Westad9 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) hei Jeg vurderer å kjøpe en Opel manta1971 modell, som en gang på 1980 tallet fikk ny Volvo motor. Bilen er ikke godkjent med den nye motoren, men bygd etter 1980 henskrifter for å få den registrert. Er det noen som har erfaring med å regge med uoriginal motor? Takk på forhånd? Endret 17. februar 2016 av Westad9 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Er det en utenlandsk bil som ikke har blitt registrert i norge før, eller er det norskreg. bil ? Lenke til kommentar
Westad9 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Den har vært regga i Norge før men ikke med Volvo motoren Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 http://www.tv2.no/a/4179988 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Ok, hadde en liggende sak når jeg skulle registrere en ascona b med en motor fra en rekord. Da hadde opel forhandleren papirer på dette som man kunne kjøpe fra de så man kunne enkelt godkjenne det på biltilsynet. Men det blir litt vanskeligere siden det er volvo motor, da vil du nok trenge papirer på den spesifikke motoren som dokumenterer hvor mye effekt den har, og da må det tilfredsstile kravet i henhold til bremser osv.. Det blir kanskje lettere å få det godkjent om du setter i en annen opel motor i som opel forhandleren kan gi dokumentasjon på, men ikke gi opp, hør med folk på opelregisteret eller ta en prat med teknisk avd. på vegvesen og hør hvilke muligheter du har. Endret 17. februar 2016 av Iceman22 Lenke til kommentar
Westad9 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Jeg har hørt på opelportalen men virker helt død, men takker for gode svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå