Anoo Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hei. Er det noen som veit om noen teorier som rent handler om demotivasjon? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Det er vel litt selvmotsigende. Hvordan skal du klare å bygge opp en lønnsom arbeidsplass dersom demotivasjon skal få være en styrende teori? Trur heller du bør søke i sub-kulturer og rusmiljøer etter slike teorier. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hvorfor skulle det være selvmotsigende? Og hvem har sagt at demotivasjon er styrende, bare fordi det forekommer? Og hvorfor i all verden skal det attribueres til rusmiljøer? Ta deg en bolle. Det vil alltid finnes personer som enten periodevis eller kronisk er demotiverte på jobb. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Hvorfor skulle det være selvmotsigende? Og hvem har sagt at demotivasjon er styrende, bare fordi det forekommer? Og hvorfor i all verden skal det attribueres til rusmiljøer? Ta deg en bolle. Det vil alltid finnes personer som enten periodevis eller kronisk er demotiverte på jobb. OK, jeg tolker dithen at du mener jeg tar feil. Kan du da vise til en eksisterende "teori om demotivasjon på arbeidsplassen" ? Jeg klarer nemlig ikke å finne noen. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Du burde tolke det dithen at jeg mener du tar feil i å tro at demotivasjon er styrende bare fordi det eksisterer. Hvorvidt det finnes teorier om det har jeg ikke undersøkt, men jeg ser ikke hvorfor eksistensen av teorier skal måtte være selvmotsigende. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 (endret) Det finnes jo masse teorier i pedagogikken om motivasjon. Indirekte så kan man vel si at mange av disse samtidig også handler om demotivasjon. Noen av disse tar jo faktisk utgangspunkt i en beskrivelse av hva demotiasjon er og hvordan demotivasjon oppstår, og hvordan man så gjør dette om til motivasjon. Endret 20. februar 2016 av arne22 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Som nevnt ovenfor finnes det flere eksempler på teorier innenfor pedagogikk som tar for seg motivasjon. Eksempelvis Banduras motivasjonsteori. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Kort oppsummert. Dårlig motivasjon skapes gjennom dårlige forbilder. Rett? https://frok1spiren.wordpress.com/2013/10/02/albert-bandura-sin-observasjonsteori-en-modell-for-modell-laereren-2/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå