wawawa Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hei En venn av meg reiser til Nordbysentret og skal kjøpe med proteinpulver, karbopulver og multivitaminer til meg. Vet noen hvilke merker som selges på Nordby, og hvilke som er best? Skal forøvrig ha jordbærsmak på prottisen og nøytral på karboen. Mvh Lenke til kommentar
Corey Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Gå inn på bodypower.se så får du alle svar du trenger. Kjøper selv Carnivore fra samme butikk der. 1 Lenke til kommentar
wawawa Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Gå inn på bodypower.se så får du alle svar du trenger. Kjøper selv Carnivore fra samme butikk der. Takk Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Hva skal du egentlig med temmelig næringsløst denaturert ekstra protein som slippes ut i blodbanen alt for raskt og feilregulerer fysiologien din utenfor hva den er designet for ? Kroppen har i millioner av år styrt denne prosessen selv via fordøyelsen helt fint og regulert det best selv. Du kan like greit koke opp noen linser og ris, ha i litt godt krydder og det smaker fortreffelig og gjør akkurat samme nytten og har en meget god proteintilgjengelighet i tillegg til at du får vikige næringsstoffer sammen med det i steden for kunstige kjemiske smaker og fake sukker med klorin eller formaldehyd. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Formaldehyd? Denaturert protein? Joda, jauda sånn går no dagan............. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9714421 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) For noe tull, Etter at aspartam er brutt ned vil metanol passere tarmkanalen --> tømme seg i portvenen som igjen følger systemkretsløpet og når leveren. Leveren bryter dette raskt ned til formaldehyd, faktisk i løpet av noen sekunder. En av grunnene til dette er at vi faktisk produserer formaldehyd selv hver bidige dag, i betydelige større mengder enn fra realistisk inntak av sukkerfri leske og lignende. Formaldehyd er viktig for blant annet DNA. ("Protein-DNA crosslinking").Formaldehyd metaboliseres videre til maursyre som vil i et større opptak enn nedbrytning gi en akkumulering av dette. Maursyre blir "sakte" videre metabolisert til c02 og 02 via to spesifikke enzymer som fungerer som det hastighetregulerende trinnet for denne prosessen, som er avhengig av folat (begrenset tilgang). Maursyre er da den mest potente til å gi toxisk effekt i form av acidose og samtidig hemming av mitokondrienes enzymer til å utføre oksidativ metabolisme. Høres forferdelig skummelt ut, men er ikke realistisk fra kilder som inneholder aspartam. Å jevnlig linke samt stille spørsmål til potensielle negative effekter av å sprøyte store doser aspartam rett inn i hjernen i animalske modeller, dyppe det i petriskål etc er lite overførbart til hva som reelt skjer hos et menneske. Det er rett og slett ikke slik det skjer i human modeller, Vidor. For det er data på høykonsumerne som viser at selv ved store inntak, 50 ganger over hva som er vanlig for en konsumer å innta (200mg/ per kg) så måler man fortsatt ikke hverken maursyre eller formaldehyd i blod. Endret 19. februar 2016 av Dukien Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. februar 2016 Del Skrevet 19. februar 2016 Teknisk sett er jeg helt enig, og takk for at du avklarer. Det settes pris på. Jeg er bare mot å bevisst få i seg dette når det ikke er nødvendig. Folk bestemmer selv hva de vil utsette seg for. Når man er ung lever man gjerne skjødesløst på mange områder, og regningen for det kommer uansett senere i livet. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Der finnes enda ingen holdepunkter for å si at proteinpulver er skadelig i det lange løp. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 (endret) Teknisk sett er jeg helt enig, og takk for at du avklarer. Det settes pris på. Jeg er bare mot å bevisst få i seg dette når det ikke er nødvendig. Folk bestemmer selv hva de vil utsette seg for. Når man er ung lever man gjerne skjødesløst på mange områder, og regningen for det kommer uansett senere i livet. No problemo. Vil tilføye at jeg er enig med hva du generelt sier. Om vi forholder oss til tørstedrikk vil jeg alltid anbefale vann, det handler tross alt om å spre slike verdier. Om valget derimot står mellom sukkerfri og sukkerbrus er det gode nok holdepunkter at et utskifting av sukker for sukkerfri er positivt for folkehelsen. Det har nå også i den siste tiden kommet data på at en ikke spiser mer av å drikke sukkefri brus, sammenlignet mot vann. Kunstig søtning ser ut til å tilfredstiller noe av søtbehovet, Endret 20. februar 2016 av Dukien Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2016 Del Skrevet 20. februar 2016 Ja, kollodialt sølvvann kan sikkert og fungere. Sånn relativt altså.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå