Gå til innhold

Hjelp meg å finne en skjerm ala NEC MultiSync 20WGX2!

LarZen

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på endel skjermer opp igjennom men jeg finner ingen som gir et så bra bildet som min gamle NEC MultiSync 20WGX2.

En anmeldelse av skjermen her.

Er farger og kontrast som er helt utrolig på denne IPS skjermen. Og den har et glossy filter som bidrar veldig til dette. Men som gir endel gjennskin om en sitter i feil vinkel med lys.

Ser Komplett har NEC skjermer men det ser ikke ut som det er noe av dette kaliberet. 

Har en Asus MX279H som også har et IPS panel. Men den er ikke i nærheten av bilde kvalitet som min NEC skjerm gir. 

Noen som har noen tips? Brukes til spill og vanlig bruk. 

Her er et bilde som viser forskjellene...

P1lxfq0.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spurte akkurat Komplett på deres chat. Og skjermen dem tipset meg om da er BenQ XL2430T

Han jeg skrev med mente dette ville være et bra alternativ til spill og med bilde egenskapene jeg vil ha. Noen som har noen formening om denne? Jeg nevnte til personen jeg skrev med at dette ikke er et IPS panel men et TFT panel? Men det gjorde vist ikke neo...

Lenke til kommentar

Kjøpte den for en del år siden selv, og kjøpte enda en da jeg fant en billig en på bruktmarkedet. Hehe.

Idag har jeg to Dell-skjermer. NEC'en er skjerm nr 3 nå. Har Dell U2412M og Dell U2713HM. De har ikke glossy belegg, men jeg er fornøyd med begge disse skjermene, og synes de gir et rettere bilde av fargene etter kalibrering enn NEC'en, som blir i overkant glossy, synes jeg.

Lenke til kommentar

Jeg skal sjekke ut dem skjermene dere tipser om. Er dumt det ikke er en plass som har masse skjermer som en kan se. Jeg vet hva jeg vil ha liksom. Men litt dumt å drive å sende skjermer frem og tilbake...

Nå som jeg har disse 2 skjermene verd siden av hverandre så er det helt utrolig å forskjell det er altså....

Lenke til kommentar

Det ser forresten ut som at NEC'en din ikke er kalibrert. Den er veldig varm i fargene ift Asus-skjermen din, som ser ganske OK kalibrert ut (ser det på hvit-fargen på hjelmen i bildet). Hvis man er vant til veldig varme farger på skjermen, så kan det ta litt tid å venne seg til kaldere farge. Jeg husker at jeg sleit med det. Det, og lysstyrken - at det ikke skulle være lysere enn 120 (et-eller-annet - husker ikke i farta hva betgnelsen er).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...