Gå til innhold

Dine Lifehacks

*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er iskremen du kjøpte på butikken for frossen til å få ut av boksen? Putt skjea i mikroen i 30 sekunder for å varme den opp. Da blir det lettere å skrape ut isen.

Skje?? Bruk kniv.

Begynner dekka på bilen din å bli slitt?

Lei en bil med tilsvarende dekk og bytt over. Sannsynligvis sjekker ikke utleieselskapet dekka så nøye.

Det blir å stjele. Da kan du like gjerne stjele fra en vilkårlig bil. Å bruke penger på å leie en bil blir for dumt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så glupt å legge en metallskje i microen..... 

Hold skjeen under varmt vann i stedet.

Du kan ha metall i mikrobølgeovnen, men det er avhengig av formen. Skje går fint. Gaffel tror jeg man skal unngå å putte i "mikro-en".

Kanskje en idé å ha grytekluter på da.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Det hele var egentlig ment som tull, og jeg håper virkelig ingen faktisk prøver seg på trikset mitt  :p

Saken er jo at det går fint å ha en skje i mikrobølgeovnen, så rådet ditt er gjennomførbart.

Du kan visstnok putte hodet inni også (med øynene lukket), det at du blir kokt innvendig er en myte. Årsaken bak det er samme grunn til at maten ofte er kald inni.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så glupt å legge en metallskje i microen..... 

Hold skjeen under varmt vann i stedet.

Du kan ha metall i mikrobølgeovnen, men det er avhengig av formen. Skje går fint. Gaffel tror jeg man skal unngå å putte i "mikro-en".

Kanskje en idé å ha grytekluter på da.

Jeg fikk 10 cm lyn i mikroen av en skje, så det må jeg bestride.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det må ha vært noe annet inni der også? Lå skjeen horisontalt?

Prøvde nettopp med 3 forskjellige skjeer (med forskjellig form og tykkelse). Prøvde en gang på hver side (dvs. totalt 6 forsøk). Konklusjon: Ingen gnister, ingen ulyder, no nothin'. Skjeen luktet litt svidd dog, men inni mikrobølgeovnen luktet det vanlig "mikrobølgeovnlukt".

Skal prøve katta og se om det virker. Sikkert myte det også.

IKKE sett dyr inni mikrobølgeovnen, seriøst! :p

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du slask, og skal spise frossenpizza: Bruk pappen som tallerk. Mindre oppvask, og fin flate å kutte opp pizzaen på.

Få potetgullposen til å stå av seg selv midt på bordet? Press bunn noen cm opp i posen. før du setter den ned.

Er du klumsete og redd for miste noe du jobber med? Legg det på gulvet. Da kan det ikke falle lenger ned.

Lenke til kommentar

Ja, en kopp med væske som den sto i.

Sikkert der det ligger. EDIT: prøvde med et krus med vann og en skje. Skjedde ingenting.

Er du slask, og skal spise frossenpizza: Bruk pappen som tallerk. Mindre oppvask, og fin flate å kutte opp pizzaen på.

Så lenge du bruker innsiden som tallerken så er det jo ingen problem. Har du pizzaen på utsiden av esken, så vil jeg si det er uhygienisk. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Det må ha vært noe annet inni der også? Lå skjeen horisontalt?

Prøvde nettopp med 3 forskjellige skjeer (med forskjellig form og tykkelse). Prøvde en gang på hver side (dvs. totalt 6 forsøk). Konklusjon: Ingen gnister, ingen ulyder, no nothin'. Skjeen luktet litt svidd dog, men inni mikrobølgeovnen luktet det vanlig "mikrobølgeovnlukt".

Skal prøve katta og se om det virker. Sikkert myte det også.

IKKE sett dyr inni mikrobølgeovnen, seriøst! :p

FAEN NÅ LØPER KATTEN RUNDT OG SKRIKER!!

Lenke til kommentar

Så lenge du bruker innsiden som tallerken så er det jo ingen problem. Har du pizzaen på utsiden av esken, så vil jeg si det er uhygienisk.

Du bruker stekearket du stekte pizzaen på!

Lenke til kommentar

Du bruker stekearket du stekte pizzaen på!

Logisk. Det har jeg gjort selv når jeg tenker meg om.

Enda en lifehack, ikke stek ting i ovnen uten stekepapir (og kjøp pizzapapir, de rullene er noe faens herk). Det hindrer risten og innsiden av ovnen å bli grapsete.

FAEN NÅ LØPER KATTEN RUNDT OG SKRIKER!!

Serr, det er ingen kattastrofe! "Chill! It was just a prank brah".

"Dude, we're filming for a prank dude!"

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...