Mohamed Ali Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) jeg fikk A i metode og økometri for et år siden, ble bedt om å hjelpe noen med sånn case istad, hahahahha jeg kom ikke på et dritt.. det føles ikke som jeg har vært bort i dette faget her i det hele tatt.. what is this shitt.. og hvorfor lærer vi noe vi hverken kommer til å huske eller får bruk for? BI ass Endret 14. mai 2016 av Mohamed Ali Lenke til kommentar
ESMALE Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Hei, Ser fra gamle eksamener at det som regel kommer spørsmål om hvilket nivå de ulike variablene er på. Noen som har kommet frem til noe fornuftig her? Endret 15. mai 2016 av ESMALE Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 bruker man ikke robust på oppgave H og ser hvilke som er signifikante på 0,05 og deretter beregner ny modell på disse? Det eneste jeg får opp er at impressions er signifikant. Stemmer det eller? Det står ikke noe om at vi trenger og bruke robuste standardfeil.... er ikke applymssg også er signifikant?? Nei kun impressions skal være signifikant. Lenke til kommentar
perrydinho Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hei, jeg har løst alle oppgaver og er ute etter å sammenlikne med noen andre som også har gjort dette. Blir litt usikker når jeg ser at folk får litt diverse her. Send PM om noen er interesserte. Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Her er min i allefall: Metode 2016.docx Lenke til kommentar
perrydinho Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Lenke til kommentar
perrydinho Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Fordi jeg har samme som deg helt frem til H og lurer på om det er jeg som har gjort det rette eller om det er du. Man skal jo ta utgangspunkt fra oppgave E og da er det både impressions og morning som er signifikante på 10% signifikansnivå? Lenke til kommentar
perrydinho Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Fordi jeg har samme som deg helt frem til H og lurer på om det er jeg som har gjort det rette eller om det er du. Man skal jo ta utgangspunkt fra oppgave E og da er det både impressions og morning som er signifikante på 10% signifikansnivå? Lenke til kommentar
perrydinho Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Fordi jeg har samme som deg helt frem til H og lurer på om det er jeg som har gjort det rette eller om det er du. Man skal jo ta utgangspunkt fra oppgave E og da er det både impressions og morning som er signifikante på 10% signifikansnivå? lololol.png det der er min oppg. H Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Hei, det eneste jeg gjorde på H var å bruke robust av oppgave E, men det er ikke nødvendig i det hele tatt. Man kan også se på modellen på oppgave E at det er kun impressions som er riktig. Det er tosidig test så da skal alle p verdier over 0,10 vekk? Det er kun derfor den er ulik oppgave. Men startmodellen har jo ikke så mye å si. Det er resultatet av den modellen. Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Fordi jeg har samme som deg helt frem til H og lurer på om det er jeg som har gjort det rette eller om det er du. Man skal jo ta utgangspunkt fra oppgave E og da er det både impressions og morning som er signifikante på 10% signifikansnivå? De med p>|t| over 0,10 skal ut, altså det er jo alle bortsett fra impressions. Endret 15. mai 2016 av Hassli Lenke til kommentar
perrydinho Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Hei, det eneste jeg gjorde på H var å bruke robust av oppgave E, men det er ikke nødvendig i det hele tatt. Man kan også se på modellen på oppgave E at det er kun impressions som er riktig. Det er tosidig test så da skal alle p verdier over 0,10 vekk? Det er kun derfor den er ulik oppgave. Men startmodellen har jo ikke så mye å si. Det er resultatet av den modellen. Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Fordi jeg har samme som deg helt frem til H og lurer på om det er jeg som har gjort det rette eller om det er du. Man skal jo ta utgangspunkt fra oppgave E og da er det både impressions og morning som er signifikante på 10% signifikansnivå? De med p>|t| over 0,10 skal ut, altså det er jo alle bortsett fra impressions. Ja, de over 0.10 skal ut, men morning har jo 0.032 altså under 0.1. Blir jo 3,2% ikke 32%, om du skjønner? Så den er jo signifikant? Har sjekket resten av alt vi har gjort, og vi har gjort alt likt, så tror vi har gjort ting riktig =) Meeeen jeg tror også at det er jeg som har rett på H...? Lenke til kommentar
perrydinho Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Hei, det eneste jeg gjorde på H var å bruke robust av oppgave E, men det er ikke nødvendig i det hele tatt. Man kan også se på modellen på oppgave E at det er kun impressions som er riktig. Det er tosidig test så da skal alle p verdier over 0,10 vekk? Det er kun derfor den er ulik oppgave. Men startmodellen har jo ikke så mye å si. Det er resultatet av den modellen. Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Fordi jeg har samme som deg helt frem til H og lurer på om det er jeg som har gjort det rette eller om det er du. Man skal jo ta utgangspunkt fra oppgave E og da er det både impressions og morning som er signifikante på 10% signifikansnivå? De med p>|t| over 0,10 skal ut, altså det er jo alle bortsett fra impressions. Ja, de over 0.10 skal ut, men morning har jo 0.032 altså under 0.1. Blir jo 3,2% ikke 32%, om du skjønner? Så den er jo signifikant? Har sjekket resten av alt vi har gjort, og vi har gjort alt likt, så tror vi har gjort ting riktig =) Meeeen jeg tror også at det er jeg som har rett på H...? Ser jo her at Morning er på 0.076 som er <0.1 ? Endret 15. mai 2016 av perrydinho Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Hei, det eneste jeg gjorde på H var å bruke robust av oppgave E, men det er ikke nødvendig i det hele tatt. Man kan også se på modellen på oppgave E at det er kun impressions som er riktig. Det er tosidig test så da skal alle p verdier over 0,10 vekk? Det er kun derfor den er ulik oppgave. Men startmodellen har jo ikke så mye å si. Det er resultatet av den modellen. Har løst oppgaven. Lurer på om noen vil sammenligne Hei, en av oss har rotet på oppgave H. Det blir oppgitt at man skal ta utgangspunkt i case oppgave E, så jeg lurer på hvorfor du har brukt den startmodellen du har brukt? Det er jo ikke samme modell som oppgave E? Fordi jeg har samme som deg helt frem til H og lurer på om det er jeg som har gjort det rette eller om det er du. Man skal jo ta utgangspunkt fra oppgave E og da er det både impressions og morning som er signifikante på 10% signifikansnivå? De med p>|t| over 0,10 skal ut, altså det er jo alle bortsett fra impressions. Ja, de over 0.10 skal ut, men morning har jo 0.032 altså under 0.1. Blir jo 3,2% ikke 32%, om du skjønner? Så den er jo signifikant? Har sjekket resten av alt vi har gjort, og vi har gjort alt likt, så tror vi har gjort ting riktig =) Meeeen jeg tror også at det er jeg som har rett på H...? Ser jo her at Morning er på 0.076 som er <0.1 ? trolololol.png Sendte deg PM Lenke til kommentar
økland Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hei, jeg trenger litt hjelp med Stata. Hvordan skal jeg lese av alle disse tabellene? Jeg finner veldig lite om praktisk bruk av Stata i boka, og vet rett og slett ikke hva jeg skal se etter når man for eksempel skal finne frem til nullhypoteser osv. Håper det er noen der ute som kan komme med noen tips. Lenke til kommentar
wobbly Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hei, Ser fra gamle eksamener at det som regel kommer spørsmål om hvilket nivå de ulike variablene er på. Noen som har kommet frem til noe fornuftig her? Dette er de vi har kommet fram til så langt, men vet ikke om dette stemmer 100%... Fint om noen andre har noe fornuftig å komme med Clicks = Forholdstallnivå Impressions = Uniqueimp = Forholdstallnivå Adsize = Forholdstallnivå Master = Ordinalnivå Applymssg = Nominalnivå Timeofday = Nominalnivå Lenke til kommentar
Mister Magoo Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 I oppgave H skal vel alle variabler med p-verdier under signifikansnivået (10 %, dvs. 0,1) bli inkludert i sluttmodellen. Variablene impressions, 0,000 og morning, 0,076, har begge p-verdier under 0,1, så jeg skjønner ikke hvorfor en kun skal inkludere impressions som noen skriver her? Lenke til kommentar
Sessegnon Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 De første oppgavene fra hver eksamen tidligere er veldig like. Ville det vært lurt å løse mulige oppgaver vi tror kommer på forhånd? Noen som har gjort noen? Lenke til kommentar
viken1 Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Noen som vet hvilken formel som brukes i H15 oppgave 10 og 11? Jeg ser hvor de får tallene fra, men skulle gjerne hatt selve formelen. Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Jeg sitter faktisk lett på en veldig enkel oppgave føler jeg, men jeg klarer ikke å forstå helt Oppgave 3 eksamen Vår 2012. Forstår den ikke helt og hadde satt pris på om noen kunne ha hjulpet meg. Takker på forhånd. Endret 15. mai 2016 av Hassli Lenke til kommentar
Hassli Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hei, Ser fra gamle eksamener at det som regel kommer spørsmål om hvilket nivå de ulike variablene er på. Noen som har kommet frem til noe fornuftig her? Dette er de vi har kommet fram til så langt, men vet ikke om dette stemmer 100%... Fint om noen andre har noe fornuftig å komme med Clicks = Forholdstallnivå Impressions = Uniqueimp = Forholdstallnivå Adsize = Forholdstallnivå Master = Ordinalnivå Applymssg = Nominalnivå Timeofday = Nominalnivå Impressions = intervallnivå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå