dodo Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Vurderer og grubler på om jeg skal kjøpe Abit NF7-S V2.0 hovedkort og XP2500+ CPU. Nå som jeg antar at det er vanskelig å få kjøpt en 2500 som ikke er låst, er det like mye vits i å kjøpe den da, eller finnes det bedre valg? Og.. kan noen bekrefte at det abit-kortet ikke har raid-kontroller? æsjda. men kan noen anbefale en isåfall? takk Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Abit NF7-S rev 2.0 har raid i s-ata kontrolleren Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Etter det jeg vet så kan de fleste eller alle hovedkort basert på nVidia nForce2 400 nordside brikkesettet "låse opp" multiplikatoren på prosessoren. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Etter det jeg vet så kan de fleste eller alle hovedkort basert på nVidia nForce2 400 nordside brikkesettet "låse opp" multiplikatoren på prosessoren. Ikke på de nye Bartonene som er låst. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) jeg har vudert en slik kombinasjon selv. bør jeg heller gå for throughbread eller? hmz. er det forresten noen hk som låser opp de låste barton prosessorene?? eller skal det komme noen i nærmeste fremtid? Esj redigere skriveleif ffs!! fakk! Endret 19. november 2003 av Dazem Lenke til kommentar
dodo Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 vet ikke om det er så veldig mulig å låse opp barton hvis den først er låst? Noen som har tips om noen steder som kan ha igjen av de gamle ulåste 2500+? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 n00b-alert; Hvordan vet du om den er låst eller ikke? Lenke til kommentar
andnet Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 kjøpte nettop abit nf7-s v2.0 + amd xp2500+ på komplett.no mp`n min er ikke låst, kunne vertfall stille på den Lenke til kommentar
dodo Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 kjøpte nettop abit nf7-s v2.0 + amd xp2500+ på komplett.nomp`n min er ikke låst, kunne vertfall stille på den wee *bestille med en gang* Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 kjøpte nettop abit nf7-s v2.0 + amd xp2500+ på komplett.nomp`n min er ikke låst, kunne vertfall stille på den wee *bestille med en gang* mase på om å få det i gave... *wee* Lenke til kommentar
DevN Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Hmmm, tar bare et raskt spørsmål her, siden denne passer utmerket for meg. Har Abit NF7-S V2.0 + AMD Athlon XP2500+. Egner seg vel til overklokking meget bra? Er vel ikke fare for at noen komponenter blir defekt av overklokking til f.eks. 3200+? Altså, blir komponenter dårligere og dårligere etterhvert, raskere enn det ville gått med standarde hastigheter? Har nettopp kjøpt SLK-947U + Smart Case Fan 2 + 2 papst vifter og en northbridge greie. Men ikke for å gå inn på det, SLK-en og Fan-en skulle vel egne seg bra og sørge for at hvertfall ikke CPU skal bli defekt? Endret 20. november 2003 av zalo Lenke til kommentar
Bobbers74 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har nettopp kjøpt Amd Athlon XP2600 (Barton). Barton er absolutt å anbefale foran Thoroughbred, mener jeg. Abit NF7-s V2.0 hovedkortet er glimrende. Husk å innstaller nyeste bios for hovedkortet. Bios finner du på http://www.abit.com.tw/ Ingen problem med å endre multiplier. Klarte å sette den opp fra 11,5 (default) til 13.0. Høyere multiplier går dårlig. Noen som har klart mere ?. :ide: /Kenneth Lenke til kommentar
dodo Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 noen som har noen tips til kjøling? hvor mange kabinettvifter trenger en for å tyne litt? og holder en Thermaltake Extreme Volcano 12 til cpuen? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Den hadde da vel en del støy så vidt jeg vet? Ville uansett gått for en SLK-947U og en Smart Case Fan 2, selv om jeg allerede har det. Bare litt problemer med å montere dette. Og hvor i all verden skal jeg gjøre av "sensoren", den som tar tempen? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hmmm Smart Case Fan 2 bråkte en del den da... Men men, venner seg sikkert til det. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 min mp går til 20 eller 22 tror jeg... hk'et låser den jo opp... kjøpte vel for 4-5 uker siden fra mpx. fikk delene 2-3 dager etterpå :-) Lenke til kommentar
DevN Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hmmm, samme her. Mpx.no er de eneste som har klart å fått det raskt fram hit... Men de bruker vel i grunnen samme metode som komplett.no o.l.? Rart i så fall! Lenke til kommentar
dodo Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 hovedkortet låser det vel ikke opp hvis den er låst? har bestilt fra komplett nå, og er egentlig ganske pesimistisk i forhold til å få en ulåst en:p menmen vi får se *krysse fingre* Lenke til kommentar
ecco Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Komplett og MPX ligger i samme lagerbygg her i sandefjord. De bruker samme postmuligheter. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Komplett og MPX ligger i samme lagerbygg her i sandefjord.De bruker samme postmuligheter. Det er vel fult mulig. Men Komplett har alltid brukt en uke på å levere til meg. Mens mpx bare har brukt 2-4 dager. Men nekter ikke for at det bare er tilfeldigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå