Gå til innhold

Innloggingsbildet er "brent" fast i skjermen

M-WaWe

Anbefalte innlegg

Tristesse. Om noen noensinne finner noen som helst mulighet for å få vekk "brente" bilder på skjerm, så si ifra. Hadde vært fint da jeg har mulighet for å få fatt på en 21 tommers Nokia til ca null pris, bare det at den har en sånn fin firkant brent inne i "fosforen" på skjermfronten.

jeg skal teste magnet trikset senere i dag og gir beskjed om det virker eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg testet magnet trikset og det virket IKKE!!!

Jeg har også testet regedit trikset og det virket heller IKKE!!!

Så da er jeg tilbake til utgangspunktet og har fremdeles ingen løsning.

Eller jeg har vel egentlig en løsning og det er at jeg kunne gå inn i kontroll panelet og be skjermen skrue seg av etter ca. 15 minutt. Men det er ikke en god nok løsning.

Vil helst ha skjermsparer slik at brukerne forstår at skjermen er på.

Noen andre gode ideer?

Lenke til kommentar

du kan vel sette på strømsparings funksjon i bios slik at skjermen skrur seg av etter f.eks. 20 min uten aktivitet. Det går hvertfall på min. Så det var en del som allerede har foreslått dette, men så ikke noen grunn til hvorfor du ikke gjør det på den måten. Er vel like kjapt det som å skru på screensaveren på alle 1100 maskinene. Bare å lære opp en 5-10 personer og løpe fra maskin til maskin ;)

er det ikke sånn "operasjon dagsverk" tid snart for skolekidsa?

Lær opp de til å gjøre det og send dem ut...hoho :grin:

Lenke til kommentar
Problemet er at når en slår på maskinen og innlogginsbildet kommer fram, og ikke logger inn så starter ikke skjermspareren opp i det hele tatt.

Jeg kan jo ikke logge meg inn som "default user" eller "all users".

Logg deg inn som admininstrator og skru på skjermspareren derfra. Da vil den virke i innloggingsvinduet også.

Lenke til kommentar
Problemet er at når en slår på maskinen og innlogginsbildet kommer fram, og ikke logger inn så starter ikke skjermspareren opp i det hele tatt.

Jeg kan jo ikke logge meg inn som "default user" eller "all users".

Logg deg inn som admininstrator og skru på skjermspareren derfra. Da vil den virke i innloggingsvinduet også.

Det har jeg prøvd men det virket heller ikke.

Og i Bios finnes ikke den muligheten til å slokke skjermen. Men den finnes i kontroll panelet i windows.

Men det er skjermspareren jeg prøver å få til å virke

Lenke til kommentar
Det har jeg prøvd men det virket heller ikke.

Og i Bios finnes ikke den muligheten til å slokke skjermen. Men den finnes i kontroll panelet i windows.

Men det er skjermspareren jeg prøver å få til å virke

Hmmm, mente at det var administratoren som styrte skjermspareren i innloggingsvinduet. Alle skjermer etter 1995 (med TCO95 godkjenning) har mulighet til å sette skjermen i dvale fra windows. Dette burde være en bedre måte enn en skjermsparer ettersom du sparer en del penger på strøm i samme slengen.

Lenke til kommentar

Hmmm, mente at det var administratoren som styrte skjermspareren i innloggingsvinduet. Alle skjermer etter 1995 (med TCO95 godkjenning) har mulighet til å sette skjermen i dvale fra windows. Dette burde være en bedre måte enn en skjermsparer ettersom du sparer en del penger på strøm i samme slengen.

Ja du har mulighet til å få den i dvale.

Men det som er viktig å få frem her er at brukerene har en tendens å være litt PEBKAC ( Problem exist between keyboard and chair).

Med andre ord: går skjermen i dvale så vil brukeren forstå det slik at noe er galt siden maskinen er påslått men skjermen ikke virker = telefon til IT og vi må komme og fikse. Slik er det bare.

Så derfor er det jeg prøver å få skjermspareren til å virke.

Og ja jeg trodde også at admin kunne styre det, men det får jeg altså ikke.

Det er det som er så frustrerende :wow:

Lenke til kommentar

Skjønner.

Har alle pcene dette problemet eller er det bare enkelte? Login skjermspareren skal nemlig være aktivert i win2000/XP som default.

Vet ikke helt om dette er det samme tipset som brukeren Kavroom postet lenger oppe, men har du skjekket denne linken? Dersom dette ikke funker ville jeg søket gjennom windows-mappa etter "logon.scr" for å skjekke om ikke skjermspareren har blitt slettet fra windows. Filen skal ligge i //windows/system32/

Lenke til kommentar

Så og si alle 1100 maskinene har samme problem.

Og ja den skal være slått på som default.

Jeg har sjekket logon.scr og den ligger i winnt/system32.

Den linken du kom med er akkurat det samme som er på winguide.com

Og den virket ikke. Testet på 3 maskiner men ingen virket.

Må være ett annet sted som det kan justeres på...gjelder bare å finne ut hvor.

Lenke til kommentar

Da har jeg satt opp en maskin her med ett helt rent win 2000 image for å se om skjermspareren er på som deafult.

Og ja, etter ca 1-2 minutt så slår skjermspareren seg på win win2000 logo.

Og nå skjønner jeg enda mindre!!!

Men sjekker regedit settingene og de er like ang skjermsparer.

Da må det vel være noen andre innstillinger eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...