Arnt0r Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Hadde en opprydding i boden i dag. Fant mange glemte skatter. Blandt annet flere nummer av Databladet fra 1994. Var gøy å bla igjennom dem igjen etter alle disse årene. Tester av spill fra "gamle dager". Doom2, Under A Killing Moon, Discworld, Dark Forces osv Fant også kassen min med "Boxed" spill. Doom 1, 2 og 3. Dark Forces, alle Tex Murphy spillene, Sam & Max Hit The Road, Freddy Pharkas, Leisure Suit Larry, Descent 1, System Shock 1 osv. Herlig! Endret 18. februar 2016 av Arnt0r 3 Lenke til kommentar
funchenstein Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Ahhh, Databladet har jeg mange av i en pappeske på et eller annet loft! Husker du det norske bladet Tekno også? Noe som er helt spinnvilt, er å se hvor mye utstyr kostet på den tiden, ihvertfall med tanke på datidens kroneverdi. Fort vekk 1500 - 2000,- for et Sounblaster lydkort (jeg hadde Gravis Ultrasound, og det kostet vel 2500 bolls(!). Fatter ikke at man som kids hadde råd til alt dette! Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Ahhh, Databladet har jeg mange av i en pappeske på et eller annet loft! Husker du det norske bladet Tekno også? Noe som er helt spinnvilt, er å se hvor mye utstyr kostet på den tiden, ihvertfall med tanke på datidens kroneverdi. Fort vekk 1500 - 2000,- for et Sounblaster lydkort (jeg hadde Gravis Ultrasound, og det kostet vel 2500 bolls(!). Fatter ikke at man som kids hadde råd til alt dette!Kikket gjennom annonsene i bladene ja. En pakkeløsning med quad speed-cdrom og soundblaster lydkort var fort 4500,- Jeg husker at Tekno kjøpte opp Databladet. Da ble jeg mildt sagt sur. Databladet hadde mye nerdehumor og fjas i bladet. Det likte jeg. Tekno var mer seriøst i tonen. I lederen til desemberutgaven i 1994 spådde de at 1995 ville bli året hvor vrhjelmene vill innta de norske hjem. Jeg venter fortsatt på det På den annen side husker jeg at den lokale spillpusheren hadde en vfx1(?) liggende. Prøvde den aldri, ikke sikkert jeg glipp av noe stort Endret 18. februar 2016 av Arnt0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå