meastra90 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, Jeg vil søke på studier ved NTNU, og er litt usikker på hvilke fag jeg trenger. På vgs gikk jeg VG1 Helse- og sosialfag, VG2 Ambulansefag og VG3 Allmennfaglig påbygging. Stod i alle fag. Opptakskravene på studieprogrammet jeg ønsker å søke meg inn på er generell studiekompetanse + Fysikk1 og R2. På vgs hadde jeg matematikk som valgfag på VG2, og trengte derfor ikke å ha matematikk på VG3 (påbygging). Da brukte vi boka Sigma Påbygging P. Hvilken kompetanse gir denne meg? Er dette det samme som matematikk R1? Er veldig takknemlig for alle svar Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, Jeg vil søke på studier ved NTNU, og er litt usikker på hvilke fag jeg trenger. På vgs gikk jeg VG1 Helse- og sosialfag, VG2 Ambulansefag og VG3 Allmennfaglig påbygging. Stod i alle fag. Opptakskravene på studieprogrammet jeg ønsker å søke meg inn på er generell studiekompetanse + Fysikk1 og R2. På vgs hadde jeg matematikk som valgfag på VG2, og trengte derfor ikke å ha matematikk på VG3 (påbygging). Da brukte vi boka Sigma Påbygging P. Hvilken kompetanse gir denne meg? Er dette det samme som matematikk R1? Er veldig takknemlig for alle svar Nei dette er ikke det samme som R1, det er P matematikk. Du har generell studiekompetanse så du må bygge på med de ekstra fagene du selv har beskrevet. Fy1 og R1,R2 Lenke til kommentar
meastra90 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Hei, Jeg vil søke på studier ved NTNU, og er litt usikker på hvilke fag jeg trenger. På vgs gikk jeg VG1 Helse- og sosialfag, VG2 Ambulansefag og VG3 Allmennfaglig påbygging. Stod i alle fag. Opptakskravene på studieprogrammet jeg ønsker å søke meg inn på er generell studiekompetanse + Fysikk1 og R2. På vgs hadde jeg matematikk som valgfag på VG2, og trengte derfor ikke å ha matematikk på VG3 (påbygging). Da brukte vi boka Sigma Påbygging P. Hvilken kompetanse gir denne meg? Er dette det samme som matematikk R1? Er veldig takknemlig for alle svar Nei dette er ikke det samme som R1, det er P matematikk. Du har generell studiekompetanse så du må bygge på med de ekstra fagene du selv har beskrevet. Fy1 og R1,R2 Ok, tusen takk Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hva har du tenkt å søke? Lenke til kommentar
meastra90 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2016 Hva har du tenkt å søke? Byggingeniør. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hva har du tenkt å søke? Byggingeniør. Anbefaler deg å ta ett forkurs om du har muligheten, da kommer du i egen kvote også Lenke til kommentar
meastra90 Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Hva har du tenkt å søke? Byggingeniør. Anbefaler deg å ta ett forkurs om du har muligheten, da kommer du i egen kvote også Vet du hvordan det er å ta forkurs gjennom f.eks NKI? Får man forelesninger over nett? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 Vet du hvordan det er å ta forkurs gjennom f.eks NKI? Får man forelesninger over nett? Har dessverre ikke kjennskap til NKI, men jeg har tatt mitt igjennom UiS og der havner alt på nett. Trenger bare å møte opp til eksamen og om en ikke har mulighet kan en ta eksamen i nærområdet, men det koster litt så en bør være ett par å gå sammen om det. Om en er en liten gjeng er det nok billigere enn å reise til Stavanger ift reise og opphold. Lenke til kommentar
meastra90 Skrevet 18. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2016 Vet du hvordan det er å ta forkurs gjennom f.eks NKI? Får man forelesninger over nett? Har dessverre ikke kjennskap til NKI, men jeg har tatt mitt igjennom UiS og der havner alt på nett. Trenger bare å møte opp til eksamen og om en ikke har mulighet kan en ta eksamen i nærområdet, men det koster litt så en bør være ett par å gå sammen om det. Om en er en liten gjeng er det nok billigere enn å reise til Stavanger ift reise og opphold. Ok, tusen takk, uansett Mulig jeg tar forkurset gjennom NKI, da jeg ikke har mulighet til å oppfylle 80% oppmøte på NTNU i år. Skulle gjerne sluppet norsk og samfunnsfag på nytt, men det får gå Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. februar 2016 Del Skrevet 18. februar 2016 (endret) Ok, tusen takk, uansett Mulig jeg tar forkurset gjennom NKI, da jeg ikke har mulighet til å oppfylle 80% oppmøte på NTNU i år. Skulle gjerne sluppet norsk og samfunnsfag på nytt, men det får gå Tror ikke du trenger å ta norsk og samfunnsfag på nytt, var iallefall ikke sånn når jeg tok forkurs. Eget kurs for de som har GENS. PS, ser NKI koster rundt 20 000 kroner, UiS koster rundt 1500 i semesteravgift.. Endret 18. februar 2016 av Salvesen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå