Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg kjørte 3Dmark 2003 nå, rett etter formatering. Jeg hadde også fått taki en ny prossesor til dette, så jeg håpet på en litt bra score. Mine specs er følgende:

 

P4 2.66GHz

Shuttle SB51G (I845GE chipset)

512MB DDR ram (PC2100)

Sapphite Radeon 9700 non pro (klokket til 330MHz kun på GPU, pga. mangel på "pro bios")

Catalyst 3.6 driver

 

Med dette oppsettet får jeg ca. 3700 poeng, noe jeg syns er ganske lite i forrhold til hva jeg klarte med nesten samme maskin vare, bare svakere CPU og hovedkort!

 

Da jeg kjørte SAmme greiene utennom CPU og hovedkortet, som da var en 1.6 [email protected] og et Asus P4B266-E, så klarte jeg å få litt over 5000 poeng...

 

Så jeg syns det er litt rart!

 

Har dere forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!

 

Jeg kjørte 3Dmark 2003 nå, rett etter formatering. Jeg hadde også fått taki en ny prossesor til dette, så jeg håpet på en litt bra score. Mine specs er følgende:

 

P4 2.66GHz

Shuttle SB51G (I845GE chipset)

512MB DDR ram (PC2100)

Sapphite Radeon 9700 non pro (klokket til 330MHz kun på GPU, pga. mangel på "pro bios")

Catalyst 3.6 driver

 

Med dette oppsettet får jeg ca. 3700 poeng, noe jeg syns er ganske lite i forrhold til hva jeg klarte med nesten samme maskin vare, bare svakere CPU og hovedkort!

 

Da jeg kjørte SAmme greiene utennom CPU og hovedkortet, som da var en 1.6 [email protected] og et Asus P4B266-E, så klarte jeg å få litt over 5000 poeng...

 

Så jeg syns det er litt rart!

 

Har dere forslag til hva jeg kan gjøre?

Har du lagt inn chipsetdrivere? Intel Application Accelerator?

Lenke til kommentar

Intel Application accelrator har jeg lagt inn, Chipsett driverene også...

 

Men jeg har kansje på følelsen av at det kan ligge noe i BIOS på hovedkortet og noe i innstillingene til skjermkortet i Ati Control panel...Men vet ikke helt hva jeg skal se på? Kansje noen innstillinger i Powerstrip også? (utennom klokkinga)

Lenke til kommentar

Sånn!

 

Nå har jeg kjørt 3Dmark 2001 build 330 Second edition og her er scoren min:

 

http://www.bjaaland.net/hw.no/3dmark2k1se.jpg

 

Må si meg temmelig fornøyd med den, men jeg er sikker på at jeg kan få mer om jeg setter i den rambrikka jeg tokk ut i stad, for jeg kjørte testen med kun 256 MB ram. Jeg hadde også en del programmer oppe...Antivirus osv... dessuten får jeg klokket CPU til 3.0 GHz om jeg vil, da uten lyd...

 

Så jeg får vell være fornøyd med resultatet der eller?

 

(ps. jeg gjort noe i BIOS-enda)

Lenke til kommentar

Er det med AA og AF på "Application Preference" og resten på "Performance"?

 

Scoren virker grei den, er ca 100 poeng mer enn hva jeg greier med uklokket skjermkort (9500pro) og cpu på 200x10, med "clean" W2K, Dx8.1, cat 3.5 og litt tweaking.

 

PS: Er greit med en compare URL, da er det mulig å se hva du fikk på de forskjellige testene. ;)

Lenke til kommentar

Ikke no gæli med den scoren, nei. :)

 

Men du må få klokket det skjermkortet litt! :mrgreen:

Slår deg i samtlige tester utenom nature (og den har jeg slått tidligere, når kortet mitt var helt friskt, noe det desverre ikke er lenger) med mitt pinglete 9500pro, du burde ihvertfall klare å slå meg i dragothic.

 

Men du bryr deg kanskje ikke så mye om slikt (som jeg gjør), ikke noe i veien med systemet ditt i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...