Datasmurfen Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hei, jeg har meldt meg opp til trinn 1 i vekterkurs nå. Det jeg lurer på er om trinn 1 går ut på dato, og dermed må tas på ny? Har også hørt noen snakke om at du må ta trinn 3 innen en periode - mens enkelte andre mener det er en ut-datert regel som er fjernet? Fint om noen som nylig har kjennskap til dette kan uttale seg - da google ikke er til hjelp. Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Nei trinn 1 går ikke ut Trinn 2 og 3 skal dekkes av arbeidsgiver og skal være tatt innen du har jobbet i 6 måneder hos dem, men ikke alle er så nøye med nøyaktig tid Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Vekterkurset vil på en måte gå ut jo, da snart dette punktet blir tatt i bruk: e)bestått regodkjenning hvert 4 år. Kursene er også i en fase nå hvor de skal bli mer intensive og lengre, men det virker ikke som det blir tatt i bruk før tidligst 2017. Endringer er i alle fall på gang rundt alt dette med opplæring / kursene. Det meste er vell forsovet godt forsinket fra før ettersom den nye loven tredde i kraft i 2011 mener jeg. Mer lesing rundt vakt loven: Lov om vaktvirksomhet (vaktvirksomhetsloven) Endret 18. februar 2016 av Bendorama Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Securitas sier iverfall at trinn 1 ikke kommer til å gå ut når du har det Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hvordan det i praksis blir gjenstår og ser, ikke sikkert denne re-sertifiseringen har noe med at kurs går ut eller ei. En får sikkert flere forsøk også, men ved å ikke bestå re-sertifiseringen så vil det jo ha lite å si hvilken vekter trinn man har, jobbe får man uansett ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå