AfterGlow Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Brukere likte dårlig den eksklusive Tidal-lanseringen og kastet seg over piratversjonen.Kanye West la ut sitt nye album kun på Tidal – ble «straffet» av piratene Lenke til kommentar
Populært innlegg Selvin Skrevet 18. februar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 18. februar 2016 Fortjent. Rett og slett. 12 Lenke til kommentar
Wonderchin0 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 "Grunnen er at Tidal av mange oppfattes som et bedre alternativ enn Spotify fordi den ikke tilbyr gratisabonnement, samt et eget abonnement som gir musikk i CD-kvalitet til dobbel pris." Det første blir vel sett på som positivt av artistene, mens det andre mest av forbrukerne. Er du ikke enig? Høres litt rart ut når ordet "mange" blir brukt, når det ikke er noe gratis alternativ. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hvordan kan noen bli "straffet" av musikkpirater? I ørten år har jeg fått høre at musikkpiratering ikke går ut over noen. 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 "Grunnen er at Tidal av mange oppfattes som et bedre alternativ enn Spotify fordi den ikke tilbyr gratisabonnement, samt et eget abonnement som gir musikk i CD-kvalitet til dobbel pris." Det første blir vel sett på som positivt av artistene, mens det andre mest av forbrukerne. Er du ikke enig? Høres litt rart ut når ordet "mange" blir brukt, når det ikke er noe gratis alternativ. Mange av artistene ja. Les hele avsnittet. Og dobbel pris for cd kvalitet er mer penger for artistene. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Om folk ikke legger ut albumene sine på strømmetjenester, eller driver med "eksklusive avtaler", så sier det seg selv at de vil bli piratkopiert mer. 3 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Taktisk smart av artisten, nå får han masse gratis oppmerksomhet når han til slutt "legger seg flat" og gjør platen tilgjengelig i alle andre kanaler. Smart! 1 Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hadde vært mye bedre å "straffe" han med å gi bæng i hele fyren. 8 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hvordan kan noen bli "straffet" av musikkpirater? I ørten år har jeg fått høre at musikkpiratering ikke går ut over noen. Spotify brukere hadde ikke startet ett abonnement hos Tidal for platen, så han har ikke tapt noe inntekt der. Han har derimot tapt inntekt på ikke å gjøre den tilgjengelig på Spotify. 1 Lenke til kommentar
HFalch Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hadde vært mye bedre å "straffe" han med å gi bæng i hele fyren. Tenkte i grunnen akkurat det samme. Å lage blest om det nye albumet, om så ved utstrakt piratkopiering, er jo bare masse gratis PR. Straffet? Toppen av ironi er jo at denne artikkelen i seg selv er en del av den gratis reklamen Kanye får nå. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Kan ikke si jeg er plaget av eksklusive avtaler eller fravær i strømmetjenester. Det er så enkelt som at de få album/låter jeg ikke finner på Google Music (som jeg foretrekker)... Vel, de eksisterer åpenbart ikke. Det er nok av annen musikk å høre. 1 Lenke til kommentar
DoZirii Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Fortjent, klarer ikke trynet på fyren 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Dumt trekk av fyren. Nå må folk gå på visse sider for å få fatt i plata. Og der kan det finnes virus og så videre. 2 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hadde vært mye bedre å "straffe" han med å gi bæng i hele fyren. Korrekt. Inntrykket som gis er "Tidal eller piratkopiering", mens det beste alternativet er "hverken eller." Dumt trekk av fyren. Nå må folk gå på visse sider for å få fatt i plata. Og der kan det finnes virus og så videre. Mye virus i barnehager, på kollektivtransport og i kjøpesentre også. *Trekke for gardinene* 4 Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 sikkert mange som skjekker det ut, men jeg har ikke hørt en eneste bra låt fra det siste albumet. 1 Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Er ikke musikken på Spotify, blir den ikke hørt på av meg. Eller, av og til hører jeg på soundcloud når jeg er på jobb men Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Er ikke musikken på Spotify, blir den ikke hørt på av meg. Eller, av og til hører jeg på soundcloud når jeg er på jobb men Samme som jeg tenker, bare at jeg handler musikken min hos Apple Music. Utvalget er uansett såpass stort begge steder at det skal jo litt til å ikke finne noe som passer. De artistene som velger å selge musikken sin i andre butikker må for min del gjerne gjøre det. Men da klarer jeg fint å styre unna og heller velge å høre på noen andre. Etter en stund ser det uansett ut til at de fleste inngår avtale med de butikkene de ikke hadde med seg i starten, så hvis man venter litt kommer nok de artistene man liker til å selge musikken sin gjennom den butikken vi har valgt å handle hos... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Det aller beste er, som allerede nevnt, enten man har Tidal, Spotify eller noe annet tøys. å bare ligge unna den slags skrot. Om alle hadde boikottet gjøken hadde vi sluppet å høre mer fra ham. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Det aller beste er, som allerede nevnt, enten man har Tidal, Spotify eller noe annet tøys. å bare ligge unna den slags skrot... ...??? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Tildels komisk å registrere uttalelsene til Kanye West, hans syn på seg selv som en kunstner etc. Med eierandeler i Tidal så er fokuset ene og alene på inntektssiden. Ellers er jeg motstander mot disse eksklusive avtalene. Det er oss forbrukere det går utover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg