inzyr Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har en p4 1.6Ghz prossesor og jeg lurer på hvor mye volt jeg kan bruke den på i en lengre periode uten at den får skade eller betydelig mindre levetid? Jeg har Geil Value PC3200 ram og luere på hvor mye jeg burde greide og hvor mye dere har greid å overklokke den (timings, mhz, etc...)? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har en p4 1.6Ghz prossesor og jeg lurer på hvor mye volt jeg kan bruke den på i en lengre periode uten at den får skade eller betydelig mindre levetid? Kommer jo veldig ann på hva slags kjøling du har... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Som han sa, det kommer an på kjølinga men uansett kjøling så er det ikke anbefalt med over 1.7v Lenke til kommentar
inzyr Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har boxed kjøleren Så 1.7 er det beste? Er det innenfor intels recomended? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Med boxed ville jeg ikke godt over 1.6v.. men det kommer også an på temp.. kommer du ikke over 50c max load så er det greit.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har en p4 1.6Ghz prossesor og jeg lurer på hvor mye volt jeg kan bruke den på i en lengre periode uten at den får skade eller betydelig mindre levetid? Jeg har Geil Value PC3200 ram og luere på hvor mye jeg burde greide og hvor mye dere har greid å overklokke den (timings, mhz, etc...)? Biosflashing kan hjelpe... Har du MP på 11x ? jeg har prøvd med 1.89 v en eller to ganger, men det vare bare for og teste ut hvor høyt jeg kunne nå med cpu'en min. men jeg følte meg ikke helt trygg med så høy spenning, selv ikke med en god kjøler som jeg også hadde, så valgte jeg og sette den som defult igjen (rundt 1.5-1.55v). følte at var best. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 jeg har prøvd med 1.89 v en eller to ganger, men det vare bare for og teste ut hvor høyt jeg kunne nå med cpu'en min. men jeg følte meg ikke helt trygg med så høy spenning, selv ikke med en god kjøler som jeg også hadde, så valgte jeg og sette den som defult igjen (rundt 1.5-1.55v). følte at var best. AMD'er skal ha høyere spenning enn P4.. XP'er kjøres fint med 2-2.1v.. Mens på P4 er max 1.7v anbefalt.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 jeg har prøvd med 1.89 v en eller to ganger, men det vare bare for og teste ut hvor høyt jeg kunne nå med cpu'en min. men jeg følte meg ikke helt trygg med så høy spenning, selv ikke med en god kjøler som jeg også hadde, så valgte jeg og sette den som defult igjen (rundt 1.5-1.55v). følte at var best. AMD'er skal ha høyere spenning enn P4.. XP'er kjøres fint med 2-2.1v.. Mens på P4 er max 1.7v anbefalt.. ok, da så. men følte meg ikke så trygg fordet. dette var jo maks spenning som var mulig med dette hovedkortet! Men Ved 1.89v lo vel cpu tempen på rundt 45-47C grader ved maks load. og det syntes jeg var nok også. så satt ned spenninga og hastigheten litt, da lo tempen på litt over 40C grader og det er jo helt greit da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå