knottsau Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Har nettopp flyttet, og alltid når jeg vasker klær her (i en annen vaskemaskin enn der jeg bodde sist) så blir klærne veldig statiske. Hva kan være grunnen til dette? Endret 18. februar 2016 av knottsau Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Elektriske klær? Mener du statisk? Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Ja, det er vel det det kalles:p Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Det er nok ikke vaskingen men tørkingen som avgjør. Om det er kaldt ute blir tøyet ofte ekstra statisk, eller det oppleves som ekstra statisk. Dette er lett å merke på syntetisk tøy. Selv har jeg en syntetisk badekåpe hvor det gnistrer skikkelig når jeg tar den av, men bare når det er kaldt ute. Synes det er helt fantastisk å ta den av i mørket Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Klærne blir tørket på samme måte som før, hengt opp på tørkestativ i vanlig romtemperatur. Har noen klær som alltid har vært litt statiske, men her blir så og si alle klærne statiske. Til og med klær jeg har hatt lenge som aldri har vært noe som helst statisk, blir utrolig statiske her. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Er vel mye tørrere luft det nye stedet. Kanskje også teppegulv som foråsaker mer statisk elektisitet. Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Er ikke og var ikke teppegulv på noen av stedene. Har vasket klær mange steder i løpet av årene, men har aldri merket noen forskjell utenom her jeg bor nå. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 21. februar 2016 Del Skrevet 21. februar 2016 Bruker du samme vaskepulver og tøymykner/skyllemiddel? Det kan påvirke hvor statiske klærne dine blir. De fleste tøymyknere har antistatisk virkning, dersom du opplever at det er plagsomt at tøyet er statisk vil jeg anbefale å bruke det. Lenke til kommentar
knottsau Skrevet 22. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2016 Har brukt samme vaskemiddel. Tøymykner har jeg egentlig aldri brukt, men skal begynne med det nå, så håper det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå