Gå til innhold

Bestille fra utlandet!!

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva slags avgifter komunist norge setter til delene jeg bestiller fra utlandet?

Hvis jeg bestiller f.eks. vannkjøling til 1500 kr, så må jeg betale 1500 + frakt med visa, men når den kommer til norge, må jeg enda betale 24% mva på dette? Og er det enda mer enn mva jeg må betale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-25 10:16, Syntech skrev:

Er det noen som vet hva slags avgifter komunist norge setter til delene jeg bestiller fra utlandet?

Hvis jeg bestiller f.eks. vannkjøling til 1500 kr, så må jeg betale 1500 + frakt med visa, men når den kommer til norge, må jeg enda betale 24% mva på dette? Og er det enda mer enn mva jeg må betale?

Du må betale 24% mva + tollgebyr når pakken kommer til Norge. Men husk å minne webshopen du kjøper fra at de skal selge momsfritt til deg.

Lenke til kommentar

Når du bestiller fra utlandet får du igjen momsen i det landet du bestiller fra, men må betale moms i Norge istedet. (F.eks land A har 15% moms, du kjøper for 1150 kr, betaler 1000kr, og får 24% moms pålagt i norge, så du betaler 1000 til butikker, 240 ti NorgeAS og et digert gebyr til posten :grin: )

Er litt usikker på gebyret til posten, det finner du sikkert på posten.no

(Innbilte meg det var ~100kr?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...