SilentNET Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 For et par måneder siden skrev jeg litt om mitt inntrykk av Shadowlands (fra nå av SL) like etter lansering. Nå kan jeg med glede se tilbake på det jeg skrev, og si at jeg tok feil i flere av de punktene jeg hadde fryktet. SL har kommet seg på bena, og er stort sett spillbart. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Dj Frost Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Anarchy-Online er blitt mye bedre med Shadowlands. Selv spiller jeg den nye professionen Keeper å digger d. Perks ble også lagt til og dette har bare vert med å gjøre AO enda mer genialt. Nå har du muligheten til å gjøre din profession mer unik. Spiller ikke så mye i selve Shadowlands enda. Kommer til å befinne meg mer der når jeg blir høy lvl. Har spilt AO siden dag 1 og må si at spillet har blitt veldig genialt siden da. Alikevell savner jeg tiden når vi reiste rundt på rubi-ka og "huntet" monstre og opplevde planeten. Nå foregår nesten alt i byene hvor man tar missions. Men det er jo bare å finne seg et team og reise ut i shadowlands Virkelig et spill å anbefale Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Jeg spyr ! Du skummer fløten i denne "review"'en. Du dekker bare de områdene som du treffer på hvis du starter som en ny karakter i shadowlands. Å gi shadowlands 9 av 10, er utilgivelig (FY F.....) og viser bare at for a review'e en MMORPG, må du ha spilt den selv en stund. Hvorfor nevner du ikke at ALT var uferdig når de slapp Shadowlands? At Shadowlands FREMDELES er i alpha stadie? At 9 av 10 quests var umulig å gjennomføre fordi de rett og slett ikke var ferdig eller testet? At 2 av 3 quests fremdeles er bugged? At loot tables er totalt FUCKED up? At Inferno FREMDELES ikke er ferdig? Temples i Infero er f.ex. ikke ferdiglagd. Metawater i Inferno er FREMDELES satt for høyt, og du zoner tilbake ti Rubi-Ka når du beveger deg der. At geometrien er FULL av hull OVERALT, noe som betyr at du zoner tilbake til Rubi-Ka når som helst, hvor som helst uten at du kan gjøre noe med det? At "Shades" ikke kan finne spirits på egenhånd uten hjelp? At keepers ikke har fått noen egne våpen enda? At den gamle grafikkmotoren fremdeles KVELER en PC med 1GB Ram og 2Ghz+ prosessor og Radeon 9800 PRO Skjermkort, etter kort tid? At Shadowlands består av 99% reptititive, utrolig kjedelige oppgaver (CAMPING). Eksempel: For å få Penumbra Garden Key, må du drepe Penumbra Spirit Hunters(preferably) om, og om, og om, og om, og om, og om, og om igjen i MINIMUM 3 dager x 6 timer for å få 35 Soul Fragments. At ALT må campes. Er du en casual gamer kan du GLEMME å komme NOEN vei. At for å levle forbi level 200, må du først få faction: EN mob gir faction. Du må gå til et tempel med mange andre. Drepe denne mob'en. Alle må logge av i 15 minutter så den respawner. Alle logger på igjen. Drep mob'en igjen. Repeter. Hele dagen. Deretter, etter et par dager med dette, må du selvfølgelig ha SK (XP). Det består av å drepe Hecklers nær Brink i uke, etter uke, etter uke etter måned, etter måned. Om, og om, og om, og om og om, og om, og om, og om, og om, og om, og om, og om igjen. Etter et halvt år (2 år for en casual gamer)med å drepe hecklers OM OG OM OG OM OG OM igjen, er du kanskje heldig og levler 220. Weeee ! Kunne nevnt resten av alle "gamekiller" feilene her, men det er rett og slett for mange av dem til at jeg kommer på alle på stående fot. Hold deg til single player spill. Shadowlands vet du ingenting om. Hold deg til Jobe Research, og Nascense og si "Ohh..!" "Aaah!" hver gang du ser et nytt monster, eller et flott tre og ignorer resten av shadowlands. Det ser ikke ut som om du har peiling på hva som vil møte deg av frustrerende hendelser når du beveger deg forbi Nascense. VERDEN VIL BEDRAS ! Det finnes EN god review som dekker alle de bra tingene OG de hundrevis utrolig amatørmessige feilene som er gjort i Shadowlands. Finner ikke linken nå, fordi de ofisielle forumene er nede igjen. De har gått opp og ned hele tiden de 2 siste ukene. Skal poste den her etterpå. Level 203 Meta-Physicist, Rimor. Endret 20. november 2003 av Balderac Lenke til kommentar
icarus1983 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Å det er derfor man spiller StarWarsGalaxies Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Morsomt å lese omtalen, særlig siden jeg har bestilt meg et 'abonnement' på AO:Shadowlands som jeg skal starte på om drøye to uker:) Lenke til kommentar
Spiffen Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Jeg spyr ! Du skummer fløten i denne "review"'en. Du dekker bare de områdene som du treffer på hvis du starter som en ny karakter i shadowlands. Å gi shadowlands 9 av 10, er utilgivelig (FY F.....) og viser bare at for a review'e en MMORPG, må du ha spilt den selv en stund. Hvorfor nevner du ikke at ALT var uferdig når de slapp Shadowlands? At Shadowlands FREMDELES er i alpha stadie? At 9 av 10 quests var umulig å gjennomføre fordi de rett og slett ikke var ferdig eller testet? At 2 av 3 quests fremdeles er bugged? At loot tables er totalt FUCKED up? At Inferno FREMDELES ikke er ferdig? Temples i Infero er f.ex. ikke ferdiglagd. Metawater i Inferno er FREMDELES satt for høyt, og du zoner tilbake ti Rubi-Ka når du beveger deg der. At geometrien er FULL av hull OVERALT, noe som betyr at du zoner tilbake til Rubi-Ka når som helst, hvor som helst uten at du kan gjøre noe med det? At "Shades" ikke kan finne spirits på egenhånd uten hjelp? At keepers ikke har fått noen egne våpen enda? At den gamle grafikkmotoren fremdeles KVELER en PC med 1GB Ram og 2Ghz+ prosessor og Radeon 9800 PRO Skjermkort, etter kort tid? At Shadowlands består av 99% reptititive, utrolig kjedelige oppgaver (CAMPING). Eksempel: For å få Penumbra Garden Key, må du drepe Penumbra Spirit Hunters(preferably) om, og om, og om, og om, og om, og om, og om igjen i MINIMUM 3 dager x 6 timer for å få 35 Soul Fragments. At ALT må campes. Er du en casual gamer kan du GLEMME å komme NOEN vei. At for å levle forbi level 200, må du først få faction: EN mob gir faction. Du må gå til et tempel med mange andre. Drepe denne mob'en. Alle må logge av i 15 minutter så den respawner. Alle logger på igjen. Drep mob'en igjen. Repeter. Hele dagen. Deretter, etter et par dager med dette, må du selvfølgelig ha SK (XP). Det består av å drepe Hecklers nær Brink i uke, etter uke, etter uke etter måned, etter måned. Om, og om, og om, og om og om, og om, og om, og om, og om, og om, og om, og om igjen. Etter et halvt år (2 år for en casual gamer)med å drepe hecklers OM OG OM OG OM OG OM igjen, er du kanskje heldig og levler 220. Weeee ! Kunne nevnt resten av alle "gamekiller" feilene her, men det er rett og slett for mange av dem til at jeg kommer på alle på stående fot. Hold deg til single player spill. Shadowlands vet du ingenting om. Hold deg til Jobe Research, og Nascense og si "Ohh..!" "Aaah!" hver gang du ser et nytt monster, eller et flott tre og ignorer resten av shadowlands. Det ser ikke ut som om du har peiling på hva som vil møte deg av frustrerende hendelser når du beveger deg forbi Nascense. VERDEN VIL BEDRAS ! Det finnes EN god review som dekker alle de bra tingene OG de hundrevis utrolig amatørmessige feilene som er gjort i Shadowlands. Finner ikke linken nå, fordi de ofisielle forumene er nede igjen. De har gått opp og ned hele tiden de 2 siste ukene. Skal poste den her etterpå. Level 203 Meta-Physicist, Rimor. pffff vis det er så ille stop å spill og la oss andre som faktisk liker sl\ao se på det posetive finnes 10000 spill man kan skrive lange lister om hva som suger , så offer hyle å skrike sånn det blir fixet etter vert og det finnes masse masse annet å gjøre en å campe får quest saker vet ikke helt hva du har campa vid det er ringene du snakker om så fikk jeg ring 1 og 2 i løpe av 1 time var ikke no camping der Enf 201 RK1 Endret 20. november 2003 av Spiffen Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg spiller ikke Anarchy Online. Men Balderac, du listet nettopp opp alt som MMORPG-er står for. De fleste er kjedelige, monotone, repterende arkade-spill hvor du dreper og dreper til det oser grønn gørre ut av ørene dine og du lukter gammel te. Dette er ikke et problem unikt for Anarchy Online. Jeg retter selv direkte kritikk mot utviklerne som ikke tør gå nye veier og gjøre noe annerledes. Star Wars Galaxies har turt å gå vekk fra den vanlige "level"-mølla, men det er fremdeles ting du må gjøre en milliard ganger for å utvikle deg. Det eksisterer ingen MMORPG-er der du rett og slett glemmer at du skal utvikle figuren din, hvor du bare faller inn og har det sykt moro, og så på slutten tenker "Jøss, jeg har steget litt i dag!". Jeg mener bastant at hovedproblemet med slike spill er at de setter "leveling"-mølla i fokus, i stedet for en spennende, overraskende og unik spillopplevelse. Noe må snart skje i denne sjangeren, ellers blir jeg flau. Lenke til kommentar
TST Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Du skummer fløten i denne "review"'en. Du dekker bare de områdene som du treffer på hvis du starter som en ny karakter i shadowlands. Å gi shadowlands 9 av 10, er utilgivelig (FY F.....) og viser bare at for a review'e en MMORPG, må du ha spilt den selv en stund. Hvis du synes vi skummet fløten lurer jeg på hvordan ditt syn er på Shadowlands-omtalene i verdens største spillmagasiner. Mange av de største publiserte omtale på lanseringsdagen eller få dager etter, og gav Shadowlands 8-10/10. Omtalene hos disse magasinene er basert på beta-testing. _Det_ er fy! Lenke til kommentar
Dj Frost Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Merker vertfall at han er frustrert over d feilene som finnes i shadowlands, men han overreagerer på en del ting. Å hvorfor sier du at keepers ikke har fått egne våpen enda? Jeg er en gamer som MÅ få med meg alle MMORPGS spillene som kommer ut, så ja jeg har testet alle Å foreløbig er AO det beste. Selvfølgelig er det smak og behag Men må si jeg gleder meg litt til å prøve Horizons! Endret 20. november 2003 av Dj Frost Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Shadowlands fikk gode karakterer i de fleste store spillmagasiner. Jepp. Riktig. Den som lagde review'en ble teleportert rundt til de "kule" tingene, og store skremmende bosser ble "spawned" av en GM, og masse ARK'er drepte disse monsterene. Oj, så kult tenkte revieweren. Skulle latt han prøve å gjøre alle quests osv. som trengs for å komme dit. Han hadde gitt shadowlands karakter 0/10. Du fikk ring 1 og 2 på en time? Uh vel.. De ble levert ut nesten gratis av Ergo på RK før Shadowlands ble lansert. Ring fra Scheol til Adonis, og ring fra Adonis til Penumbra er(uh, VAR) en HELT annen sak. Etter at vi "pionerer" hadde slitt oss igjennom alt dette i løpet av 2-3 søvnløse uker, leverte Funcom rett og slett ut ringene til alle som var over en viss level. Takk for den. Alt slitet kunne vært ugjort. En av dere sier at jeg ramser opp alt en MMORPG er? Det minste jeg forlanger er at en ekspansjonspakke er FERDIG, når den slippes. Shadowlands var halvvferdig. Og ikke så mye bedre enda. De patchet inn det siste området i GÅR... Pandemonium. Ikke misforstå meg. Det ER noen bra ting med Shadowlands. Jeg elsker f.ex. å spawne Pocket Bosser. Hvis dere ikke tar meg på ordet, fortell meg hvorfor hele guilder har forlatt spillet, og gamle spillere forlater spillet som om det var et synkende skip. Her er den ENESTE review'en som tar Shadowlands på kornet. Denne revieweren har fått med det meste, både det bra og det horribelt dårlige. Les den. http://www.rpgfan.com/reviews/shadowlands/index.html Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Du skummer fløten i denne "review"'en. Du dekker bare de områdene som du treffer på hvis du starter som en ny karakter i shadowlands. Å gi shadowlands 9 av 10, er utilgivelig (FY F.....) og viser bare at for a review'e en MMORPG, må du ha spilt den selv en stund. Hvis du synes vi skummet fløten lurer jeg på hvordan ditt syn er på Shadowlands-omtalene i verdens største spillmagasiner. Mange av de største publiserte omtale på lanseringsdagen eller få dager etter, og gav Shadowlands 8-10/10. Omtalene hos disse magasinene er basert på beta-testing. _Det_ er fy! Errrm... spør du meg er fortsatt SL i "beta testing" og det komme det til å være en god stund fremover kjenner vi FC rett. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 22. november 2003 Forfatter Del Skrevet 22. november 2003 Her var det en del ting å ta tak i ja ser jeg. Til å begynne men kan jeg si at Balderac bør passe munnen sin. Og at jeg bør holde meg til singleplayer? Du har helt sikkert spilt mer AO enn meg, og SL også, men jeg har faktisk vært med på f.eks. BETAen til AO i sin tid, og jeg har spilt AO i 6+ måneder nå. Jeg har hatt nær kontakt med flere viktige i communityet til AO, og jeg har vært innom flere guilder på denne tiden. Jeg har også prøvd å spille så godt som alle yrkene, selv om enkelte bare gidde meg moro et par timer (enkelte må dog spilles høyt for å kunne nytes, noe jeg ikke har eller kommer til å få, tid til). Skummer fløten og nevner bare positive ting? Da bør du sette deg ned og lese en gang til. Jeg nevner camping, og ikke minst det faktum at om du vil skifte faction har du et enormt slit foran deg. Alle de store sitene ble teleportert rundt om kring og fikk sett alt som var i betaen da de omtalte SL, men jeg fikk faktisk bare "nei, kan ikke gjøre noe. beklager!" da min NT hadde "feil" faction. Jeg har vært der, og jeg har opplevd campingen og frustrasjonen. SL fikk 9 av 10 fordi det er et kjempeprodukt, men ingen har sagt at det er feilfritt. Og en annen ting. Jeg nevner hovedsakelig ting i starten av spillet, fordi der har jeg faktisk vært. Jeg snakker av erfaring, ikke bare noe jeg har spawnet og sett blitt gjort av andre. De hardbarka spillerne kommer alltid til å være et par hakk foran meg (eller hvilken som helst annen reviewer) siden de kan holde seg til ett spill hver dag, og spille flere timer hver dag i uke eller månedsvis (med AO snakker vi kanskje om flere år her). Og da sier det seg selv. Hva kan jeg som reviewer oppdage og skrive om i SL som du ikke allerede vet? Hva kan jeg "gi" deg? Svaret er så godt som ingenting. De mest hardbarka spillerne har spilt BETAen til SL mange måneder før jeg fikk sett den i det hele tatt. Omtalen bør være der for de som ikke har full kontroll og har spilt i evigheter. At den gamle grafikkmotoren fremdeles KVELER en PC med 1GB Ram og 2Ghz+ prosessor og Radeon 9800 PRO Skjermkort, etter kort tid? Jøss, da har du en feil en plass. Min XP 1800+ og GF3-kort spiller AO:SL brukbart i 1280x1024 faktisk. Har ikke problemer med noe som helst jeg. Selvsagt er det lav framerate en gang i blant, men opp til systemet du nevner er det utallige hestekrefter som boter på det. Jeg har heller aldri oppdaget at AO har brukt mer enn 300-400 MB med minne. Kan jeg også spørre hvordan du har kommet deg til lvl 203 ved å klage og syte over at alt er så dårlig, og at en super maskin ikke er nok til å få spillet flytende? At SL ble sluppet med mye feil vet jeg veldig godt. Har du ikke lest min sniktitt kanskje? Der ble SL hakket nedenom og hjem, grunnet alle sine feil. De fleste ble faktisk fikset til jeg skrev min omtale, og dette er svært positivt. I tillegg så var releasen av AO i sin tid mye, mye værre enn SL. Var du en spiller fra starten av? For da bør du vite hva jeg snakker om. Nei, sett deg ned og tenk gjennom alt det du skriver om Balderac, slik som jeg gjorde når jeg skrev omtalen min. spøkemodus.. PS: Det finnes EN god review som dekker alle de bra tingene OG de hundrevis utrolig amatørmessige feilene som er gjort i Shadowlands. Finner ikke linken nå, fordi de ofisielle forumene er nede igjen. De har gått opp og ned hele tiden de 2 siste ukene. Skal poste den her etterpå. Så flott da.. Dem skriver (i følge deg) den beste omtalen av SL som er å oppdrive, men klarer ikke holde serverne sine oppe engang? Kanskje vi skulle ansette dem? ..spøkemodus Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Han mener de offisielle AO forumene, som hopper opp og ned hele tida Lenke til kommentar
Balderac Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Denne tråden er gammel, vet det, men først nå har jeg lest svarene på den, og jeg har lyst til å kommentere en del ting som ble sagt her :-) Først må jeg begynne med å forklare at jeg er en 28 år gammel, til tider moden person, som når jeg blir frustrert nok ikke føler at jeg får sagt det jeg vil på en skikkelig måte via tekstbasert kommunikasjon på evt. forumer. Jeg kan derfor ha en tilbøyelighet til å gå over til oppstykket og kanskje litt umoden tekst. Nå har jeg selvsagt roet meg kraftig ned. Det er lenge siden Shadowlands ble sluppet, og mange av problemene er løst, mens mange fremdeles består. SL fikk 9 av 10 fordi det er et kjempeprodukt, men ingen har sagt at det er feilfritt. SL var langt fra et kjempeprodukt. INNHOLDET i SL var faktisk ganske bra, spesielt Incarnators og spawning av bosser "on demand". Dessverre har Funcom enda ikke skjønt at denne featuren MÅ bygges videre på, rett og slett fordi det er en kjempeide. Når jeg sier at innholdet var bra, så var ikke resten bra. Jeg tror ikke jeg lyver når jeg sier at ca 75% av alt innholdet, quests, garden keys, dungeons etc. hadde alvorlige bugs. Ja, mye av innholdet eksisterte rett og slett ikke ved release. Når du gir en ekspansjon som slippes med så mye fei karakterenl 9/10, da belønner du FUNCOM for å la være å rette opp disse før release, og la alle oss stakkars spillere Beta teste hele ekspansjonen mens vi river oss i håret og mister mye glede og tid ved å spille AO. Du har helt sikkert spilt mer AO enn meg, og SL også, men jeg har faktisk vært med på f.eks. BETAen til AO i sin tid, og jeg har spilt AO i 6+ måneder nå. Ja, jeg har spilt AO fra første dag. "Heldigvis" fikk jeg med meg BETA testingen jeg også, siden AO var langt fra klar til "release" da det ble sluppet. Jeg nevner camping, og ikke minst det faktum at om du vil skifte faction har du et enormt slit foran deg. Det lar seg rett og slett ikke gjøre å skifte faction. Kanskje i teorien, men i praksis? Hehe lykke til. Camping har blitt verre og verre. Jøss, da har du en feil en plass. Min XP 1800+ og GF3-kort spiller AO:SL brukbart i 1280x1024 faktisk. Har ikke problemer med noe som helst jeg. Selvsagt er det lav framerate en gang i blant, men opp til systemet du nevner er det utallige hestekrefter som boter på det. Ja, du har (hadde?) et GF3 kort. GF3 er støtter DirectX 7/8 som grafikkmotoren i AO er bygd rundt mye bedre enn et Radeon 9800 PRO. DirectX 7/8 i AO kveler nyere kort bygd rundt DirectX 9. Og AO bruker alt minnet ditt + hele swap fila di hvis du har 512 MB minne. Vil ellers nevne at jeg nå har prøvd Alien Invasion ekspansjonen, og når aliens invaderer byen din får de fleste ca 1 frame pr 5 sekunder, SAMME hvilken monster PC de har. Dette har jeg forhørt meg nøye om. Kan jeg også spørre hvordan du har kommet deg til lvl 203 ved å klage og syte over at alt er så dårlig, og at en super maskin ikke er nok til å få spillet flytende? Svaret er klabert: Missions. Det er liten til ingen lag i missions. "Lagen" på Rubi-KA er heller ikke ille sammenlignet med Shadowlands. Jeg er forresten level 214 nå, men har ikke spilt Anarchy Online noe særlig på 6 måneder. De fleste ble faktisk fikset til jeg skrev min omtale, og dette er svært positivt. Dette er kanskje det dummeste jeg har lest på lenge. Nesten INGEN av feilene var fikset. Gå og se på patch historikken etter SL ble sluppet. Mange feil krevde i god FUNCOM tradisjon også 3-4 patcher før de virkelig VAR fikset. Noen er ENDA ikke fikset. Nei, sett deg ned og tenk gjennom alt det du skriver om Balderac, slik som jeg gjorde når jeg skrev omtalen min. Enig. Men du bør tenkte litt etter av og til du også før du skriver regelrette løgner. Så flott da.. Dem skriver (i følge deg) den beste omtalen av SL som er å oppdrive, men klarer ikke holde serverne sine oppe engang? Kanskje vi skulle ansette dem? Ja, du kan spøke du.. Synd at du ikke fikk med deg at det var AO forumene jeg snakket om. Ja, FUNCOM klarte ikke en gang å holde serverene sine oppe. Kanskje jeg var litt uklar? Vet ikke. Til slutt vil jeg nevne at Alien Invasion ekspansjonen ble sluppet med utallige bugs (se patch historikk igjen) www.anarchy-online.com. Ja, faktisk var det tilnærmet umulig å få Aliens til å angripe byen din, alt du prøvde å provosere dem til å gjøre det. Ellers så er "byene" tomme spøkelsesbyer, med liten funksjonalitet annet enn å gi noen statiske "buffs" til spillere. De nye Alien Perk'ene er like kjedelige som de fleste SL perks, og i og for seg ikke noe nytt. Når du kommer ombord i "moderskipet", er du plutselig i noe som er helt likt en vanlig Rubi-Ka mission, untatt noen mye NPC modeller og en litt "freshere" grønn level design.. Ja, og så lag'en da. 1 fram per 5 til 10 sekunder når aliens angriper på bakkenivå. Vil legge til, at dette er basert på mine egne observasjoner. Hvis noen føler at jeg tar helt feil på noen eller andre områder, oppfordrer jeg dere til å protestere og tillføye rettelser og deres egne synspunkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg