mellhammer Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har en database som jeg jobber mot på en oracle server. Ved å generere dataadapter i vb, kan jeg uten problem vise data fra databasen ut i formen ved hjelp av SQL spørringer. Men hvordan skal jeg legge data inn i databasen? Skal jeg bruke INSERT, eller dataadapter.Update()? Takk for svar Lenke til kommentar
Paull Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Regner med du bruker DataSet med dataene du henter ut. Da kan du enten legge til de nye dataene i et helt nytt datasett, eller legge de til i et dataset du allerede har data i (dataadapter.fill()). Deretter bruker du bare dataadapter.update(dataset). Mulig det er noen flere parametre og sånt som skal til, men det finner man vel fort ut av. Lenke til kommentar
mellhammer Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 mener jeg prøvde på dette, får sjekke parameterne når jeg kommer på skolen i morgen. takk for svar. Lenke til kommentar
mellhammer Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 løsningen var veldug enkel, brukte kun dataadapter.fill(dataset). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå