Gå til innhold

Kva er logikken i Jesus sin død på krosset og tilgivelse i Kristendomen?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Jesus gav sitt eget fullkomme liv for å kjøpe tilbake det Adam hadde forspilt.

fra enn allmektig gud, som bare kunne tilgitt oss uten videre, men det MÅ liksom flyte blod for denne guden, har du langt merke til det?

Ikke alltid. Det skjedde noe med oss for noen år siden. Uten at jeg og min samboer hadde hatt noen form for seksuell omgang, så ble hun faktisk gravid. Da gikk det opp for meg hvor fantastisk dette var og hvilken allmektig gave som var gitt oss. Min samboer var ikke noe særlig troende før denne hendelsen, men etter hun kom å fortalte den fantastiske nyheten, opplevde dette med sin egen kropp og mottatt denne vidunderlige gaven finnes hun ikke tvilende lenger.

Før var det slik at min samboer valgte andre ting i stedet for å bli med i kirken. Nå blir hun med hver søndag. Selv reiser jeg endel Oslo-Trondheim, om jeg er vekke i 14 dager går hun og barnet til messe. Dette som har hendt har virkelig samlet og knyttet oss, på en helt ubeskrivelig måte. Jeg takker ham hver eneste dag.

Så dette tror du på? Du har ikke vert inne på tanken om at hun kan ha hatt seg med noen andre enn deg? Men jeg går utifra at du troller :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fra enn allmektig gud, som bare kunne tilgitt oss uten videre, men det MÅ liksom flyte blod for denne guden, har du langt merke til det?

Ikke alltid. Det skjedde noe med oss for noen år siden. Uten at jeg og min samboer hadde hatt noen form for seksuell omgang, så ble hun faktisk gravid. Da gikk det opp for meg hvor fantastisk dette var og hvilken allmektig gave som var gitt oss. Min samboer var ikke noe særlig troende før denne hendelsen, men etter hun kom å fortalte den fantastiske nyheten, opplevde dette med sin egen kropp og mottatt denne vidunderlige gaven finnes hun ikke tvilende lenger.

Før var det slik at min samboer valgte andre ting i stedet for å bli med i kirken. Nå blir hun med hver søndag. Selv reiser jeg endel Oslo-Trondheim, om jeg er vekke i 14 dager går hun og barnet til messe. Dette som har hendt har virkelig samlet og knyttet oss, på en helt ubeskrivelig måte. Jeg takker ham hver eneste dag.

Så dette tror du på? Du har ikke vert inne på tanken om at hun kan ha hatt seg med noen andre enn deg? Men jeg går utifra at du troller :)

Det har jo selvfølgelig ikke skjedd. Men sett med kristne øyne kan en vel ikke gjøre annet enn å tro på noe slikt? Det er jo slikt det skrives om i bibelen? 

Lenke til kommentar

Hva i all verden får deg til å tro at RWS sin beskrivelse av Gud er riktig og Jesus beskrivelse er feil ?

Det som får meg til å tro på RWS sin beskrivelse aGud er å se litt i bibelen og deretter tenke selv.

5Mos 13,6 Dødsstraff ved steining for å dyrke andre guder

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

Og som sagt så er jo budskapet "tro på meg eller brenn i helvete til evig tid"

Er dette en god gud? Du må gjerne TENKE LITT SELV føt du kommenterer, og ikke bare komentere med autopiloten på.

Hva i all verden får deg til å tro at Moses sin beskrivelse av Gud er riktig og Jesus beskrivelse er feil ?

Du besvarer alle spørsmål du får med å bare stille et nytt spørsmål ..

Som du ikke besvarer ? Hverken Moses eller RWS har sett Gud, Jesus Kristus derimot har sett Gud og kjenner ham.

Jesus er "Gud" i følge bibelen. Det ville vært rart om "Gud" ikke kjente seg selv.

Johannes 10,30. ”Jeg og Faderen er ett”.

Lenke til kommentar

Hva i all verden får deg til å tro at RWS sin beskrivelse av Gud er riktig og Jesus beskrivelse er feil ?

Det som får meg til å tro på RWS sin beskrivelse aGud er å se litt i bibelen og deretter tenke selv.

Er dette en god gud? Du må gjerne TENKE LITT SELV føt du kommenterer, og ikke bare komentere med autopiloten på.

Hva i all verden får deg til å tro at Moses sin beskrivelse av Gud er riktig og Jesus beskrivelse er feil ?

Som du ikke besvarer ? Hverken Moses eller RWS har sett Gud, Jesus Kristus derimot har sett Gud og kjenner ham.

Jesus er "Gud" i følge bibelen. Det ville vært rart om "Gud" ikke kjente seg selv.

Er Jesus Kristus den samme som Gud ?

Joh 17:3 : ( Jesus sa i bønn til sin Far ) Dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud og ham du har utsendt, Jesus Kristus.

Legg merke til at Jesus ikke omtalte seg selv, men sin Far i Himmelen som den eneste sanne Gud

Lenke til kommentar

Når du ser deg omkring på jorden og legger merke til sykdom, urettferdighet, kriminalitet, hat og krig, vil du kanskje finne det vanskelig å få alt dette til å harmonere med den tanke at det finnes en høyere makt som styrer universet. Du sier kanskje: Hvis jeg var skaperen ville jeg gjøre noe med forholdene nå. Mange viser at de føler det på denne måten når de spør: Hvorfor gjør ikke Jehova Gud noe. Bryr Gud seg i det hele tatt om oss. Men sett at du var mektig nok til straks å sette en stopper for alt som skaper problemer og vanskeligheter. Ville det gjøre folk lykkelig. Du må da foreta gjennomgripende forandringer i alle systemer og institusjoner i denne verden, ja, du måtte sørge for en total forandringer med hensyn til den måten verden fungerer på. Det ville kreve drastiske forandringer i forbindelse med hver enkelts planer og levemåte. Ville slike påtvungne forandringer bli hilst velkommen av alle. Neppe. folk ønsker ikke å bli tvunget til å følge en bestemt levemåte. Nei, de ønsker selv å bestemme hvordan de skal innrette sitt liv.

For at folk skal kunne leve sammen i fred og lykke, må det finne sted en forandring i deres sinn og hjerte. En slik forandring kan ikke komme i stand bare ved at det blir gjort bruk av makt og myndighet. Å være fullstendig dominert av andre kan ikke bringe lykke. Folk må være villige til å forandre seg. Gud som skapte menneskene vet at denne følelsen er dypt rotfestet hos dem. Han skapte dem i sitt bilde noe som innbefatter at de har et stort mål av frihet og rett til selv å treffe avgjørelser ( 1.Mos 1:27 ) Gud kunne ha skapt menneskene som roboter, slik at de ikke kunne handle galt. men han gjorde ikke det. De blir heller ikke ledet av et instinkt slik som dyrene. Gud skapte dem med en egen, fri vilje og et ønske om å handle fritt. Derfor verner menneskene noen ganger mer om friheten enn om livet. Men for at alle skal kunne følge en forstandig handlemåte når de gjør bruk av sin frie vilje, har Gud gitt dem veiledning i form av en samvittighet og vise råd og instrukser. Men Gud er ikke diktatorisk. Han tvinger ikke folk til å følge den handlemåte han anbefaler. Vi bør virkelig å være takknemlige for at han behandler oss på en slik vis måte. ( Rom 2:4 ) 2.Peter 3:15 )

Mange mener at hvis de innrømmer at Gud er til og anerkjenner hans styre, vil det bli vanskelig for dem å bruke sin frie vilje. De foretrekker derfor menneskenes styre selv om det også fører med seg visse restriksjoner og vanskeligheter. De foretrekker menneskenes styre framfor Guds styre. Hvorfor gjør de det. Fordi menneskenes styre i stor utstrekning tillater dem å følge en selvisk handlemåte. Det krever ikke at de skal forandre sin personlighet. Menneskenes styre krever ikke at de skal bringe sitt liv i harmoni med det som er fullt ut rettferdig, slik som Guds lov gjør. Hvis noen tviler på at det forholder seg slik, kan han bare se om han finner virkelig nestekjærlighet blant det store flertall av menneskene og om folk i sin alminnelighet følger rene og opphøyde prinsipper i det daglige liv.

Men selv ikke under menneskelige styreformer har folk vært virkelig tilfreds. Og i vår tid blir folk stadig mer misfornøyd med alle former for menneskelig styre. Dette framgår av de mange offentlige demonstrasjonene mot enkelte av de vedtak regjeringene treffer og de indre uroligheter, revolusjoner og regjeringsskifter som finner sted i mange land verden over. Likevel er det ikke mange mennesker som betrakter Guds styre som det som skal bringe virkelig befrielse.

Noen sier at Gud er død. de mener med andre ord at han ikke er interessert i menneskenes anliggender, at han er likegyldig og ikke har til hensikt å hevde sin myndighet. Det er imidlertid ikke tilfelle. Den enestående omsorg Gud la for dagen ved dannelsen av universet viser at han er sterkt interessert i sine skapninger og spesielt i menneskene som han skapte i sitt bilde. Da Guds sønn Jesus var på jorden, lærte han at troende mennesker skulle be til Jehova Gud: Komme ditt rike, skje din vilje som er i himmelen så og på jorden ( Matt 6:10 ) Han oppfordret menneskene til å se fram til den tid da Gud ubestridt skulle utøve sitt herredømme over jorden. Gud selv talte til noen som tvilte på at han var ilive og var interessert i dem. I ord og gjerning gjorde han det klart for dem at ( Jehova ) lever ( Jeremias 4:2 ) Venter så Gud på at menneskene skal gi avkall på sitt styre og be ham om å være deres eneste hersker. Nei, Nasjonene vil aldri frivillig overgi sitt styre til Gud. Bibelen sier profetisk: Hvorfor larmer hedningene og grunner folkene på det som fåfengt er. Jordens konger reiser seg og fyrstene rådslår sammen mot Jehova og mot hans salvede ( Jesus ). La oss sprenge deres bånd og kaste deres reip ( alle krav og restriksjoner som Guds styre ville bringe ) av oss. ( Salme 2:1-3 ) Jehova sier : Jeg er Alfa og Omega, begynnelsen og enden, den første og den siste. ( Åp 22:13) Ettersom alfa og omega er den første og den siste bokstaven i det greske alfabet, mener Gud at når han begynner på noe, sørger han for at det blir fullført.

Jeg er litt uenig at man trenger å gjøre gjennomgripende forandringer for å gjøre ting bedre. Bare se på Hitler for eksempel, hvor mye skade han klarte å gjøre å egenhånd. Hvis Gud hadde hatt makten til å gi Hitler kreft med spredning, så ville kanskje 2. verdenskrig stoppet mye raskere og spart mange liv. For det er absolutt klart at folk fikk det mye bedre da krigen stoppet. Han
kunne også gjort forandringer i det han forstod at farlige regimer var i ferd med å bli dannet. Han kan ikke gjøre noe med systemet i dag, men han kunne hindret et dårlig utvikling. 

Hvis det er Gud som har skapt oss, så har han også skapt mentale sykdommer som kan være til stor skade for andre; blant annet psykopater som dreper, og mange fæle ledere opp gjennom historien er antatt å ha personlighetsforstyrrelser som narsissme. Dette er ikke mennesker som har handlet av fri, frisk vilje. De har i sykdomshetens navn gjort utrolig mye skade. I perspektiv av Gud, så forstår jeg ikke hvorfor han utstyrte oss med anlegg for å utvikle slike mentale sykdommer. For jeg forstår godt at religiøse kan argumentere for dette med fri vilje, og at Gud kanskje ønsket at vi skulle finne ut av ting selv, og ikke være roboter som hele tiden
gjorde det som var moralsk riktig, men dette med mentale sykdommer mener jeg ødelegger litt av dette argumentet. For jeg skjønner ikke hva mentale sykdommer skal være godt for. Man har heller ikke selv kontroll over utviklingen av slike sykdommer fordi det har ofte utspring fra miljø og oppvekst som barn. 

Ellers hadde det vært interessant om du svarte på det jeg tok opp i mitt forrige innlegg. Hvorfor det tok så lang tid før Gud kom ned på jorden. Menneskene hadde jo på den tiden eksistert i mange tusen år. 

Vi noen mennesker være trofaste mot Jehova Gud ? Dette stridsspørsmål ble reist av satan. Han reiste det da han klarte å få Adam og eva til å bryte Guds lov og slutte seg til ham i opprøret mot Gud. Satan mente at han dermed hadde grunnlag for å utfordre Jehova med denne påstanden. Menneskene tjener deg bare på grunn av det de får av deg. Gi meg en sjanse, så skal jeg vende alle bort fra deg.

Så hendte det en dag at Guds sønner kom og trådte fram for Jehova, blant dem var også Satan. Hvor kommer du fra spurte Jehova. Jeg har streifet omkring på jorden svarte Satan. Da sa Jehova til Ham. La du merke til min tjener Job. Det fins ikke hans make på jorden. Han er en hederlig og rettskaffen mann, som frykter Gud og holder seg borte fra det som er ondt. ( Job 1:6-8 ) Hvorfor sa Jehova til Satan at Job var en rettskaffen mann. Det er tydelig at det eksisterte et stridsspørsmål om hvorvidt Job ville være trofast mot Jehova eller ikke. Tenk på Guds  spørsmål : Hvor kommer du fra og satans svar: Jeg har streifet omkring på jorden. Dette spørsmålet og Satans svar viste at Jehova hadde gitt Satan full anledning til å prøve å bevise sin påstand om at han kunne vende alle bort fra Gud.

Hva svarte så Satan på Jehovas spørsmål om Job. Men Satan svarte Jehova: Det er vel ikke uten grunn at Job frykter Gud. Har du ikke på alle måter vernet om ham og hans hus og alt det han eier. Alt hans arbeid har du velsignet og hans buskap brer seg i landet. Men rekk bare hånden ut og rør ved det som hører ham til,  så skal du sannelig se at han spotter deg like opp i ansiktet. ( Job 1: 9-11 ) Jehova gav da satan tillatelse til å gjøre hva han ville, med Job , men han sa: Du får ikke lov til å drepe ham.

Det burde ikke overraske oss at denne verden som er styrt av Djevelen, vil ha det til at det er normalt og riktig at du har seksuell omgang med en du ikke er gift med. Men hvis du har det, hvem er da du behager? Du behager Satan, ikke Jehova. For å glede Gud må du holde deg borte fra hor. ( 1.kor 6:18 ) Det er sant at det ikke alltid er så lett å være trofast mot Gud. det var ikke så lett for Job heller. Men husk at det er forstandig å følge Guds lover. Du vil oppnå større lykke nå hvis du gjør det. Og noe som er enda viktigere er at du vil stille deg på Guds side i stridsspørsmålet.

Lenke til kommentar

Joh 17:3 : ( Jesus sa i bønn til sin Far ) Dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud og ham du har utsendt, Jesus Kristus.

Legg merke til at Jesus ikke omtalte seg selv, men sin Far i Himmelen som den eneste sanne Gud

Jesus benektet heller ikke at han var gud. Dessuten det første som står i de ti bud er. 1. Du skal ikke ha andre guder enn meg. Å si at Jesus er en annen gud ville vært hån mot Kristendommen. Tomas sa til Jesus : Min Herre og min Gud!

Lenke til kommentar

Jesus omtalte Satan som denne verdens fyrste som ham som menneskeheten i sin alminnelighet adlyder ved å følge hans oppfordring om å ignorere Guds krav.

Bibelen kaller Satan også denne verdens gud ( 2.kor 4:4 ) og viser at det er han som blir vist ære gjennom de religiøse skikker som blir praktisert av dem som holder fast ved denne tingenes ordning.

Da djevelen forsøkte å friste Jesus, førte han ham høyt opp og viste ham på et øyeblikk alle verdens riker og sa: Jeg vil deg makten over alt dette og la deg få all denne herlighet. For det er gitt i min hånd og jeg gir det til hvem jeg vil. Om du bare faller ned og tilber meg, skal alt være ditt. ( Luk 4:5-7 )

Åp 13: 1-2 : viser at satan gir kraft trone og stor makt til det verdensomfattende politiske system og viser også at satan har hatt demonfyrster over viktige riker på jorden. Det er derfor ikke noe å undre seg over at 1.Joh 5:19: Hele verden er i den ondes vold.

Lenke til kommentar

Hehe det her må være tull.

Om det ikke er tull så må jeg dessverre skuffe deg for forklaringen her ligger ikke i noe guddommelig, men i utroskap. 

Hun har altså med andre ord knullet med noen andre bak din rygg og du før nå på et annen manns barn som en hanrei/cuckold.

Det kan tenkes at de gangene du var i søndagskirken tidligere så var hun opptatt med å sprike med bena for en annen mann.

Lenke til kommentar

Hehe det her må være tull.

Om det ikke er tull så må jeg dessverre skuffe deg for forklaringen her ligger ikke i noe guddommelig, men i utroskap. 

Hun har altså med andre ord knullet med noen andre bak din rygg og du før nå på et annen manns barn som en hanrei/cuckold.

Det kan tenkes at de gangene du var i søndagskirken tidligere så var hun opptatt med å sprike med bena for en annen mann.

Akkurat lignende skjedde jomfru Maria. Hvorfor skal en klandres for løgn om lignende skjer i dag?

Kommer en å påstår at en er sendt fra gud for å bringe ett budskap i dag er det jo direkte inn på lukket avdeling.

Men å tro på en eldgammel bok, som ingen kan kobles til i det hele tatt og hvor det står akkurat noe lignende som jeg har nevnt ovenfor, betviles det ikke på sekundet. 

Det er vel flere som synes dette er litt merkelig?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Vi noen mennesker være trofaste mot Jehova Gud ? Dette stridsspørsmål ble reist av satan. Han reiste det da han klarte å få Adam og eva til å bryte Guds lov og slutte seg til ham i opprøret mot Gud. Satan mente at han dermed hadde grunnlag for å utfordre Jehova med denne påstanden. Menneskene tjener deg bare på grunn av det de får av deg. Gi meg en sjanse, så skal jeg vende alle bort fra deg.

Så hendte det en dag at Guds sønner kom og trådte fram for Jehova, blant dem var også Satan. Hvor kommer du fra spurte Jehova. Jeg har streifet omkring på jorden svarte Satan. Da sa Jehova til Ham. La du merke til min tjener Job. Det fins ikke hans make på jorden. Han er en hederlig og rettskaffen mann, som frykter Gud og holder seg borte fra det som er ondt. ( Job 1:6-8 ) Hvorfor sa Jehova til Satan at Job var en rettskaffen mann. Det er tydelig at det eksisterte et stridsspørsmål om hvorvidt Job ville være trofast mot Jehova eller ikke. Tenk på Guds  spørsmål : Hvor kommer du fra og satans svar: Jeg har streifet omkring på jorden. Dette spørsmålet og Satans svar viste at Jehova hadde gitt Satan full anledning til å prøve å bevise sin påstand om at han kunne vende alle bort fra Gud.

Hva svarte så Satan på Jehovas spørsmål om Job. Men Satan svarte Jehova: Det er vel ikke uten grunn at Job frykter Gud. Har du ikke på alle måter vernet om ham og hans hus og alt det han eier. Alt hans arbeid har du velsignet og hans buskap brer seg i landet. Men rekk bare hånden ut og rør ved det som hører ham til,  så skal du sannelig se at han spotter deg like opp i ansiktet. ( Job 1: 9-11 ) Jehova gav da satan tillatelse til å gjøre hva han ville, med Job , men han sa: Du får ikke lov til å drepe ham.

Det burde ikke overraske oss at denne verden som er styrt av Djevelen, vil ha det til at det er normalt og riktig at du har seksuell omgang med en du ikke er gift med. Men hvis du har det, hvem er da du behager? Du behager Satan, ikke Jehova. For å glede Gud må du holde deg borte fra hor. ( 1.kor 6:18 ) Det er sant at det ikke alltid er så lett å være trofast mot Gud. det var ikke så lett for Job heller. Men husk at det er forstandig å følge Guds lover. Du vil oppnå større lykke nå hvis du gjør det. Og noe som er enda viktigere er at du vil stille deg på Guds side i stridsspørsmålet.

Hvis du vil svare, så er det fint hvis du svarer konkret på det jeg spør om. Ellers er det ikke noe vits egentlig. For meg fins ingen gud, og det fins ingen satan. Det er helt ulogisk at en gud skulle sette startskuddet for religion etter mange tusen år med mennesker på jorda. Når det bare var Adam og Eva, så var det nettopp bare Adam og Eva. Ingen tilskuer som kunne skrive ned hva som virkelig skjedde. Skriftspråket vårt er ikke gammelt, og en historie kan ikke overleve tusenvis av år på folkemunne. Men man må gjerne tro på det, og hvis man er oppvokst i religiøst hjem så tror man helt sikkert på det. Foreldre har stor innflytelse på religiøs tilhørighet. Hadde du vokst opp i et ateistisk hjem, så hadde du vært det selv. Rart å tenke på hvor mye miljø har å si. 

Lenke til kommentar

Akkurat lignende skjedde jomfru Maria. Hvorfor skal en klandres for løgn om lignende skjer i dag?

Kommer en å påstår at en er sendt fra gud for å bringe ett budskap i dag er det jo direkte inn på lukket avdeling.

Men å tro på en eldgammel bok, som ingen kan kobles til i det hele tatt og hvor det står akkurat noe lignende som jeg har nevnt ovenfor, betviles det ikke på sekundet.

Vel.. Josef trodde ikke Maria med det første. Han ble først overbevist når han selv fikk beskjeden om dette fra Gud. Fint å stole på sin kjære, og all respekt til deg, men jeg hadde selv vært svært skeptisk til å bare ta hennes historie for god fisk. Uansett, lykke til, og alt godt! :-)

Lenke til kommentar

Vel.. Josef trodde ikke Maria med det første. Han ble først overbevist når han selv fikk beskjeden om dette fra Gud. Fint å stole på sin kjære, og all respekt til deg, men jeg hadde selv vært svært skeptisk til å bare ta hennes historie for god fisk. Uansett, lykke til, og alt godt! :-)

Fordi de to historiene om Jesu påståtte fødsel er jo så troverdige.

Lenke til kommentar

Enn om jeg sa det at jeg var tvilende i begynnelsen, men så viste ham seg for meg, talte til meg og sa sannhetens ord? Hvorfor er det ingen som vil tro meg/oss på dette? 

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Jesus benektet heller ikke at han var gud. Dessuten det første som står i de ti bud er. 1. Du skal ikke ha andre guder enn meg. Å si at Jesus er en annen gud ville vært hån mot Kristendommen. Tomas sa til Jesus : Min Herre og min Gud!

Jeg og Faderen, vi er ett. Hvis en leser dette uten forbindelse med andre skriftsteder, kunne en nok med en viss rett hevde at Gud og Kristus er ett. Men Jehova gir oss dette råd: Kjøp visdom, ja, kjøp forstand for alt ditt gods. ( ordsp 4:7 ) Denne regelen må alltid følges, derfor også i dette tilfelle.

Jesus forklarer selv hva meningen er med Johannes 10:30 : I sin bønn til Faderen aftenen før han ble henrettet sa han: Men jeg ber ikke for disse alene, men også for dem som ved deres ord kommer til å tro på meg, at de alle må være ett. liksom du, Fader, i meg, og jeg i deg, at også de må være ett i oss, for at verden skal tro at du har utsendt meg. Og den herlighet som du har gitt meg, den har jeg gitt dem, for at de skal være ett, liksom vi er ett. ( Joh 17:29-22 )

Jesus ba for dem som skulle bli lemmer på hans legeme, menigheten. Apostelen støtter tanken i 1.kor 12:12: For liksom legemet er ett og har mange lemmer, men alle legemets lemmer, om de enn er mange, dog er ett legeme, således er det også med Kristus. Apostelen belyser dette nærmere i Efeserne 5:23: For mannen er hustruens hode, liksom Kristus er menighetens hode, han som er sitt legemes frelser. Og så samler han alt inn under Jehova som hodet over det hele: Kristus er enhver manns hode og mannen er kvinnens hode og Gud er kristi hode. ( 1.kor 11:3 ) Den enkle sannhet kommer nå for dagen. akkurat som Kristus og lemmene på hans legeme blir regnet som ett, blir også Jehova og Kristus regnet som ett. De er alle ett fordi de er ett i forståelse, hensikt og organisasjon.

www.gudsnavnet.no

Lenke til kommentar

Jeg og Faderen, vi er ett. Hvis en leser dette uten forbindelse med andre skriftsteder, kunne en nok med en viss rett hevde at Gud og Kristus er ett. Men Jehova gir oss dette råd: Kjøp visdom, ja, kjøp forstand for alt ditt gods. ( ordsp 4:7 ) Denne regelen må alltid følges, derfor også i dette tilfelle.

Jesus forklarer selv hva meningen er med Johannes 10:30 : I sin bønn til Faderen aftenen før han ble henrettet sa han: Men jeg ber ikke for disse alene, men også for dem som ved deres ord kommer til å tro på meg, at de alle må være ett. liksom du, Fader, i meg, og jeg i deg, at også de må være ett i oss, for at verden skal tro at du har utsendt meg. Og den herlighet som du har gitt meg, den har jeg gitt dem, for at de skal være ett, liksom vi er ett. ( Joh 17:29-22 )

Jesus ba for dem som skulle bli lemmer på hans legeme, menigheten. Apostelen støtter tanken i 1.kor 12:12: For liksom legemet er ett og har mange lemmer, men alle legemets lemmer, om de enn er mange, dog er ett legeme, således er det også med Kristus. Apostelen belyser dette nærmere i Efeserne 5:23: For mannen er hustruens hode, liksom Kristus er menighetens hode, han som er sitt legemes frelser. Og så samler han alt inn under Jehova som hodet over det hele: Kristus er enhver manns hode og mannen er kvinnens hode og Gud er kristi hode. ( 1.kor 11:3 ) Den enkle sannhet kommer nå for dagen. akkurat som Kristus og lemmene på hans legeme blir regnet som ett, blir også Jehova og Kristus regnet som ett. De er alle ett fordi de er ett i forståelse, hensikt og organisasjon.

www.gudsnavnet.no

De er ett. Gud er ett vesen. Fadderen, Sønnen og Den Hellige Ånd er gud som personer. Kjent som Treenigheten derav Den Treenige Gud.

Lenke til kommentar

www.gudsnavnet.no

De er ett. Gud er ett vesen. Fadderen, Sønnen og Den Hellige Ånd er gud som personer. Kjent som Treenigheten derav Den Treenige Gud.

Det nytter ikke diskutere dette med en fra jehovas vitner. Det er en av tingene som skiller dem fra andre sekter, de tror ikke på treenigheten. Du finner det om du googler.

Sitat:"De går derfor imot læren om treenigheten. Jehovas vitner tror isteden at Jesus er underordnet Gud"

Lenke til kommentar

Gud er ett vesen.

....som sitter under en bro på E6 et sted?

Også kjent som veivesenet...  :)

Troll, alver og guder... Like sannsynlig alt sammen. Hadde det enda kommet noe godt ut av religion så kunne det vært brukanes, men å hele tiden sette fantasi guder over mennesker og tro at kvinner er mindre verdt og homofile skal drepes er ikke videre fruktbart, og har aldri vært det.. Skal vi lage gode samfunn må religiøse vrangforestillinger vike plass...

Lenke til kommentar

Gud er ett vesen.

Troll, alver og guder... Like sannsynlig alt sammen. Hadde det enda kommet noe godt ut av religion så kunne det vært brukanes, men å hele tiden sette fantasi guder over mennesker og tro at kvinner er mindre verdt og homofile skal drepes er ikke videre fruktbart, og har aldri vært det.. Skal vi lage gode samfunn må religiøse vrangforestillinger vike plass...

Jeg er ganske sikker på at den vestlige sivilisasjonen har mye å kunne takke den katolske kirke for. La meg nevne skole og helsevesen. Jeg er enig at kirkens rolle i dag er mindre betydelig. 

Lenke til kommentar

Gud er ett vesen.

Jeg er ganske sikker på at den vestlige sivilisasjonen har mye å kunne takke den katolske kirke for. La meg nevne skole og helsevesen. Jeg er enig at kirkens rolle i dag er mindre betydelig. 

Grunnen til at de ønsket skoler var noe helt annet enn hva det i dag betyr da... Hadde de forstått at viten og kunnskap betyr slutetn for religiøs overtro hadde de nok ikke startet noen skole...  Helsevesen hadde kommet før eller senere allikevel...

Religion viste sin falitt den dagen man begynte å montere lynavledere på guds husene... Da beviset de ettertrykkelig at gud var en bløff... en gud som ikke har noe problem med å vite hva alle tenker og tror, men som ikke er i stand til å avlede et eneset lyn slik at huset hans ikke brenner ned? Joda, sannsynlig det....

I dag lærer jeg ungene mine å ta seg litt tid til å studere kristendom og religion, nettopp for å vite hvorfor vi aldri må falle tilbake til slik bestialsk primitivitet der vi anser medmennesker for mindre verdt fordi de har egenskaper noen ignorante skribenter som ikke hadde den ringeste anelse om hvordan verden er skrudd sammen mente var feil. Dummere enn at man faktisk tror og følger slike ignorante skrifter går det ikke an å bli.... og det er derfor viktig at unger i dag får med seg religions undervisningen, så de har noe å måle dumskap opp i mot.

Og en skulle tro at en instutisjon som vatikanet og den katolske kirken hadde bedre ting å bruke tiden sin på enn å oppfordre til indirekte drap på tusenvis av mennesker i løpet av et år med det idiotiske forbudet mot prevensjon, men sånn blir det vel når man konsekvent skal følge ignorante uforstandige tekster istedenfor fakta basert viten og kunnskap....

Så i dag har vi ikke mye å takke kirkene for... Her på berget innehar kirken den største ansamlingen av ateister... Sjekker du med medlemslistene til DNK så er ca 78% av befolkningen kristne..... Kjenner folk som har meldt seg ut seks ganger.... Selv har jeg bare meldt meg ut to ganger.. Så det er jo soleklart at medlemslistene IKKE stemmer og at vi betaler ALT for mye til den norske kirken... Dette er jo medlems svindel i en størrelses orden norge aldri har sett maken til, så stor at den norske kirken ALDRI vil klare å betale tilbake de summene de har svindlet til seg i snart tyve år..

Hva jesus angår så finnes det kun logikk der... Vi VET at det ikke var noen skapelse og uten skapelsen forsvinner synden og uten synden forsvinner jesus... Der har du den kristne logikken... OG uten Jesus så forsvinner kristendommen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...