Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tidspunkt for å selge leilighet?

Anbefalte innlegg

Vurderer å selge leiligheten min i år, men lurer på når det er lurt og selge den mtp. tidspunkt.

Målgruppen er nok studenter med foreldrehjelp, da leiligheten er liten, sentrumsnær og med god nærhet til flere av skolene i oslo. Vil det da være hensiktsmessig å selge den før sommeren, i sommeren eller etter sommeren når folk har fått svar på om de kommer inn på skole?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt hipp som happ egentlig, tenker jeg. Det blir nok mer press etter sommeren, men det er bare å sette prisen en del høyere enn takst og heller redusere den litt mot høsten og håpe på en budrunde.

Etter det jeg vet så er det ikke ulovlig å legge ut en bolig for den prisen man vil.

Lenke til kommentar

jeg hadde ikke tenkt å selge den privat, vil uansett benyttet meg av megler, men meg bekjent så er det faktisk en lov mot prissetting som er villedende - og jeg tror denne også omfatter boligsalg, var en stor sak om dette for ikke så altfor lenge siden.

Men tror jeg kanskje venter til Juli/august, tenker som du nevner at presset blir høyere, skoleplassene publiseres og folk står uten bolig

Lenke til kommentar

Megler er lurt uansett :) Tror det skal ganske mye til for å sette en villedende pris. Det handler jo om hvordan man presenterer det man skal selge egentlig. Nå tenker jeg ikke på at den har en takst på f.eks. 1 million så setter du den for salg for 3-4. Er taksten 1 million så kan du sette den for 1.5-1.7 for eksempel, et "makspunkt" du hadde fått ved en relativt hard budrunde.

Beste er uansett å vente til skoleplassene er i boks og folk virkelig trenger bolig, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Mye av prisene i Oslo er jo uansett ganske så villende når boliger i enkelte områder "alltid" går over takst. 

Du må huske på at det uansett tar litt tid å kjøpe en bolig. Der er jo ikke slik at man får svar fra Samordna opptak 15. juli, går på visning dagen etter og flytter inn etter to uker. Mange studenter leier nok i mellomtiden før de kjøper bolig. 

Lenke til kommentar

Å sette prisantydning 70% over takst er ren idioti. Ingen kommer til å gidde å komme på visning.

Det er nok av boliger i Oslo som går 70% over takst så det er vel en mer ærlig pris enn de fleste andre setter :p

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...