskinen så passet jeg på at maskinen stod helt vannrett. Har også sånn vibrasjonsdempende gummigreier under både tørketrommel og vaskemaskin. Passet på at alle slanger var skikkelig skrudd igjen osv.Noen som har noen peiling på hva dette kan komme av? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Du har sjekke sluket, men har du sjekket røret fra tømmeslangen til sluket? Prøv å kjøre et program med bare en skylling (med høy vannstand hvis maskinen har det) og vent der for se hva som skjer når den tømmer. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Takk for svar! Når den forrige maskinen lakk så tømte jeg også vann ned røret som går til sluken uten å se noen form for lekkasje. Det merkelige er at begge maskinene lekker sporadisk, miele-maskinen kunne også vaske uten å lekke, men plutselig lakk den skikkelig. Det gjelder tydeligvis denne og... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Sjekket pakningene i begge ender av både vann- og tømmeslange? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Slettes Endret 12. februar 2018 av H-Frame Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Da har du ikke renset godt nok og/eller så er problemet lengre ned. Amatørforslaget er Plumbo eller annen avløpsrens. Eller stakefjær eller rørlegger. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Sjekket pakningene i begge ender av både vann- og tømmeslange? Det er ingen pakninger på tømmeslangen til en vaskemaskin. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Vet ikke om det er av betydning, men på bildet ser det ut som at det hvite avløpsrøret er mye høyere en nødvendig. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 23. februar 2016 Del Skrevet 23. februar 2016 Vaskemaskiner har et lo-filter som bør sjekkes/tømmes/renses av og til. Man tar gjerne av et deksel nederst på fronten for å skru det ut. Vår maskin pleier å lekke litt om noen har vasket klær med mynter eller noe i lommene, og disse har havnet i lofilteret. Fjerner man fremmedlegemene slutter den å lekke. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 20. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2016 Jeg kjøpte en flaske med mudin avløpsåpner og det har gått greit til nå faktisk. Det må være/ha vært noe nede i rørene fordi vannlåsen var helt ren Takk for gode svar og forslag! Surt at jeg kjøpte ny vaskemaskin når den forrige egentlig var i orden, men men slik er livet Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Spyl igjennom med høytrykk, fungerer bra selv på halvråtne soil- rør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå