Gå til innhold

Hvorfor slik barnslighet?

Anbefalte innlegg

Quote:

frank_jarle skrev (2002-02-25 09:33):

Jeg har nå vært medlem her på forumet i en god tid. Er det noe jeg virkelig har lagt merketil så er det denne dritt kastingen, hvorfor kan ikke folk oppføre seg seriøse og ikke som en fjorttiss?

Jeg husker godt i gode gamle dager da jeg holdt til på BBS`er (de av dere som er gamle nok vil nok huske hva jeg snakker om), man hadde liksom et annet syn på folk, selv om man skrev noe som var feil så begynnte man ikke med dritt kasting eller å si at personen er "idiot"

Jeg syntes folk burde få litt oppdragelse, er det ingen som har hørt den gyldne regel? "Vær slik mot andre, som du vil at andre skal være mot deg" Har folket helt glemt dette?

Hvis dette skal bli et bra forum, så burde folk rett og slett løfte seg i nakken og oppføre seg der etter.

Jeg tror det hadde blidt mye bedre forum hvis folk oppførte seg på en seriøs måte.

Det burde ikke være slik at man trenger å si "...eller har jeg driti på legga nå" , jeg syntes ikke at det er nødvendig at man må unskylde seg i en melding før man har fått svar. Folk burde kunne lære å korrigere andre folk på en mer seriøs måte.

Jeg vet ikke om det er andre som er enig med meg, men jeg syntes det er alt for mye fjorttiss snakk og oppførsel her.

Jeg vil også rette en storm takk til moddene her på forumet, de gjør sitt beste for at dette skal bli et bra forum, nå er det opp til oss brukere om dette skal skje.

Frankey

Kr.sand

Hei Frank,

Joda, husker enda litt fra den tiden :smile:

Når sant skal sies fantes det jo 'fjortiser' den gangen også, forskjellen er vel helst at nå er det fler av dem og at IT er lettere tilgjengelig for alle. Derfor gjør de seg naturlig nok mer bemerket i dag i forhold til den gangen datamaskinen var forbeholdt oss IT-folk... Jeg husker (fremdeles! :smile:) mange som nå så vidt jeg vet gjør en god jobb som 'voksne' og ikke lenger er 'fjortiser'... (Vi har vel alle vært 'fjortiser' selv om det for min del nettopp har blitt 26 år siden jeg var en, og hukommelsen er ikke lenger hva den var :smile:)

Vi hadde mange flotte debatter på den tiden også, og en av mine hardeste motstandere den gangen var vel kanskje Jostein som nå driver http://www.timotei.no, men selv der går det tregt om dagen...:smile:

Nok om det! I min hukommelse var den tidens 'fjortiser' samtidig også 'humørspredere' som til tross for skarpe utrykk og meninger skapte litt liv, og denslags er på ingen måte skadelig i dag heller om vi tar det for hva det faktisk er... Poenget mitt er at 'fjortiser' alltid vil være 'fjortiser' uten at de mener noe galt med det, og da er det i dag som den gang vi 'voksne' som bør ta styringen, men på en 'voksen' måte, om du skjønner hva jeg mener...

Det verste vi kan gjøre er antageligvis å forsøke å fremstå som om vi alltid har vært eldst og derfor vet best...:smile:

Jeg er overbevist om at dersom jeg/du/dere overser skrivefeil og/eller ev. nye ord som faktisk ofte er akseptert av språkrådet (lønsj, sørvis etc.) og samtidig greier å formidle en visdom som ikke oppnås av alder alene er mye gjort... Selv 'fjortiser' har respekt om de finner noe/noen som er verdt å respektere...:smile:

Ha en fin dag, og takk for anledningen til å mimre litt! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

DrDoogie skrev (2002-03-19 06:59):

Je - ja - jo. Og nei.

Samfunnet er fullt av forskjellige mennesker, og jeg har full forstaelse for at voksne mennesker oppfoerer seg mer "voksent" i sosiale sammenhenger enn barn.

Og omvendt.

Problemet her er vel at de faerreste voksne oppsoeker "roeykehjoernene" paa ungdomsskoler fordi de er interesserte i aa prate med diverse folk der.

Mens her i forumet for man ofte trykket diverse utidige ting opp i fjeset, uten at man kan unngaa det.

Dette kan selvsagt oppleves som et problem, men det er et problem som kan loeses rent teknisk.

Eksempelvis kan man gjoere det slik at hver bruker skal kunne ha mulighet for aa /ignore en annen bruker.

Osv. Etc.

Alternativt kan man anstrenge seg for aa bygge opp litt stoerre toleranse. Alt er mulig.

mvh

Barnslig Drittsekk

Enig med deg, og det kan til og med løses ikke bare teknisk men mellommenneskelig... Ignore kan være greit i en chattekanal hvor 'floods' og andre moderne måter for å få oppmerksomhet kan synes nødvendig i det 'tomme hullet' noen lever i, men dette er ikke nødvendig her...

Toleranse er et svært godt poeng og krever egentlig ikke store anstrengelsene i det hele tatt... Bare at man aksepterer at ikke alle tenker/er som man selv og lar det bli med det... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...