Skatteflyktning Skrevet 1. august 2017 Del Skrevet 1. august 2017 (endret) Betaler du med bananer så får du aper, ...... tilbyr du makt får du maktsyke. Endret 1. august 2017 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 2. august 2017 Del Skrevet 2. august 2017 Sjølplukk av artikler ifra fordums tid? En artikkel fra i fjor, en artikkel fra 2012 og en fra 2009. Ikke akkurat "fordums tid". "Sjølplukket" bestod i å søke kjøpt på Google og så lime inn lenkene her. Så hva var egentlig poenget med kommentaren din? Akkurat som lærere som har mye igjen å gjøre når undervisningen er ferdig, så skjønner vi vel alle at politikere ikke nødvendigvis har en 8-16 jobb de heller. Klart dette skal kompenseres og klart at vilkårene må være gode for å få ha sjanse til å lokke de beste menneskene inn i de viktigste offentlige posisjonene. Betaler du med bananer så får du aper, samtidig som vi vil fortsette å ha idealister i politikken og ikke folk som er der for penga. Ergo har vi idag en fin (om ikke noe moderat) lønnsmodell for våre folkevalgte. Nei de har ikke en 8-16 jobb, de har en jobb der de har mange måneder med ferie og luksusgoder som "hvermannsen" bare kan drømme om. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Sjølplukk av artikler ifra fordums tid? En artikkel fra i fjor, en artikkel fra 2012 og en fra 2009. Ikke akkurat "fordums tid". "Sjølplukket" bestod i å søke kjøpt på Google og så lime inn lenkene her. Så hva var egentlig poenget med kommentaren din? Akkurat som lærere som har mye igjen å gjøre når undervisningen er ferdig, så skjønner vi vel alle at politikere ikke nødvendigvis har en 8-16 jobb de heller. Klart dette skal kompenseres og klart at vilkårene må være gode for å få ha sjanse til å lokke de beste menneskene inn i de viktigste offentlige posisjonene. Betaler du med bananer så får du aper, samtidig som vi vil fortsette å ha idealister i politikken og ikke folk som er der for penga. Ergo har vi idag en fin (om ikke noe moderat) lønnsmodell for våre folkevalgte. Nei de har ikke en 8-16 jobb, de har en jobb der de har mange måneder med ferie og luksusgoder som "hvermannsen" bare kan drømme om. Poenget er vel at slike beskyldninger burde bunne i ferskvare, hvis ikke så syntes jeg det skal komme klart fram at dette er gammal moro dratt opp nok en gang for å underbygge sitt foreldede poeng. Og "hvermansen" ligger nok sikkert og drømmer om å bli hatet på slik som politikerne våre, selvfølgelig da med de tilhørende ukentlige trusler mot seg og sin familie og med lønnsvilkår som en snekker. Nå i valgkampen så tror jeg det er få nordmenn som jobber hardere og samtidig får mindre på lønnslippen enn hva tilfellet er med våre folkevalgte. Så all ære til dem og det helt uavhengig av parti. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Poenget er vel at slike beskyldninger burde bunne i ferskvare, hvis ikke så syntes jeg det skal komme klart fram at dette er gammal moro dratt opp nok en gang for å underbygge sitt foreldede poeng. Hvorfor det? Har politikerne fått færre goder siden 2009, 2012 og 2016? Og "hvermansen" ligger nok sikkert og drømmer om å bli hatet på slik som politikerne våre, selvfølgelig da med de tilhørende ukentlige trusler mot seg og sin familie og med lønnsvilkår som en snekker. Nå i valgkampen så tror jeg det er få nordmenn som jobber hardere og samtidig får mindre på lønnslippen enn hva tilfellet er med våre folkevalgte. Så all ære til dem og det helt uavhengig av parti. Usikker på om dette var et argument, eller hva det skal være for noe. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Poenget er vel at slike beskyldninger burde bunne i ferskvare, hvis ikke så syntes jeg det skal komme klart fram at dette er gammal moro dratt opp nok en gang for å underbygge sitt foreldede poeng. Hvorfor det? Har politikerne fått færre goder siden 2009, 2012 og 2016? Og "hvermansen" ligger nok sikkert og drømmer om å bli hatet på slik som politikerne våre, selvfølgelig da med de tilhørende ukentlige trusler mot seg og sin familie og med lønnsvilkår som en snekker. Nå i valgkampen så tror jeg det er få nordmenn som jobber hardere og samtidig får mindre på lønnslippen enn hva tilfellet er med våre folkevalgte. Så all ære til dem og det helt uavhengig av parti. Usikker på om dette var et argument, eller hva det skal være for noe. Det var en poengtering om at dette yrket er like krevende som det er underbetalt. Men for all del, politikere flest er heldigvis idealister og dermed fornøyd med det lille de får noe vi skal være veldig glade for alle mann. 1 Lenke til kommentar
keelling Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Å hvorfor betale for å bli jugd til. Føles litt totallitært. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Det var en poengtering om at dette yrket er like krevende som det er underbetalt. Men for all del, politikere flest er heldigvis idealister og dermed fornøyd med det lille de får noe vi skal være veldig glade for alle mann. Underbetalt å være politiker? Politikere er idealistisk? Ok nå begynner jeg å lure på om vi i det hele tatt bor i samme land. Enten det eller så har vi helt forskjellig oppfatning av "godt betalt" og "idealistisk". Men for all del, bare fortsett å tro at politikerne er idealistiske og vil vårt beste du; hvem er jeg til å rokke ved verdensbildet ditt. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Det var en poengtering om at dette yrket er like krevende som det er underbetalt. Men for all del, politikere flest er heldigvis idealister og dermed fornøyd med det lille de får noe vi skal være veldig glade for alle mann. Underbetalt å være politiker? Politikere er idealistisk? Ok nå begynner jeg å lure på om vi i det hele tatt bor i samme land. Enten det eller så har vi helt forskjellig oppfatning av "godt betalt" og "idealistisk". Men for all del, bare fortsett å tro at politikerne er idealistiske og vil vårt beste du; hvem er jeg til å rokke ved verdensbildet ditt. Fra 1. mai 2017 er årlig fast godtgjørelse for stortingsrepresentantene kr 928 602 per år. Med tanke på ansvaret som følger en folkevalgt så syntes jeg ikke dette er overdådig, personlig skulle jeg hatt godt betalt for å få en mikrofon i trynet i tide og utide og måtte fekte vekk liberalister og politiske motstandere dagen lang. Dette samtidig som man skal ha kunnskapen til å kunne ta de riktige beslutningene og drive landet framover. Så at denne jobben er så uviktig og lett at man i dine øyne skal betales med bananer faller på sin egen urimelighet, vi må selvfølgelig passe på at vi ikke mister de beste til privat sektor på grunnlag av svake lønnsvilkår i det offentlige. Idealisme tar oss ett stykke her men ingenting kommer som kjent gratis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Fra 1. mai 2017 er årlig fast godtgjørelse for stortingsrepresentantene kr 928 602 per år. Jeg ser deg og høyner med denne: Se politikernes frynsegoder. Med tanke på ansvaret som følger en folkevalgt så syntes jeg ikke dette er overdådig, personlig skulle jeg hatt godt betalt for å få en mikrofon i trynet i tide og utide og måtte fekte vekk liberalister og politiske motstandere dagen lang. "Fekte vekk..." ? Er det et argument? Dette samtidig som man skal ha kunnskapen til å kunne ta de riktige beslutningene og drive landet framover. Så at denne jobben er så uviktig og lett at man i dine øyne skal betales med bananer faller på sin egen urimelighet, vi må selvfølgelig passe på at vi ikke mister de beste til privat sektor på grunnlag av svake lønnsvilkår i det offentlige. Idealisme tar oss ett stykke her men ingenting kommer som kjent gratis. Kunnskaper ja, er det derfor politikerne må leie inn private konsulenter for enorme summer hvert år? Hvis du synes over 900 000 i året pluss masse frynsegoder (gullpensjon++) er dårlige lønnsvilkår, vel da tror jeg du lever i en helt annen verden enn den gjennomsnittlige lønnsmottaker. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Fra 1. mai 2017 er årlig fast godtgjørelse for stortingsrepresentantene kr 928 602 per år. Jeg ser deg og høyner med denne: Se politikernes frynsegoder. Med tanke på ansvaret som følger en folkevalgt så syntes jeg ikke dette er overdådig, personlig skulle jeg hatt godt betalt for å få en mikrofon i trynet i tide og utide og måtte fekte vekk liberalister og politiske motstandere dagen lang. "Fekte vekk..." ? Er det et argument? Dette samtidig som man skal ha kunnskapen til å kunne ta de riktige beslutningene og drive landet framover. Så at denne jobben er så uviktig og lett at man i dine øyne skal betales med bananer faller på sin egen urimelighet, vi må selvfølgelig passe på at vi ikke mister de beste til privat sektor på grunnlag av svake lønnsvilkår i det offentlige. Idealisme tar oss ett stykke her men ingenting kommer som kjent gratis. Kunnskaper ja, er det derfor politikerne må leie inn private konsulenter for enorme summer hvert år? Hvis du synes over 900 000 i året pluss masse frynsegoder (gullpensjon++) er dårlige lønnsvilkår, vel da tror jeg du lever i en helt annen verden enn den gjennomsnittlige lønnsmottaker. Vel, det er nettopp hva de gjør også, altså lever i en helt annen og langt mer krevende verden enn en vanlig lønnsmottaker. At dette er dårlige lønnsvilkår var forøvrig dine ord, jeg har argumentert for at de får som fortjent, ikke at de får for lite. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Vel, det er nettopp hva de gjør også, altså lever i en helt annen og langt mer krevende verden enn en vanlig lønnsmottaker. Tja. At dette er dårlige lønnsvilkår var forøvrig dine ord, jeg har argumentert for at de får som fortjent, ikke at de får for lite. Litt kort hukommelse? Det var en poengtering om at dette yrket er like krevende som det er underbetalt. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Vel, det er nettopp hva de gjør også, altså lever i en helt annen og langt mer krevende verden enn en vanlig lønnsmottaker. Tja. At dette er dårlige lønnsvilkår var forøvrig dine ord, jeg har argumentert for at de får som fortjent, ikke at de får for lite. Litt kort hukommelse? Det var en poengtering om at dette yrket er like krevende som det er underbetalt. Det var før jeg visste at de hadde økt Stortingsrepresentantenes lønnsvilkår i mai i år, nå ser det hele mer rimelig ut og våre kjære folkevalgte er altså ikke lenger underbetalt og får nå som fortjent. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Kva har denne diskusjonen om inntektene til stortingsrepresentantane med lisensavgifta å gjere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Kva har denne diskusjonen om inntektene til stortingsrepresentantane med lisensavgifta å gjere? Overhodet ingenting? Avsporingen startet vel sånn ca her. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) hehe, når liberalister melder seg inn, glir gjerne diskusjonen litt ut Endret 9. august 2017 av Thoto79 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) hehe, når liberalister melder seg inn, glir gjerne diskusjonen litt ut Ad hominem og/eller appeal to emotion. Evt så er du en liberalist selv. Endret 9. august 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 hehe, når liberalister melder seg inn, glir gjerne diskusjonen litt ut Ad hominem og/eller appeal to emotion. Evt så er du en liberalist selv. Så å kritisere en politisk ideologi slik som liberalisme er ad-hominem? Litt for sart for ditt eget beste igjen her nu? Og ikke angripe posteren annenhver gang det postes men derimot innholdet i posten vil gjøre underverker for dine videre diskusjoner her inne, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) Så å kritisere en politisk ideologi slik som liberalisme er ad-hominem? Litt for sart for ditt eget beste igjen her nu? Nei, å komme med kommentarer av typen "liberalistene som melder seg inn, glir gjerne diskusjonen litt ut" er ad hominem; evt appeal to emotion. Det tilføyer ingenting til diskusjonen annen enn at det provoserer. Og ikke angripe posteren annenhver gang det postes men derimot innholdet i posten vil gjøre underverker for dine videre diskusjoner her inne, Dette er bare tu quoque: You avoided having to engage with criticism by turning it back on the accuser - you answered criticism with criticism. Endret 9. august 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Så å kritisere en politisk ideologi slik som liberalisme er ad-hominem? Litt for sart for ditt eget beste igjen her nu? Nei, å komme med kommentarer av typen "liberalistene som melder seg inn, glir gjerne diskusjonen litt ut" er ad hominem; evt appeal to emotion. Det tilføyer ingenting til diskusjonen annen enn at det provoserer. Og ikke angripe posteren annenhver gang det postes men derimot innholdet i posten vil gjøre underverker for dine videre diskusjoner her inne, Dette er bare tu quoque: You avoided having to engage with criticism by turning it back on the accuser - you answered criticism with criticism. *Ad-hominem igjen der gitt. Som du skjønner så er ikke det spillet her kun liberalister forunt, det greieste er vel at begge parter slutter med slikt vås og heller svare i henhold til forrige post. Evnt velge seg ett politisk standpunkt som gjør det mulig å svare for seg uten disse meningsløse rundene her hver eneste gang dere blir svar skyldig. Vel vel, du får ha takk for krangelen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 (endret) ...Vel vel, du får ha takk for krangelen Like så, like lite givende som alltid. Endret 9. august 2017 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå