ImNotHere Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hei! Har nettopp anskaffet ny datamaskin og lydnivået er ett hakk eller tolv høyere enn den gamle. Chiftec kabinett Abit NF7-S V2.0 (minimal viftestøy) Crucial Radeon 9100 (noe viftestøy) Thermaltake Volcano 9 (litt støy ved høyt turtall) Seagate HD som lager lite støy Dette sammen med strømforsyningen er en anelse irriterende. Har lest litt på forumet og ser at asfaltplater går igjen. Kan disse kjøpes for en billig penge hos biltema eller claes olson? Noen som har erfaringer med slike plater? Noen som har prøvd andre rimelige alternativer med vellykket resultat? Har ingen kabinettvifter for øyeblikket. Er det noen som kan anbefale en vifte som lager minimalt med støy? Viften på skjermkortet er litt i ubalanse og lager en plagsom lyd. Jeg har prøvd å fikse på det, men uten resultat. Tenker jeg kan skru den av og montere en kabinettvifte for å blåse på kortet. Er det noen som har noe å anbefale i forhold til dette? -Anders- Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Asfaltplater hjelper mot vibrasjonsstøy fra f.eks. harddisker. Også vifter gir fra seg vibrasjoner, men for å dempe disse kan det være greiere å ha litt gummi mellom viftene og kabinettet. Det som hjelper mot luftstøy fra strømforsyninga: - bytte ut vifta med en stillere type - sette ned spenningen over vifta - sørge for skikkelig hull bak strømforsyninga (les: kutt vekk metall i kabinettet som dekker utblåsingen fra vifta, evt. sett på en standard viftegrill istedet. - lydfelle Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Ang. rolige kabinettvifter så lager PAPST mange gode og rolige kvalitetsvifter. Selv har jeg 4 stk PAPST 8cm 12dB (8412 NGL tror jeg er modellbetegnelsen), disse er utrolig støysvake og knapt hørbare. I mitt kabinett er det harddiskene som nå står for mesteparten, eller dvs alt av støy. Uansett er disse viftene å anbefale på det sterkeste! Viften på skjermkortet er litt i ubalanse og lager en plagsom lyd. Jeg har prøvd å fikse på det, men uten resultat. Tenker jeg kan skru den av og montere en kabinettvifte for å blåse på kortet. Er det noen som har noe å anbefale i forhold til dette? Det kan være farlig å fjerne vifta på skjermkortet, spes på nyere raske kort. For all del ikke fjern kjøleribba Ellers så har Zalman noen vifteløse kjøleløsninger for skjermkort (dvs de har en massivt stor kjøleribbe samt heatpipe). Sjekk Microplex for Zalman Heatpipe GPU-cooler og PAPST vifter. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 NoiseControl støydempingsmatter? og gummi lister? Lenke til kommentar
cpy Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Viften på skjermkortet er litt i ubalanse og lager en plagsom lyd. Jeg har prøvd å fikse på det, men uten resultat. Tenker jeg kan skru den av og montere en kabinettvifte for å blåse på kortet. Er det noen som har noe å anbefale i forhold til dette? Det kan være farlig å fjerne vifta på skjermkortet, spes på vifter. Har gjort det samme som du foreslår, har en 80 mm vifte som blåser rett inn til skjermkortet, ca 1 cm fra. Det fungert bra hittil. Støyen ble veldig merkbart forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå